It is currently Thu Apr 25, 2024 6:14 am



Post new topic Reply to topic  [ 44 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Hjermannsen forsvarer den "svake part"..
PostPosted: Mon Feb 27, 2012 11:27 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Hjermannsen igjen :

http://www.aftenposten.no/meninger/Vulg ... 0tIXeXloaI

En kjempeartikkel av barnas talsmann! :lol: :lol:

Her er det igjen barneverntjenesten som er offeret; som har slik "kjempeutfordring med å tilpasse seg flerkulturell virkelighet"..

Det stakkars offeret "barnevernet" ..(dette er så tåredryppende :lol: ) kan ikke noe, har ingen makt; ikke kan de uttale seg (forsvare seg) OG de har taushetsplikt. Tenke seg til; alt de har og alt DE MÅ. Buhu! :oops:

Eller har de "the right to remain silent", Hjermannsen?


Hjermannsen; det er leit å både si og se, men den "vulgære" adferd er din- gjennom pennen.

Grufulle Witoszek har bare snakket med kilden,- og det er fryktelig selektivt av henne.
Og fryktelig urettferdig mot barnevernet. Hun blir en fryktelig professor gjennom Hjermannsens blekkbruk. :lol:

Barnefjernerne er ALDRI selektive. Påstår Hjermannsen.


Jeg liker å se at Hjermannsen driter seg ut- igjen.
Jeg liker å se at han avslører sitt eget verv og sin arbeidsgiver. Og sin etat.

Jeg digger at Hjermansen turer frem og på ingen måte kan måle seg med professsor Witoszeks klare bilde på norsk barnevern; hentet DIREKTE fra kildene - de som ble utsatt for dette.

Jeg digger at Hjermannsen henger seg opp i ordet "konfiskere".

Jeg synes godt om at Hjermannsen påstår at professor Witoszek er den som gjør barn til ting spesielt fordi "barnas talsmann" selv i hele artikkelen omtaler barnevernet og hvor disse er tråkket på.


PS: Jeg lurer på hvor barna ble av.. :shock: :roll:

Du vet , Hjermannsen, de små skapningene som Witozsek faktisk skrev om....


Det ble så som så med dette, Hjermannsen. :lol:

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hjermannsen forsvarer den "svake part"..
PostPosted: Mon Feb 27, 2012 12:50 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed May 05, 2010 12:41 am
Posts: 698
Avslørende hersketeknikk fra Hjermann.

Hvem kan ha tillit til en etat som lovmessig tier i hjel all berettiget kritikk?

_________________
Never, never, never give up!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life." (Churchill)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hjermannsen forsvarer den "svake part"..
PostPosted: Mon Feb 27, 2012 2:03 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Denne var KREMEN av Hjermann i dag :-nerd_ hva er han så bekymret over? Og attpåtil en PROFESSOR ved Universitetet i Oslo, så grusomt Hjermann, for barnevernet.

- Og jeg sier ikke at barnevernet ikke gjør feil, - men - :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hjermannsen forsvarer den "svake part"..
PostPosted: Mon Feb 27, 2012 4:24 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Hjermannsens 8 siste ord:

"..må bygge på fakta og ha et barneperspektiv."

:lol: :lol: :lol:

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hjermannsen forsvarer den "svake part"..
PostPosted: Mon Feb 27, 2012 7:07 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Er han dum eller er dette en toskete hersketeknikk?

Quote:
I stedet for å bruke begrepet omsorgsovertagelse, skriver hun at Barnevernet «konfiskerer» barn. Dette gir inntrykk av at hun hverken har tatt inn over seg alvoret i hva omsorgssvikt er, eller at hun ser barna som individer. Bruken av ordet «konfiskere» gjør barna til gjenstander.

Professor Witoszek har selvsagt brukt ordet for å vise tingliggjøringen av barn, så forvrenger han det til at det er professoren som tingliggjør.

Enten må han være dum, eller så er han en uredelig løgner. Eller begge deler?
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hjermannsen forsvarer den "svake part"..
PostPosted: Mon Feb 27, 2012 10:11 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Hverken dum eller hersketeknikk det er den siste krampetrekning. Men Hjermann vet allerede at han ikke fulgte med i timen, denne gangen. Vent og se. De har tapt slaget, og kommer til å slikke sine sår. Media har et grusomt ansvar.

"Vi må gå i oss selv og se på hvordan vi jobber", "norsk barnevern har sikkert mye å lære av andre kulturer".

Vi kan lene oss rolig tilbake, og være vitner til hvilke aviser som blir de fremste i rehabiliteringen: Gjenopprette Status quo: Ingen røyk uten ild, "det er nok en grunn for det"

Barnevern tar hevn. Nå samler de seg for å vinne krigen. Polen, India, Russland er land med rike kulturelle tradisjoner, reflekterte, og ikke hjernevasket av norsk statlig propaganda. Diplomati skjer i det stille, "fredsavtaler" inngås. Hvem vil barnevernets hevn ramme? Hvem blir ofrene for aggresjonen som reaksjon på blottstillingen av systemet og offentliggjøringen, som andre land har sørget for?

Av alle aviser, burde Stavanger Aftenblad føle den verste skam.

Stavanger har en tradisjon de har grunn for å være stolt av. Varmestuens Venner, med motto vi finner gull i rennesteinen. Det er ikke tilfeldig, at Varmestuens Venner fikk til det umulige til. I Stavanger.

Nedleggelsen av "Den Kombinerede Indretning" hvor Alexander Kielland var bidragsyter - under pseudonym - i Stavanger Aftenblad. Byen var en kraft i opphevelsen av løsgjengerloven.

Stavanger har en kulturell historie, de er et arnested, de var, for uten medier fungerer ikke demokratiet. Det er ikke tilfeldig at Stavanger er byen hvor ofrene etter taterforfølgelsene maktet å gjenreise seg til felles kamp mot Kirken og Norsk Misjon for hjemløse. Aftenbladet støttet dem, gav ofrene et ansikt, de sørget for å lukke munnen på overgripere som Baasland.

Gunnar Toresen tror han er en del av den stolte tradisjonen Stavanger har hatt. Det er han ikke.

Til taterfolket:
Dere skal vite, at barn som rives ut av hjemmene sine i dag, har like gode hjem og foreldre, som det dere mistet selv.


Jeg våknet en natt av en underlig drøm:

det var som om en stemme talte til mig,
fjern som en underjordisk strøm -
og jeg reiste mig op: Hvad er det du vil mig?

- Du må ikke sove!
Du må ikke tro, at du bare har drømt!
Igår blev jeg dømt.
I natt har de reist skafottet i gården.
De henter mig klokken fem imorgen!

Hele kjelleren her er full,
og alle kaserner har kjeller ved kjeller.
Vi ligger og venter i stenkolde celler,
vi ligger og råtner i mørke hull!

- Ingen får vite, hvad der skal skje oss.
Ennu mer:
Ingen kan tro, hvad her daglig skjer!

Du mener, det kan ikke være sant,
så onde kan ikke mennesker være.

Bror, du har ennu meget å lære!

Tilgi dem ikke; de vet hvad de gjør.
De puster på hatets og ondskapens glør.
De liker å drepe, de frydes ved jammer,
de ønsker å se vår verden i flammer,
De ønsker å drukne oss alle i blod!
Tror du det ikke? Du vet det jo!

Og så skal han ut i en skur av stål
og henge igjen i en piggtrådsvase
og råtne for Hitlers ariske rase!
Du vet, det er menneskets mening og mål!

Jeg skjønte det ikke. Nu er det for sent.
Min dom er rettferdig. Min straff er fortjent.
jeg trodde på fremgang, jeg trodde på fred,
på arbeid, på samhold, på kjærlighet!
Men den som ikke vil dø i en flokk
får prøve alene, på bøddelens blokk!

Verg dig, mens du har frie hender.
Frels dine barn! Det brenner.

Jeg skaket av frost. Jeg fikk på mig klær.
Ute var glitrende stjernevær.
Bare en ulmende stripe i øst
varslet det samme som drømmens røst:

Dagen bakenom jordens rand
steg med et skjær av blod og brand,
steg med en angst så åndeløs,
at det var som om selve stjernene frøs!

Jeg tenkte: Nu er det noget som hender. -
Vår tid er forbi - Europa brenner!


Utdrag, Arnulf Øverland, 1937.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hjermannsen forsvarer den "svake part"..
PostPosted: Mon Feb 27, 2012 11:42 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Arild Holta wrote:

Quote:
I stedet for å bruke begrepet omsorgsovertagelse, skriver hun at Barnevernet «konfiskerer» barn.



Ja DEN falt nok Hjermann tungt for brystet. Omsorgs-overtakelse, er viktig i barnevernet, for å forfalske virkeligheten barna opplever som barnevernet tar.

Det er farlig når man nevner ting ved dets rette navn. Barnevernet konfiskerer barn. Og det er jo det de gjør. Men pent, lyder det ikke.

Norsk Misjon for Hjemløse. Sant. For hjemløse ble de. De driver den samme Misjon For Barn, i dag;

"Når foreldre blir fratatt barna"... "Når barna mister foreldrene".

Overtakelse. Som sett fra barnets perspektiv er Fratakelse.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hjermannsen forsvarer den "svake part"..
PostPosted: Tue Feb 28, 2012 2:14 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Dette innlegget i Aftenposten er til Witoszeks kronikk: "Godhetens tyranni". (Jf. Hjermannsen)

Det er naboer til familien barnevernet skilte med tvang:

http://www.aftenposten.no/meninger/Barn ... 0y5PuXloaI

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hjermannsen forsvarer den "svake part"..
PostPosted: Tue Feb 28, 2012 2:21 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Og her er da professor Nina Witoszeks artikkel som Hjermannsen fortviler over :lol:

http://www.aftenposten.no/meninger/kron ... 64286.html

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hjermannsen forsvarer den "svake part"..
PostPosted: Tue Feb 28, 2012 3:48 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
athene wrote:
Hverken dum eller hersketeknikk det er den siste krampetrekning. Men Hjermann vet allerede at han ikke fulgte med i timen, denne gangen. Vent og se. De har tapt slaget, og kommer til å slikke sine sår. Media har et grusomt ansvar.



Må si meg enig med Athene her. Samtidig er det ikke fritt for mulige sabotasjer, sanksjoner og konfiskeringer som hevnaksjoner.

Ny mening relatert til Witoszeks kronikk: http://www.aftenposten.no/meninger/Barn ... 0zgAuXloaK

Om skribenten: http://no.wikipedia.org/wiki/Sara_Azmeh_Rasmussen

Den tidligere tolken for Oslo kommune skriver:

"Rareste framstillinger"

"Da jeg jobbet som tolk i Oslo kommune hørte jeg de rareste fremstillinger av barnevernet på venterommet. Det var ulven som tok lammet fra flokken. De gudløse nektet annerledestroende å oppdra sine barn etter egen tro. De hvite byråkratene «ranet» de små, manglet kulturell forståelse og respekt, opptrådte autoritært og nådeløst og splittet harmoniske familier. Slik sett setter professor Nina Witoszek i sin kronikk «Godhetens tyranni» (17. februar) ord på følelser jeg ofte har støtt på."

videre:

"Forskjellen er at det ikke er analfabeten eller den lavt utdannende, dårlig integrerte moren og faren som retter all sin frustrasjon mot saksbehandlere i barnevernet. Witoszek anvender en akademisk tittel og en posisjon for å komme med skarpe formuleringer som er hinsides det som hører hjemme i en anstendig og informert debatt."

I anstendighetens navn; man har forståelse for at det føles nedverdigende at en PROFESSOR tråkker fiffen på tærne. :lol:

En PROFESSOR som misbruker sin tittel og posisjon for å fremme et syn. Uffda..

Det er nok ikke det Azmeh Rasmussen gjør, den tidligere barnevernklienten og tolken hvis' familie ble holdt intakt takket være barnevernsenglene.. :oops: :oops: :oops:

Azmeh Rasmussen unndrar de faktiske forhold i Norge, som er : barneran, forfølgelser og familiesplittelser. Samtidig tråkker hun grundig på de "analfabeter,dårlig utdannede og halvintegrerte mennesker" og deres berettigede, sanne følelser og erfaringer hun tolket for... :shock: 8+(

Hun forsøker, som Hjermannsen, å underkjenne SANNHETEN i Nina Witoszeks kronikk, og samtidig professoren og personen Nina Witoszek.

Slik Jan Storø har gjort i et tidligere innlegg.

Krampen ER omfattende. :oops: :oops: :oops:

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hjermannsen forsvarer den "svake part"..
PostPosted: Tue Feb 28, 2012 4:42 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Svane wrote:
Azmeh Rasmussen unndrar de faktiske forhold i Norge, som er : barneran, forfølgelser og familiesplittelser. Samtidig tråkker hun grundig på de "analfabeter,dårlig utdannede og halvintegrerte mennesker" og deres berettigede, sanne følelser og erfaringer hun tolket for... :shock: 8+(

Hun forsøker, som Hjermannsen, å underkjenne SANNHETEN i Nina Witoszeks kronikk, og samtidig professoren og personen Nina Witoszek.

Hjelpe meg for et dumt innlegg. Her har vi overmennskene. Vel, det er jo mote med hennes livsstil (om jeg husker rett), så kanskje hun traff noen med motebevisste holdninger. Barnevernet handler jo om mennesker som gjerne går med strømmen og som kan tenke lite selv.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hjermannsen forsvarer den "svake part"..
PostPosted: Tue Feb 28, 2012 4:55 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Vet dere hva? Jeg synes ikke det minste om disse naboene, som skriver i Aftenposten:

"Alle fire familiene har enten yrkeskarrièrer knyttet til arbeid med vanskeligstilte barn eller erfaring som besøkshjem og fosterforeldre. Vi er med andre ord positive til barnevernet og ønsker at dette skal fungere optimalt."

Ikke rart at: "Vi er likevel svært frustrerte." og "Oppsummert kan vi si at vi ønsker et godt barnevern, men i denne saken mener vi barnevernet trakk forhastede slutninger."

Kompisene i nabolaget har altså drevet på selv, og driver øyensynlig fortsatt på, med å samarbeide med barnevernet og sko seg på å være besøkshjem og fosterforeldre. Jeg kjenner til en ganske ille sak hvor barn ble tvunget i et besøkshjem de tigget om å ikke måtte reise til, og hvor besøkshjemmet øyeblikkelig ville gitt ødeleggende meldinger til barnevernet hvis foreldrene skulle befridd barna fra disse infernalske besøkene.

De er altså "frustrerte" fordi de synes at i akkurat denne saken har barnevernet gjort en feil. De er altså så forundret, de da, for barnevernet er altså i deres "erfaring" så utmerket - stort sett.

Utmerket for hvem? Hva med alle de andre sakene? Hvorfor kjenner de ikke til dem? Hva med de familiene hvis barn de selv tjener penger på å ha?

Jeg kan så levende tenke meg at de ville svare: "Jamen her er det helt anderledes. Vi samarbeider veldig godt med barnas foreldre, og barna har det veldig godt her." - Det er så rart med det: Det sier nemlig alle fosterforeldre og andre aktører for barnevernet som jeg har vært borti eller har sett uttale seg. Åååå - de er så uskyldige. Hvis man snakker med foreldrene, eller barna skulle være så heldige å unnslippe, hører man noe ganske annet enn at barnevernets fosterhjem og besøkshjem har vært positive opplevelser.

Det er noe lummert og ekkelt med alle disse som tjener på barnevernsgeskjeften og "aldri" har sett noe slikt før.

    

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hjermannsen forsvarer den "svake part"..
PostPosted: Wed Feb 29, 2012 12:57 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
MH Skånland wrote:
 
Vet dere hva? Jeg synes ikke det minste om disse naboene, som skriver i Aftenposten:

"Alle fire familiene har enten yrkeskarrièrer knyttet til arbeid med vanskeligstilte barn eller erfaring som besøkshjem og fosterforeldre. Vi er med andre ord positive til barnevernet og ønsker at dette skal fungere optimalt."

Ikke rart at: "Vi er likevel svært frustrerte." og "Oppsummert kan vi si at vi ønsker et godt barnevern, men i denne saken mener vi barnevernet trakk forhastede slutninger."

Utmerket for hvem? Hva med alle de andre sakene? Hvorfor kjenner de ikke til dem? Hva med de familiene hvis barn de selv tjener penger på å ha?

Det er så rart med det: Det sier nemlig alle fosterforeldre og andre aktører for barnevernet som jeg har vært borti eller har sett uttale seg. Åååå - de er så uskyldige. Hvis man snakker med foreldrene, eller barna skulle være så heldige å unnslippe, hører man noe ganske annet enn at barnevernets fosterhjem og besøkshjem har vært positive opplevelser.

Det er noe lummert og ekkelt med alle disse som tjener på barnevernsgeskjeften og "aldri" har sett noe slikt før.

    


Disse virker mest bekymrede for å bite av statshånden- og sitt eget rykte.

Uappetitlig frykt er blitt til et litt fordekt selvforsvar. TEnke seg til å være så "uheldig" med naboene da, gitt :roll:

Witoszek har skrevet at naboene finnes. Det kan de ikke komme fra.
Det virker på meg mest som en dementilignende uttalelse- mest for dem selv der de fremhever sine posisjoner og opphøyer disse til å være yrkeskarrierer.

Det låter ikke godt i mine ører heller. Minner mye om feighet.

De kunne like gjerne latt være å skrive inn til Aftenposten - eller i det minste utelatt sin egen "stand og stilling". Det ville vært adskillig mer redelig. Hva ville Aftenposten gjort da?

Hva ville naboene gjøre om det kom til avhørslignende situasjoner der barnevern kjører sak på nytt?

Etter Nina Witoszeks kronikk er det bare de som har motforestillinger mot at private får frem sine historier- som er trykket.
Dèt kan man ta med en klype salt eller ti- da det er en så avslørende handling av Aftenposten.
Naboene til ekteparet er neppe mer troverdige med sådan "yrkesstand" selv om det kan se ut til at de selv mener akkurat det.

Merkelig måte å støtte en utsatt og nedtråkket familie på.

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hjermannsen forsvarer den "svake part"..
PostPosted: Wed Feb 29, 2012 8:25 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Yes, Svane, du har oppfattet det riktig: Aftenposten er en av de verste avisene for barnevernets ofre, og det har de vært i alle de årene jeg har drevet på. Skjønt andre aviser er ikke stort bedre, det må sies.

Jeg har støtt på ganske mange blant barnevernsofrene selv, som er så forbauset så, for:
"Vi støtter jo barnevernet vi, vi mener de gjør en veldig god jobb. Bare ikke i vår sak, der tar de feil!"

Jeg forakter dem ikke, og jeg er absolutt ikke deres fiende, men jeg begynner å bli ganske utålmodig med dem, det skal jeg innrømme. Resultatet av denne innstillingen er jo at det ikke finnes råd og hjelp mot barnevernet i Norge i dag, annet enn flukt, og det må gjøres FØR barnevernet får igjennom noe vedtak. Denne holdningen: at deres egen støtte og ros til barnevernet skal gjøre dem selv trygge, mens barnevernet kan gå løs på andre så mye de vil uten at de selv bryr seg, den er det som kommer ut av en doven holdning til samfunnet: Disse folkene har uten tvil hørt eller lest om ille barnevernssaker før, uansett om de påstår aldri så mye at det er helt nytt for dem. De har bare ikke giddet å følge opp kritikken mot barnevernet med å sette seg inn i sakene; de har følt seg hevet over det. Vel, da står de uforberedt når det rammer dem selv, deres nærmeste, deres venner og alle andre. Men disse "andre", de fremmede, trekker de vel på skuldrene av?

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hjermannsen forsvarer den "svake part"..
PostPosted: Wed Feb 29, 2012 1:15 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
http://www.aftenposten.no/meninger/Hell ... 04VhOXloaJ

Henryk E. Malinowski, journalist i Oslo:

"Hva har Norge og India til felles? Jo, det er nærværet av hellige kuer. Barnevernet er en av Norges hellige kuer."

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 44 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]