It is currently Thu Mar 28, 2024 4:00 pm



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Vil barnevernet gjøre "mimikkløse" barn/voksne til glade og harmoniske mennesker?
Ja, det er barnevernets oppgave 0%  0%  [ 0 ]
Nei, det er bare humbug 29%  29%  [ 2 ]
Nei, det er bare barnevernssvada 57%  57%  [ 4 ]
Ja, barnevernet vil forandre mimikkløsheten til en grotesk grimase 14%  14%  [ 1 ]
Total votes : 7
Author Message
 Post subject: Angitt til barnevernet som hevn
PostPosted: Mon Apr 02, 2007 10:18 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Utdrag fra "bekymringsmelding":

X er en forsiktig, stille, beskjeden og veldig høflig jente. Hun smiler sjelden, er mimikkløs, virker trist, engstelig og er skvetten.

Jeg kontakter dere i barnevernet i håp om at dere kan være med å hjelpe henne til å bli en glad og aktiv jente igjen.


Innholdet i bekymringsmeldingen er hentet fra bloggen til Lamama, som skriver om sin 12-årige datter som ble mobbet. Moren til en av mobberne reagerte med å sende inn en falsk melding om bekymring til barnevernet. Moren unnskyldte forøvrig datterens mobbing med at hun hadde ADHD. Heldigvis for familien ble meldingen etter to ukers nervepirrende ventetid, avvist, men ikke alle falske meldinger blir avvist. Dersom melderen er i nær familie med den som blir meldt er trolig sjansen for at meldingen skal bli avvist liten.

De som har litt kjennskap til barnevernet vet at uttrykk som "mimikkløs" er kodeord for "skadet". Blir du beskrevet som "mimikkløs" så la alt håp fare. Da er du ille ute. Du kan ha så mye mimikk du bare vil, men dersom en eller annen barnevernsfjamp har skrevet at du eller barna mangler "mimikk" så er dere dømt til barnevernshelvete. Karakteristikken "mimikkløs" er derfor ingen bagatell. Den forteller barnevernet hva det trenger å vite for å komme med et av sine inngripende tiltak og ødelegge familien.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 05, 2007 11:13 pm 
Offline

Joined: Fri Mar 16, 2007 12:46 am
Posts: 13
agrippa skriver:

>>Dersom melderen er i nær familie med den som blir meldt er trolig sjansen for at meldingen skal bli avvist liten. <<

helt enig det har kjed meg min dater fra tidligere ekteskap for å ta hevn for at jeg medvirket på at henes kjareste ble bortvist fra norge sende melding til BV. og anmeldte meg minst 2 ganger hus politiet. Alt dette kun for å ta hevn?
Jeg har fire barn i alderen 5 til 11 år.
BV fant ingeting negativt men alikevel har de ikke henlagt sakken pr. dags dato. heldigvis så klarte jeg å komme meg utt fra helvete i tide :lol:

_________________
Jeg tar gjerne loven i mine hender når det gjelder barna mine.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Stille samtykke
PostPosted: Fri Apr 06, 2007 6:46 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
mastermind wrote:
agrippa skriver:

>>Dersom melderen er i nær familie med den som blir meldt er trolig sjansen for at meldingen skal bli avvist liten. <<

helt enig det har kjed meg min dater fra tidligere ekteskap for å ta hevn for at jeg medvirket på at henes kjareste ble bortvist fra norge sende melding til BV. og anmeldte meg minst 2 ganger hus politiet. Alt dette kun for å ta hevn?
Jeg har fire barn i alderen 5 til 11 år.
BV fant ingeting negativt men alikevel har de ikke henlagt sakken pr. dags dato. heldigvis så klarte jeg å komme meg utt fra helvete i tide :lol:


Barnevernet klarer generelt å finne noe negativt hos alle. Hvis de ikke får bekreftet anklagene i bekymringsmeldingen så fabrikerer de sine egne "bevis". De har en egeninteresse av å få flest mulig familier inn i systemet, for det skaper arbeidsoppgaver for dem selv.

Hvis saken din ikke er blitt henlagt, betyr det at barnevernet driver på og "undersøker" eller har dere fått "hjelpetiltak" mot deres vilje? Barnevernet er ikke snaue når det gjelder å pådytte familier sine krenkende hjelpetiltak. Det er ikke alltid de gidder å innhente skriftlig tillatelse, men velger såkalt "stille samtykke". Det vil si, at hvis du ikke har blitt informert om at det er fattet vedtak om hjelpetiltak, så har du likevel gitt "stille samtykke" ved ikke å protestere. Akkurat så tullete og diktatorisk er barnevernet.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]