It is currently Thu Mar 28, 2024 9:25 am



Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: En bekymringsmelding.
PostPosted: Wed Nov 08, 2006 4:07 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Dette er en av bekymringsmeldingene som bv brukte mot meg i fylkesnemda 2004. Som dere sikkert oppdager er den fra 2000.

Tellefonsamtale fra (Undis Samuelsen) 12.07.00

Anonym nabo til Annette Strømberg, (mitt navn før jeg giftet meg)

Ringer på vegne avflere bekymrede naboer.

Melding om at det er veldig mye rot og uorden utenfor huset. "Det ser ikke ut".

Strømberg har 6 katter og 4 hunder og pga dette blir det mye lukt, som igjen trekker til seg fluer.

Dette gjør at de ikke kan åpne vinduer.(naboene).

En nabo har forsøkt å snakke til henne ang.rot og bråk. Da blir hun sint og hyler "vet du hvem som eier dette huset, vet du hvem som bor her"??!! "Kom ikke her og bland deg oppi mine saker".

Bekymring ang. barna:

De ser den mindste ungen mye sittende i vogna, våt og gråtende. Mor er aldrig ute ned barna og steller med dem eller går en tur.

Det er mye hyling og kjefting og barnegråt.

Mye kjefting på hundene.

De driver med noe snekring på huset, og det snekres ofte til langt på natt.

Urolig for naboene, men hva med barna?!

Naboene tviler på at barna får det stellet de trenger.


Dette er utrolig god diktning!

At jeg skulle ha 6 katter og 4 hunder er virkelig å gjøre 1 fjør til 20 høns!

På det tidspungtet hadde jeg 2 hunder og ingen katter, så vor denne lukten kom fra aner ikke jeg.

Den naboen som forsøkte å prate til meg sto "drita" full og brøla til meg så jeg måtte rett og slett jage vedkommende ut fra tomten da han skremte vannet av ungene, de hylskrek!

At jeg skulle ha latt Borgny sitte i vogna er for meg et mysterium da jeg ikke hadde noen vogn til henne.

At jeg ikke gikk lange turer med ungene er jo ganske naturlig da jeg har en sykdom som gjør dette umulig. Jeg kunne heller ikke gå direkte ut fra min eiendom da denne samme fulle naboen overfallt meg en rekke ganger. Jeg vill ikke utsette ungene for det så jeg tok bilen og kjørte til kongsvinger og gikk der.

Hylingen sto denne fulle naboen for, han hatet hunder og sto og kastet stener ig kjeftet på de. Det gikk så langt at jeg måtte kvitte meg med dyrene.

At vi snekret hadde sin naturlige forklaring da vi kjøpte et restureringsobjekt. At vi drev på til langt på natt er helt utrolig, jeg er så avhengig av natte søvnen min at det kunne ikke foregå. Det seneste vi snekret var kl 20.00 pga at det kunne ikke vente til dagen etter.

Jeg kan garantere dere at ungene alltid har fått det stellet det trenger og mer til.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 08, 2006 4:42 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 10:08 am
Posts: 124
Det er forferdelig at naboene dine som er voksne mennesker kan synke ned på et slikt nivå og bedrive grov sjikane herunder å oppsøke deg på bopelen samt inngi sjikanemelding med falskt og sjikanøst innhold.
Sånne psykopater som dette er eksperter på å terrorisere.
Ofte kjenner de til at det er svære hull i sikkerheten til de som blir terrorisert av bv p.g.a mediaoppslag etc..Derfor vet de at det er "bankers"
å sende melding til bv.

Det er dessuten vanskelig å gardere seg mot sånne angrep.
Men husk at dersom du opplever sjikane ifra disse eller lignende personer igjen så må du dokumentere det. Lydopptak eller filmopptak eller aller helst begge deler.

_________________
Charlotte Marie Eriksen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 08, 2006 5:08 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Hele greia roet seg ned da "fylliken" døde og jeg satte resten av gjengen på plass. De var ikke så tøffe da de ikke hadde sjefsteroristen hos seg mere. I slike situasjoner tror jeg man skal prøve å finne ut hvem som er pådriver og eliminere denne, resten er ikke så tøffe uten en å gjemme seg bak. Mobbere er som oftest ikke det. Det jeg reagerte på var at dette mennesket som hadde ringt inn denne bekymringsmeldingen ikke var tøff nok til å møte opp i fylkesnemda. Det burde være en god indikator på at dette var oppdiktet svada men fylkesnemda tok dette for god fisk (rart de ikke dør av matforgiftning :D ) Basert bare på meldingen lagt frem av bv, ingen kontroll på ekteheten da meldingen ble ringt inn og ført i pennen av bv. Det er god rettsikkerhet det :roll:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 08, 2006 7:12 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Er det noen skrøner, så skal alt forkastes da personen ikke er tilforlatelig.

Når det gjelder dommerne:
Om de er imot overgrep og for rettsikkerhet, så kan de finne seg andre jobber. Så lenge de deltar, er de skyldige.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: En bekymringsmelding.
PostPosted: Wed Nov 08, 2006 8:00 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Annette Olsen wrote:
Dette er en av bekymringsmeldingene som bv brukte mot meg i fylkesnemda 2004. Som dere sikkert oppdager er den fra 2000.


Hei Anette,

det er tøft gjort av deg å legge ut bekymringsmeldingen din. Det burde flere gjøre slik at vi fikk se innholdet i disse meldingene. Ofte går det på uoverensstemmelser mellom angiver og meldingsobjekt. Barnevernet har ikke noe med om du slår i en spiker i veggen etter kl. 20. Dersom man skal melde naboen til barnevernet hver gang man hører barnegråt så blir det mange meldinger! Noen vil kanskje melde naboen til barnevernet dersom de ikke hører barnegråt - "det er så mistenkelig stille". Vi får ta til etteretning at naboene følger med på hva vi gjør. Det lønner seg å rydde og holde fasaden iorden. Slik vil man kanskje unngå å få barnevernet på døren. Naboene dine skulle bare visst hvilken omsorgssvikt de har utsatt barna dine for ved å melde deg til barnevernet. Det er fryktelig at nabokrangel kan få slike konsekvenser, og det er barnevernets skyld.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 08, 2006 9:15 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Ja, de skulle bare visst hvor mye smerte de har påført mine barn.

Vi får bare støtte oss til at slike mennesker er laverestående idioter som ikke har det så godt med seg selv.

Å holde det helt ryddig midt i en rivningsfase i oppussingen er vel nermest umulig.
Vi har ryddet og kjørt ting vekk med jevne mellomrom men det blir litt for tungvint å måtte kjøre en og en ting på fyllinga.
Jeg syns man må vise litt overbærenhet med naboer som prøver å gjøre hus og hage penere.

Jeg hadde jo kjøpt huset i 1999, og jeg begynte oppussingen sommeren 2000.

Som dere sikkert har fått med dere er bekymringsmeldingen fra den 12.07.00 og da var jeg så vidt kommet i gang.
Jeg kunne da fått sommeren på meg til å bli fredig, syns jeg.

Det som ligger bar er ren sjalusi.

Vedkommende som annmeldte meg, har ingen egne barn men har hatt fosterbarn.

Det som fasinerer i den sammenhengen er at hun er handikappet og godkjent som fostermor, mens jeg som også er handikappet ikke er egnet til å ta vare på egne barn. Et paradoks?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 09, 2006 12:22 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
Annette Olsen wrote:
Det som ligger bak er ren sjalusi.

Vedkommende som annmeldte meg, har ingen egne barn men har hatt fosterbarn.


Ja, rent personlige motiver at sjalusi, misunnelse, hevngjerrighet og selvhevdelse er langt viktigere, både hos folk som anmelder og hos barnevernere, enn det som kommer frem.

Også i stor-politiske konflikter er slike private følelser sterke drivkrefter. Jeg husker noen eksempler, blant annet Idi Amin.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 09, 2006 11:39 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
Ja, rent personlige motiver at sjalusi, misunnelse, hevngjerrighet og selvhevdelse er langt viktigere, både hos folk som anmelder og hos barnevernere, enn det som kommer frem.


Jeg vil tro at dette er motivet bak langt de fleste "bekymringsmeldingene". Det kan også være motivet bak vurderingene i psykolograpporter.

De som melder foreldre til barnevernet har nok ikke så gode hensikter som de gir uttrykk for.

Det er mange bedre måter å hjelpe på enn å melde fra til barnevernet. Dessverre så er det mange som lar seg forføre av barnevernets falske markedsføring av "hjelpetiltak". De forstår ikke at tvungen omsorgsovertagelse også regnes som et hjelpetiltak. De falske hjelperne i barnevernet smiler hyklersk mens de noterer ned alle anklagene. Selv om de stakkars foreldrene klarer å avkrefte beskyldningene vil ikke barnevernet slippe taket. Nye beskyldninger fabrikeres på løpende bånd. Det holder at barnevernerne "tenker at mor trenger hjelp". Det er de som skal bestemme om hjelpetiltak er "nødvendige" eller ikke. Det at "mor" motsetter seg hjelpetiltak viser bare at hun ikke har tilstrekkelig selvinnsikt, og hun må hjelpes til å erkjenne at hun trenger hjelpetiltak.

Likevel må man aldri akseptere hjelpetiltak, for da vil barnevernerne bruke det som bevis for at man ikke klarer seg selv. Bare gjenta: Jeg verken ønsker eller trenger hjelpetiltak, gjerne 100 ganger om du må.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]