It is currently Thu Mar 28, 2024 9:53 pm



Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: TRUSLER OM BEKYMRINGSMELDINGER
PostPosted: Sat Jun 30, 2007 10:02 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Apr 03, 2007 3:48 pm
Posts: 207
Her i Kristiansund blir det brukt som en direkte trussel i "alle" sammenhenger at "om du ikke gjør /sier det vi/jeg ønsker legger vi inn melding til barne"vernet" "
Ett tilfelle er nå politianmeldt og det andre vil mest sannsynlig bli anmeldt.....det siste kom forøvrig fra et offentlig kontor hvor det er påpekt feil.....gjett hvilket :twisted:

Dette er noe som har blitt brukt i mange år og de såkallte barne"vernere" gjør gladelig jobben for de som setter ut og bruker slike trusler i en uendelig runddans av trakkassering og mobbing-det er jo det de kan best :!:

Det skal forøvrig bli spennende å se hva som kommer ut av en slik anmeldelse.....henlagt etter ....hvilken vil bli brukt her da?.....intet straffbart ...?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jul 12, 2007 4:33 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Slike mld bruker bv nårsomhelst umiddelbart eller senere om de trenger det som støtteargumenter eller bare rettt og slett til å "bole" opp seg selve.


Åpent brev til Anne Lise Bangsund- barnevernet, Innbyggere på Helgeland og Vefsn Kommunes Administrasjon- arbeidsgiverne

Jeg observerer med uro at Barnevernere har begått en «konferanse» i Mosjøen ,uroen i seg selv hadde det ikke vært noen grunn til ,om ikke såkallt fagleder Anne lise Bangsund fra det såkallte barnevernet i Vefsn hadde fått komme med sine livsfarlige ,familiefiendtlige og inkompetente uttalelser totalt blottet for reell faglig tyngde eller nytenking.
Jeg finner grunn til å advare!

1000 barn på Helgeland opplever familievold ifølge bl.a Anne Lise Bangsund i HA: http://www.helgeland-arbeiderblad.no/nyheter/article2400375.ece

Hva er definisjonen på familievold?
Hvordan er dette tallet 1000 -tusen barn kommet frem og over hvor lang tid er tallet samlet ihop?
Hvilke kriterier må tilfredstilles for at det blir oppført 1-ett funn?
Hvilke kontrolltiltak er tilstede for å sikre at 1-ett funn opptrer kun èn gang hver gang i tallmaterialet?

Inngår psykisk vold?

Om det gjør det kan Anne Lise Bangsund kontakte meg for en samtale
da jeg gjennom din og dine kollegers inntrenging i min families liv og hverdag har fått betydelig førstehåndskjennskap til -psykisk vold ,så kan vi diskutere og gi hverandre konstruktiv kritikk og støtte utfra hverandres erfaringer.
Invitasjonen gjelder alle ansatte ved Vefsn Kommunes barnevernsavdeling.
De må gjerne medbringe sine arbeidsgivere.

Irritabilitet og uro, forsinket utvikling, angst, depresjoner og redd for å være alene er ifølge Anne Lise Bangsund symptomer vi må se etter da disse -ifølge samme person ,indikerer at bærerne er utsatt for VOLD!

På hvilken bakgrunn og dokumentasjon er disse «symptomene» fremkommet i denne sammenheng?

Alle og noen av disse «symptomene» finner man blant både voksne og barn over tid opptil gjentatte ganger i livet og hos noen kronisk ,det betyr ikke først og fremst at de blir eksponert for vold av noe slag
-spør legen din eller noen andre.

Irritabilitet og uro -er 99% hverdagslig og et tegn på at personen har følelser og lar seg påvirke av disse og ytre impulser fra omgivelsene sine -er ofte, og en «tilstand» som oppstår hyppig i barnefjerningssammenheng

Forsinket utvikling ber jeg deg Anne Lise Bangsund å definere her.

Redd for å være alene -hvem har vel ikke vært det ,noen er det gjennom hele livet -«symptomet» opptrer i barnefjerningssammenheng, som konsekvens!

Angst og depresjoner -er ifølge legevitenskapelig forskning «vår tids nye folkesykdommer» -oppstår bl.a helt vanlig og nærmest som en naturlig -dog påført konsekvens ,i barnefjerningssammenheng

Konsentrasjonsvansker -er vel en klinisk tilstand med uendelig mange og komplekse årsaksforhold -oppstår også veldig ofte ,nærmest obligatorisk i barnefjerningssammenheng

Jeg finner grunn til å advare
- mot at Anne Lise Bangsund og/eller hennes kolleger kan komme til å ta i bruk påstander om disse funnene på et hvilketsomhelst stadium i en barnefjerningsprosess der «symptomet» oppstår som et hoved eller støtteargument for fjerning og isolering av barn fra familien ,da disse såkallte symptomene overveiende sannsynlig lar seg provosere frem ved å innlede og gjennomføre en barnefjerningsprosess.

Altså: er dette en strategi på å forsøke å fornye gamle argumenter og legitimere bruken av «symptomer» med sikte på å ta nye og enda flere barn fra deres hjem.
-hvilken formell eller erfarings«kompetanse» har noensomhelst i det såkallte barnevernet i Vefsn, eller deres «støtteaktører» til å bruke slike diagnostiske argumenter eller å fremsette påstander/konklusjoner utfra?

På hvilken bakgrunn og kompetanse bygger du utleveringen av disse symptomtegnene på Anne Lise Bangsund ?
Har du på noe tidspunkt vurdert mulige konsekvenser av slik «informering»?

Kan du vise til noen som helst forskning ,rapporter av noen kvalitet eller noe som helst annet som gir grunnlag for å tro annet enn at du er ute etter å gjøre deg selv og andre uunnværlig i barnevernssammenheng og å tilføre ditt «departement» mer «arbeid».
Gjør heller en oppriktig innsats for å ordne opp i det dere allerede har stellt til!
Derpå kan dere sette av litt tid til å evaluere metodene dere bruker overfor og mot medmennesker!

Observerer også at du apellerer til folks omtanke for barn ,i kjent stil.
Folk HAR omtanke for barn selvom du velger å ikke tro det i de aller fleste tilfeller.

Jeg har ved en anledning møtt mennesker du finner «bedre skikket» og det kan jeg si ;jeg hadde ikke frivillig overlatt hamsteren min til sånne etter det som fremkom der -og senere!
Du og ditt departement er opplyst om hvorfor!

Har du noen gang reflektert over at DU SELV er beskrevet som «en person som scorer høyt på psykopati»
Dette er anført av din egen Sakkyndige Utreder i anledning et annet «utredningsobjekt» i Vefsn. (forenklet betyr det her:en person som er uredelig , manipulerer ,utnytter og bruker andre mennesker, også barn -uten skrupler ,for å nå egne mål og tilfredstille egne behov) -foretar «feil valg»
Mener du eller noen av dine «ansatte» at det gir trygghet og apellerer til tillit i relasjon til de dere invaderer hjemmene til og prosederer mot under påskudd av og i skjul av forskjellige kvasi-omsorgsaspekter.
Dette gjelder desverre ikke bare èn person innen barnevernet i Vefsn lenger ,det kommer ihvertfall ikke sånn til uttrykk.

Jeg har desverre opplevd den svært negative erfaringen det er for alle som ønsker å få leve ifred ,å oppleve deg og dine kolleger invadere hjem og privatliv -etterhvert uten noen dokumenterbar eller annen rasjonell grunn.
På bakgrunn av den erfaringen støtter jeg oppriktig og 100% din tidligere Sakkyndige Utreder observasjon som førte til ovennevnte beskrivelse av deg og din måte å fare fram på. Jeg kan ta med A.Holtas beskrivelse også (plakaten 100-hjem) ,som er et uredd utslag av en meget skarp observasjon.

Jeg vet ikke om jeg noen gang kommer til å kunne klare å fri meg helt fra det du og dine kolleger har påført og fortsetter å påføre de jeg er glad i ,men jeg lærer å leve med det hver dag ,gjør du -dere ?

Det som gjør det hele uvirkelig og skremmende er det faktum at dette har fått holde på så lenge med «aksept» fra bekvemt ignorante og unnlatende arbeidsgiveres velsignelse.
Jeg skjønner at det kan bli oppfattet som til «bry» når bv`s arb.givere får en oppfordring som medfører at de må bevege seg utenom sin daglige faste agenda(-les: revidere ansattes kvalitet) ,men er det ikke fordi de har sagt at de SKAL BRY SEG de har fått disse jobbene sine . . . . . ..

«Plikt til å undersøke alle bekymringsmeldinger»
Hvilken garanti gir dere på at det virkelig blir gjort og utført på en adekvat måte ,tilbakemelding?
Hvorfor får isåfall ikke alle det?
Bl.a er det graverende forhold på en av fylkets barnevernsinstitusjoner der dere har et ansvar for oppfølging og tilsyn dere er blitt opplyst om ,også i brevs form.
Hadde det vært i en familie de forholdene dere er opplyste om ville mest sansynlig barn blitt fjernet umiddelbart og uten avbrudd -hva er forskjellen?
Undersøker dere bare de dere selv finner nye og «interessante», først og fremst nye?

Leser også at du byr på anonymitet
-anonymitet har ingen legitimitet i den sammenheng du byr den frem ,hverken etisk ,moralsk eller juridisk om den ikke uoppfordret opplyses straks ,kan oppheves på nesten hvilketsomhelst tidspunkt på nesten hvilkensomhelst forespørsel ,ellers er den suspekt sammen med «holderen» og dermed også informasjonen som ligger bak -i utgangspunktet og beste fall subjektiv og kan ikke legges til grunn ,selv om du og dine kolleger mer enn gjerne gjør det allikevel.

Slik er ditt bud på anonymitet ikke mye verdt, foruten om noen skulle ønske å gjemme såkallte «hevnemeldinger» bak den og at dere støtter dette.

Ja det at dere er opptatt av anonymitet har jeg også selv erfart. De eneste jeg vet dere anonymiserer utenom dere selv og nevnte «hevnere» er foreldre, slekt og venner, da fra de barna dere fjerner og isolerer.

Utfra vilket pedagogisk vurderingsgrunnlag kommer dere frem til og finner det hensiktsmessige ved iversettelse av slike «virkemidler»?

Hvemsomhelst fra den såkallte barnevernsavdelingen i Vefsn Kommune eller deeres "arbeidsgivere" er hjertelig velkommen til å svare på dette brevet-

b.e. bjorbekkmo



Avdøde John Alvheim har gitt ut 10 bud/regler for
mennesker som kommer i kontakt med barnevernet: Alvheims 10 Bud
Disse kan leses på bl.a: R-B-V.NET
Det er en grunn til at han etterlot seg det som
sitt ettermele i barnevernssammenheng!

Til slutt: Min sosiale status er endret etter at dette brevet ble påbegynt.
Jeg er ikke lenger samboer med barnas mor som en konsekvens av press fra det såkallte barnevernet i Vefsn der det ble fremsatt slik; «det ville vært mye lettere uten bjørn erik»- på en sånn måte at det var helt utvetydig å forstå det slik at det var «bjørn erik»- nå, som var «i veien» for at barna kunne få komme hjem! Barnevernet har også "informert" barna om at "det er bare Bjørn Erik sin SKYLD at de ikke får komme hjem" !
Dette er bare det foreløpig siste av en serie med pedagogisk fatale argumenter fra den såkallte barnevernstjenesten i Vefsn.

Barna kom allikevel ikke hjem ......

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Last edited by B. E. Bjorbekkmo on Sat Jul 14, 2007 5:39 pm, edited 3 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jul 12, 2007 6:11 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Et veldig bra innlegg!

At Anne Lise Bangsund scorer høyt på psykopati, står i mine sakspapirer. En av de mange årsakene var at hun løy kontinuerlig. Det er et av mange sjekkpunkter på den kanskje mest brukte "sjekkliste" for psykopati.

Jeg vil også påminne om at prof dr philos Kirsten Rasmussen som var den første utrederen, stoppet fylkesnemnda etter kontakt med Bangsund og oss.

Nøyaktige grunner for dette vet jeg ikke. Har imidlertid aldri før hørt om at en professor klarer å stoppe en planlagt fylkesnemnd etter at dato er satt.

Kirsten Rasmussen er spesialist på asosiale personligheter, psykopati og "fengselsfugler".

Det var imidlertid neste utreder spesialist i klinisk psykologi Bente Jansen som skrev at Bangsund scoret høyt på psykopati.

Dersom jeg får vite om flere som har hatt Bangsund som undertrykker, kan vi sammen, på nett, skrive våre erfaringer på et offentlig skjema for psykopati.

Jeg garanterer anmeldelse og Norges-berømmelse. :D

Anne Lise Bangsund skal ut av det såkalte barnevernet i Vefsn. Det presset hun har opplevet til nå skal ikke bli mindre.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Anne Lise Bangsund
PostPosted: Thu Jul 12, 2007 7:40 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Hun her virker som typisk eksempel på alle de jeg har møtt i Fana barneverntjeneste - men skulle ønske noen sakkynndige hadde skrevet tilsvarende i rapporter om disse personer . Veldig bra innelegg og brevet trenger ikke kun dreie seg om enkelt bvt arbeidere i Verfsen men er generelt hva man møter i nærkontakt med norsk barneverntjeneste.

Selv opplevde jeg å få høre at det var min sønns ønske og til hans beste at jeg bare gjorde meg ferdig med det jeg var startet opp med. Jeg spurte om hun henviste til det selvmordsforsøket jeg hadde gjordt 1 år tidligere, noe hun bekreftet. For jeg var jo så psykisk ustabil...

Ordet psykisk ustabil telte jeg 21 ganger i løpet av en enkelt samtale omkring samværavtale med min sønn. Samtalen hadde 20 minutters varighet. Jeg skulle få samvær med min sønn mot at jeg bekreftet ovenfor barnefjern damen at jeg var psykisk ustabil (noe jeg nektet å gjøre) og den eneste som viste alvorlige tegn til personlighetsforstyrrelse var Grete Kvåle selv.

Som jeg har nevnt tidligere bør man forlange kvalitetsikring av dem som arbeider i den såkalt offentlige helse og omsorg etaten i Norge. Her tenker jeg ikke kun på på ren straffeattest, men en grundig sjekk hos landets psykobabel psykologer - de har en sjekkliste omkring personlighetsforstyrrende adferdsproblematikk på ca 500 spørsmål alle disse menesker burde ta og få grønt lys før de får lov å komme i nærheten av andre mennesker og ikke minst familier med barn.

Tror ikke mange ville sluppet gjennom og slik kunne vi slippe for disse gærningene som kun bruker sin stilling for å få utløp for sine forskjellig frustrasjoner og mindreverdighets komplekser (her under også seksuelle lyster og trang til å grave og nedverdige andres seksualliv)...

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 13, 2007 12:18 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Arild: Hvor får man tak i slike skjema ?

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Skjema
PostPosted: Fri Jul 13, 2007 1:14 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Dette er skjema som du får hos psykobablererne - hadde vært ok å teste det ut på de forskjellige barnefjernstupper. Tror et vil gå motalvorlige psykobabbel sykdomer for de fleste av dem

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 13, 2007 1:17 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Interessant søk


Denne ser ut til å være 95% identisk med de jeg har sett tidligere.
http://no.wikipedia.org/wiki/Psykopati
Det er vel bare forskjeller i oversettelse ol.

Den sjekklisten er den mest anerkjente.

Det nevnes at K Rasmussen har oversatt den til norsk i 92. K Rasmussen var professoren som utredet oss først.

0-2 poeng for hvert svar. Vet man det med sikkerhet, så gis to poeng. Har man bare et inntrykk av at det er si eller så, så gis 1 poeng.

Glatthet/overflatisk sjarm.
Egosentrisk/storhetsideer om egen verdi.
Behov for nye impulser/lett for å kjede seg.
Patologisk (sykelig) løgnaktighet/bedrageri.
Bløffmakeri/manipulering.
Manglende anger eller skyldfølelse.
Manglende dybde av følelser.
Ufølsomhet, manglende empati.
Parasittær livsstil (snylter på andre).
Oppfarende/dårlig kontroll over sinne.
Promiskuøs seksuell adferd.
Adferdsproblemer før fylte 12 år.
Manglende realistisk langtidsplanlegging.
Impulsivitet.
Uansvarlig foreldreadferd.
Hyppige ekteskap/samboerforhold.
Ungdomskriminalitet før fylte 15 år.
Svikt under prøvetid eller løslatelse.
Manglende ansvar for egne handlinger.
Flere typer lovbrudd blant følgende 10: (innbrudd, ran, narkotika, frihetsberøvelse, mord(forsøk), ulovlig våpenbesittelse, lovbrudd av seksuell art, grov uaktsomhet, bedrageri, flukt fra fengsel).

Det man kan invende mot denne er etter min mening først og fremst at folk som går mot sin kultur av ideologiske årsaker, og derav kommer i konflikt med makten, risikerer å score høyere grunnet sine etiske standpunkt. Fra en kristen og bibelsk synsvinkel: Apostlene dro ut av fengsel og vil derav få høyere score :wink: Når staten gjøres til normgiver og etikk, så er makten religion, etter min mening.

Man ser også at man ikke har god nok kjennskap til de man vil bruke det på. Dermed kan man bare si om de scorer høyt, ikke nøyaktig hvor høyt.

Tidligere ble 25p regnet som grensen for psykopati. Men da får man visstnok kun 1% psykopater. I wikipedia-artikkelen står det at det er 5% psykopater. Et vanligere tall å hevde er 3%. Rune Fardal i psykopatofferforeningen har hevdet 7%.

Det betyr vel i praksis at folk som scorer 15-20 poeng også kan være psykopater.

Jeg mener at velger noen å bryte naturlige normer (pervertert sexliv, manglende respekt for andres eiendom, løgnaktighet mm) samtidig som de mangler empati, så kan de kalles psykopater.

Løgnaktighet og mangel på respekt for andres eiendom, er jo vanlig hos politikere...

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 13, 2007 1:55 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Har en filosofi på dette med psykopati; om man ser på "Psykopati" som et av mange menneskelig trekk (egenskaper) opp mot utøvelsen (hvordan hvert individ anvender) da vil man bli stående med et negativt evt positivt ladet "inntrykk"
Det er dog blitt nokså vanskelig og forholde seg til oppfatningen av ordet psykopat(i) da det er et forholdsvis voldtatt og mye misbrukt begrep.

Har retta meg selv her . ... :) "iboende ressurs" -det skal være egenskaper

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]