It is currently Thu Mar 28, 2024 10:55 am



Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Anakletisk depresjon - en reaksjon hos bortførte barn
PostPosted: Sat Nov 01, 2008 5:39 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Anakletisk depresjon - en reaksjon hos bortførte barn


Det holder ikke å begrunne med lov om man ikke kan beskrive problemet. Så med tanke på et fremtidig rettsoppgjør, må vi kunne beskrive problemene som oppstår hos barn og foreldre.

Det finnes mange reaksjoner hos bortførte barn. Nedenfor finner man "anakletisk depresjon".

Jeg mener at dette ikke er en sykdom, men navnet på de symptomene som indirekte viser den lidelse barnet opplever og som er del i sinnets og kroppens forsøk på å lege sjelens sår og smerte.

Noen som kan mer om "anakletisk depresjon"? Lenker etc.

Mona Lygre wrote:
Det er så mye snakk om depresjoner her for tiden, og her er

Anaklitisk depresjon, som er depresjoner hos barn som skyldes adskillelse fra sine foreldre.

Her er hva jeg skrev om den saken for 6 år siden, 7 Schizofren Personlighetsspaltning:

Mona Lygre wrote:
26. ANAKLITISK DEPRESJON.Hørt i svensk reisebyrå: -Jeg vil gjerne ha en billett jorda rundt. -En vei? BSV. Hvor mange ganger sa jeg ifra at barn ikke har godt av å skilles fra moren sin? Og hva skjedde? Jo, Mats avviste meg da jeg kom til beredskapshjemmet, v/ Linda og Rune Joensen. Jeg ble sjokkert og helt utav meg, fordi at jeg ikke kjente igjen mitt barns oppførsel. For Mats kastet seg alltid over meg når han hadde vært på tur med Renate Jaunsen. Men dette var noe annet: Når små barn avviser foreldrene sine på denne måten, mistolker ekspertene disse signalene, som et tegn på at barnet ikke er interessert i sine foreldrene. Og det blir også tolket som et tydelig tegn på at foreldrene visselig har mishandlet barnet.

Alle tegn tydet på at Mats hadde det mye bedre hos Linda og Rune Joensen. Men, Linda sin observasjon av Mats er "for øvrig sammenfallende" med en anaklitisk depresjon. Mats var "slapp og trøtt". -Jeg fant ikke igjen den gamle kilden, men Henry Egidius sin beskrivelse er enda bedre, eller riktigere, for min del - verre. Psykologisk Leksikon: ”ANAKLITISK DEPRESJON. En tilstand av likegladhet og likegyldighet (apati) som kan ramme spedbarn og småbarn som opplever tap av omsorgsperson i alderen 8 måneder-2,5 år. Termen anaklitisk depresjon ble lansert i 1946 av den østerriksk-amerikanske psykologen Rene Spitz (1887-1974), som, sammen med en assistent, Katherine Wolf, studerte 70 spedbarn og fant ut at 34 av disse utviklet symptomer som lignet depresjon hos voksne. Disse barna ble rykket bort fra omsorgspersonen (foresatte) som de hadde festet seg ved, og fikk ikke noen permanent erstatning som de kunne binde seg til. Spitz tolket symptomet som en regresjon, en tilbakegang til barnets første stadium av selvfordypelse og manglende kontakt med omverdenen. Med tanke på om man i dag stiller spørsmål ved denne tolkningen av depresjonens natur og årsaker, særlig innen barnepsykiatrien, brukes i dag termen spedbarnsdepresjon. Dersom barna får tilbake sin opprinnelige omsorgsperson eller får en ny person de kan knytte seg til innen et halvt år etter separasjonen, gjenvinner de som regel raskt vanlig kontaktevne og utvikles siden normalt.

Årsaken til spedbarnsdepresjonen antas å være a) at barn og omsorgspersonen skilles i løpet av den følsomme tiden for dannelse av hengivenhet og tilknytning, mellom 6-12 måneder (hospitalisering) eller b) vanskjødsel i hele spedbarnsalderen som er så viktig for tilknytningen mellom barn og omsorgsperson".

Linda og Rune Joensen var grei nok de. Jeg fikk ta bilder og de skal inn i foto-albumet. Mats skal etter hvert få vite om alt som skjedde "den gangen". Men gjennom Linda sin beskrivelse av Mats, skjønner vi at det ikke var sunt for ham å bli adskilt fra meg. -Når "det krevde litt fra beredskapsfamilien for å få frem smilet og latteren" så skyldes det nemlig en midlertidig depresjon: Likegladhet og likegyldighet. Ved barnesykehusene er de klar over denne stressfaktoren, så derfor får foreldrene lov til å være mest mulig sammen med sitt barn under oppholdet. -OG DERSOM BARNEVERNET VIRKELIG DRIVER MED BARNEVERN TIL "BARNETS BESTE", SÅ SKULLE JEG HA VÆRT MED SOM NISSEN PÅ LASSET, ELLER SÅ SKULLE DE HA BEVILGET SEG EKSTRA MANNSKAP TIL Å "OVERVÅKE" MEG I HJEMMET MITT SAMMEN MED BARNA MINE. -FOR Å UNNGÅ AT BARNA MINE SKULLE PÅDRA SEG ALVORLIGE DEPRESJONER, I TILLEGG TIL ALL DEN MISHANDLINGEN SOM DE HADDE VÆRT UTSATT FOR TIDLIGERE.



_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: En digresjon:
PostPosted: Sat Nov 01, 2008 10:59 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


En digresjon til:

Mona Lygre wrote:
I TILLEGG TIL ALL DEN MISHANDLINGEN SOM DE HADDE VÆRT UTSATT FOR TIDLIGERE.


Dette var det barnevernet og psykologen som påstod, at jeg "liksom" skulle ha mishandlet min lille sønn, noe som overhodet ikke stemmer i det hele tatt. Jeg blir snøballsint over slike frekke påstander, og får lyst til å si at jeg vil gi de frekke lystløgnerne godt i ræven - med øks.


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Nå, business as usual:
PostPosted: Sat Nov 01, 2008 11:08 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Og nå, over til business as usual:

Folk flest er ikke klar over hvor vanvittig skadelig det er for smårollinger å miste mammaen sin. Eller er de kanskje det, og er det nettopp derfor de barnevernansatte som henter babyer som hakka møkk på klinikken?

Advokat Sverre Kvilhaug har for øvrig også samlet mye informasjon vedrørende skadevirkningene hos barn ved å miste sine foreldre, og jeg anbefaler dere alle sammen om å ta et dypdykk i hans utmerkede bok som heter

Atskillelse barn og foreldre

der vil vi / du finne mye viktig informasjon som vi kan bruke for å bygge opp en tiltale mot barnevernsmyndighetene.



_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 02, 2008 1:03 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
barnefjernet misshandler barn.Og bebiser treng sin mamma.treng man si sånt er folk helt kulturskada.

adskillelse fra foreldre er svært skadelig.Det handler nok ikke om barnevern dette ,men at staten vil overta barna våre.For barnevern er det ikke.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 02, 2008 1:50 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
I statens og mange andres øyne er barna "samfunnets" eiendom, vi er jo til for samfunnets skyld, ikke omvendt.

Hvorfor har vi ellers begreper som "gode samfunnsborgere"?

Vi har gått fra en statsreligion til å ha staten som religion. DET er det store problemet.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 02, 2008 2:21 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Virkelig sant det AnneBritt Råen skriver.


Top
 Profile  
 
 Post subject: otter
PostPosted: Sun Nov 02, 2008 2:31 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen

Det som jeg otter aller mest på når barnevernet stjeler babyer, det er at babyen går glipp av den livsviktige morsmelken, som inneholder immunstoffer som det trenger for å klare seg gjennom de første måndene og i mange tilfeller også resten av livet.

Det bør bli straffbart å hindre at babyer ikke får die mammaen sin.

Noen steder i India er det skikk at den nybakte mammaen skal være hos sin svigerfamilie hvor hun blir disket opp på alle bauger og kanter. Dette for at hun skal få være i fred med sin lille, og ikke miste melken, og knytte nære bånd med babyen.

En slik skikk / lov skulle vi også ha innført her i Norge, at kvinner i barsel skal ha absolutt ro, og ikke på noen måter forstyrres.

Men, som vi ser av "Savner_jenta_mi"s historie, så blir kvinner i barsle plaget livet at på disse såkalte mødrehjemmene, de burde vært nedlagt forlengst! Måten de ansatte kjører mammaene burde vært ulovlig og straffbart.

Hvis vi skal innføre nye lover her til lands, så skal og bør det være slike lover som går ut på å forhindre at barselkvinner og også vordende mødre ikke utsettes for unødvendig overlast.

Unødvendig stress medfører også at babyer blir født for tidlig, dette skjedde hyppig under 2dre verdenskrig. Barna ble også svakere, og antallet homofile økte dramatisk (unnskyld meg, men jeg har ikke noe imot homofili), men det bekrefter at stress medfører at den gravide mammaen får forandret hormonsammensetninger, som også kan være livstruende for begge to, når hun blir utsatt for stress.


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 02, 2008 3:29 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Ja virkelig viktig ar mødre med baby får ro og fred. Det samme gjelder gravide. Ble selv plaget av barnevern flere ganger daglig , i en periode av svangerskap. Selfølgelig blitt plaget mye av barnevern under svangerskap generelt. Så mye di har hengt etter oss. Stress ja gjett. At noen kvinner får mer åreknuter enn andre under svangerskap menes av forskere å kan skyldes sress, og selfølgelig arv da. Lurer på om barnevernsofre får mer åreknuter enn andre under svangerskap. Det er i alle fall skadelig med denne plaginga av gravide og nybakte mødre. Yes, man skulle hatt en skikk som på noen måte tok var på den nybakte mamman. Di skulle virkelig blitt tatt vare på , men nei den gang ei. Her røves barn, så det står etter på fødestuer\avd. Tanken på å lage private fødestuer \avd. Med trygge gode mennesker som selfølgelig hater barnevernet. Og er god på fødselskompetanse. Dvs: Vi treng leger osv. Er det ingen leger på forumet. Jordmødre? Vi må lage vårt eget system .Så mødre kan føde trygt.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 02, 2008 4:36 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Når jeg gikk gravid med Jens Ivan, startet barnevernets utredning.

Før utredningen, hadde jeg vært på 3 ultralyder, som viste at allt var bra med den lille og at han ville bli større enn sine søstre.

Else Marit veide 2900 g og var 47 cm lang ved fødsel og Jorunn veide 3100 g og var 46 cm lang ved fødsel. Begge ble født ca 14 dager før termin.

Med Jens Ivan gikk jeg 9 dager over termin. Han veide 2100 g ved fødsel og var 47 cm lang. Hans tilstand kalles Dysmatur. Altså gått over tiden, men med Prematur vekt.

I dyreverdnen kan dyrene holde tilbake fødselen om mor føler seg truet. Jeg mener det var det som skjedde med mitt svangerskap. Jeg følte meg truet av barnevernet og gikk derfor over tiden.

Jens Ivan ble dessuten født med navlestrengen tvinnet 2 ggr rundt sin lille hals. Og han hadde bæsjet i fostervannet og svelget det. Han måtte derfor ligge på nyfødtintensiven 1 uke og få antibiotika.

Jordmor fortalte meg at det var yttre stress som var årsak til tilstanden.

Nå venter jeg mitt 4 barn og merker at min tilstand nå fint kan sammenlignes med tilstanden jeg hadde på slutten av svangerskapet med Jens Ivan. Det overasker meg ikke om dette barnet blir Prematur.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 02, 2008 4:47 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Kjempebra med det Mona skriver om at det noen steder i india finns kultur hvor svigerforeldre\fam disker opp om den nybakte mor på alle vedens vis.I disse land har man jo en noe mannsdominert kultur, derfor så bruker man sende til fars fam.Dette er jo da stikk i strid med den kristne lære på den måten at der står det jo.At en mann skal forlate sin far og sin mor og holde seg til sin husru.Det står ingenting om at døtre\kvinner skal forlate sin far og sin mor.Det er og mer naturlig for en kvinne \mor og ha kontakt med sin egen mor og far enn svigerforeldre.Så jeg holder en knapp oppe for at bibelen vet hva den snakker om. Men selfølgelig bedre med svigerforeldre rundt seg i forhold til det å ha hurper på Aline seter som vil bryte en ned.Forsto din tanke .Enig Alt er bedre enn barnevern og fjern.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Anakletisk depresjon - en reaksjon hos bortførte barn
PostPosted: Sun Nov 02, 2008 4:51 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Arild Holta wrote:

Anakletisk depresjon - en reaksjon hos bortførte barn



Veldig viktig å huske på, også i forbindelse med andre "diagnoser"/navn , at det er snakk om REAKSJONER. Og "bare" det.Hvilket er svært så belastende.

Enda mer belastende blir det når fjolsene (bv,pedagoger, psykiatri,leger osv. ) kaller det sykdom. Da er jo ,som vi vet, veien kort til journaler og evt. medisineringer. (nesten 'evig' domsfellelse, det...)
For dem er det mer penger i kassa.

Derfor er det vel samfunnsøkonomisk? smart å holde på nedverdigende ord. Og dersom de ikke er nedverdigende i utgangspunkter, så kreves det bare ørsmå justeringer for å gi lesere den spesielle feelingen... :x
Og det, det vet vi jo at de gjør.

Det engelske ordet REACTION betyr jo bl.a. Re-aksjon. Re= gjentagelse, gjenhandling. Så- en ACTION mot en selv og andre fremkaller selvfølgelig en lik type energi.

Et slag er 'action', og ingen går upåvirket bort etter f.eks å ha blitt slått av noen,- enten det er fysisk eller psykisk.
Men si meg....det skal vel være slik....? Sunnhetstegn.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Gravid og forfulgt av "barnevernet"
PostPosted: Sun Nov 02, 2008 6:54 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Liv Marit Bakke wrote:
Nå venter jeg mitt 4 barn og merker at min tilstand nå fint kan sammenlignes med tilstanden jeg hadde på slutten av svangerskapet med Jens Ivan. Det overasker meg ikke om dette barnet blir Prematur.


Jeg skjønner ikke hvordan du våger å få et nytt barn etter hva som skjedde forrige gang. Vil ikke "barnevernet" sette igang med ny undersøkelse så snart de får greie på at du er gravid? Og det vil vel helsestasjonen melde ifra om, pliktoppfyllende som de er.

Forstå meg rett, jeg mener ikke det er galt av deg å bli gravid. Jeg bare forstår ikke hvordan du tør.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 02, 2008 8:41 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Det er fælt det skal være slik, at en kan kvie seg for å sette barn til verden, i redsel for at barnevernet, det såkalte, skal stikke av med barnet. Det er jo helt forferderlig at man må vurdere slikt.

Ellers syns jeg det er tappert at du velger å sette flere barn til verden. Men klart håper jeg du er obsevang på di feller som kan lure.

Nå hører man for ofte om babyer som di mest atraktive å ta. Så tenk nå på det. Med tanke på fødested osv. Selv om di godt, ved et senere tidspunkt, kan bynne å herje.

Det du skriver om at du har født barn som hadde navlesrengen to ganger rundt halsen. Det har skjedd med noen av mine barn og. Ei hadde den tre ganger rundt halsen ved fødsel. Det var min første baby som døde i krybbedød.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Gravid og forfulgt av "barnevernet"
PostPosted: Sun Nov 02, 2008 9:55 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
agrippa wrote:
Liv Marit Bakke wrote:
Nå venter jeg mitt 4 barn og merker at min tilstand nå fint kan sammenlignes med tilstanden jeg hadde på slutten av svangerskapet med Jens Ivan. Det overasker meg ikke om dette barnet blir Prematur.


Jeg skjønner ikke hvordan du våger å få et nytt barn etter hva som skjedde forrige gang. Vil ikke "barnevernet" sette igang med ny undersøkelse så snart de får greie på at du er gravid? Og det vil vel helsestasjonen melde ifra om, pliktoppfyllende som de er.

Forstå meg rett, jeg mener ikke det er galt av deg å bli gravid. Jeg bare forstår ikke hvordan du tør.


Svangerskapet var et uhell. Men jeg var da sammen med barnets far å vi snakket om å flytte sammen. Så stakk han, når jeg var 4 mnd på vei.

Personlig er jeg imot aborter. Kunne ikke klart å leve videre med viten om å ha tatt et uskyldig liv av dage.

Bare det, viser at jeg tar ansvar for mine egne handlinger.

Jeg går ikke på helsestasjonen i svangerskapet. Kun til legen min. Å han har ikke planer om å opplyse barnevernet. Han syns vi har opplevd nok.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 02, 2008 10:33 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Syns du er tøff som setter barn til verden. Flott at legen din virker til å være på din side. Det er altid bra noen forstår litt. Og nok har dere opplevd det skal være vist. Man kan jo heller ikke slutte å leve bare fordi man har et barnefjern som springer rundt å brøler etter å ta barn. Men forstår di som ikke tør av den årsak. Jeg har ikke latt meg skremme til å la være å få barn. Nei vi er da mennesker vi, og med rett til å leve. Forde om ikke ditt barn var planlagt skal du se at du blir minst like glad i det ikke planlagte. Det naturlige er jammen bra. :D Skriver det fordi om du ikke vet det skal du vite at. Om barnevernet begynner å forfølge deg igjen. Så kommer di til å bruke i mot deg det at ikke barnet var planlagt. Som et argument for å ta det. Så lyger di til at du da ikke ønsket det etc. kan hende typisk barnefjern. Men alle vet som har fått et ikke planlagt at det er nesten mer sjarmerende. Det er noe naturlig fint over det. Lykke til. Når har du termin. Du treng ikke svare. Kan hende du må vurder å hold stilt om det, om barnefjernet vil begynn å beveg seg igjen. Også barn født på et sykehus langt fra din heim etc. Få noen til å pass di øvrige. Det kan være viktig. Du kjenner din sak aller best.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]