It is currently Thu Apr 25, 2024 4:10 pm



Post new topic Reply to topic  [ 44 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Re: Hjermannsen forsvarer den "svake part"..
PostPosted: Wed Feb 29, 2012 2:33 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Svane wrote:
http://www.aftenposten.no/meninger/Hell ... 04VhOXloaJ

Henryk E. Malinowski, journalist i Oslo:

"Hva har Norge og India til felles? Jo, det er nærværet av hellige kuer. Barnevernet er en av Norges hellige kuer."


Utdrag:

"Hverken Hjermann eller Storø har noen gang blitt fratatt barn av et utenlandsk barnevern. De har aldri opplevd å se egne barn bli revet bort med rå politimakt. Derfor er de inhabile. Witoszek beskriver bare toppen av isfjellet. Jeg har gjennom nesten 30 år i Norge fått kjennskap til rystende beretninger om polske familier, hvor Barnevernet har knust hele familier sønder og sammen."


"Fra 1994 til 2004 ble antallet omsorgsovertagelser doblet. Og verre skal det bli. Raundalen-utvalget har innført et nytt begrep: «barnets utviklingsstøttende tilknytning». «Vi har ikke funnet forskningsbaserte holdepunkter som bekrefter eller avkrefter at det har avgjørende egenverdi for barn å vokse opp med sine biologiske foreldre», sier han. Stalin kunne ikke sagt det bedre."


"Illusorisk rettssikkerhet

Barneombudet tordner at Witoszeks forståelse av rettssikkerheten er basert på en «enkeltsak, så åpenbart tendensiøst fremstilt». Hørt den før? Witoszek kritiseres for sammenligningen til stalinismen. Men for polakkene er parallellen slående: De enkelte kamerater kan begå feil (Stalin, Beria mv.), men systemet som sådan er veldig bra.

Rettssikkerheten Hjermann nevner er ofte en vits for polakker.

Å oversette offentlige skriv koster 1000 kroner pr. side.Ovennevnte ektepars mappe hadde 97 sider – allerede etter tre uker! Likevel påstår Hjermann at beslutninger om omsorgsovertagelse kan prøves for domstolene. Men polakker har tydeligvis bare rett til å godta dommen, de trenger ikke å forstå den."

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Last edited by Svane on Wed Feb 29, 2012 3:31 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hjermannsen forsvarer den "svake part"..
PostPosted: Wed Feb 29, 2012 2:44 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Svane wrote:
Svane wrote:
http://www.aftenposten.no/meninger/Hell ... 04VhOXloaJ

Henryk E. Malinowski, journalist i Oslo:

"Hva har Norge og India til felles? Jo, det er nærværet av hellige kuer. Barnevernet er en av Norges hellige kuer."


Såkalt rettssikkerhet er nok en hellig ku.

"Illusorisk rettssikkerhet

De enkelte kamerater kan begå feil [/color](Stalin, Beria mv.), men systemet som sådan er veldig bra.

Rettssikkerheten Hjermann nevner er ofte en vits for polakker.

Å oversette offentlige skriv koster 1000 kroner pr. side. Ovennevnte ektepars mappe hadde 97 sider – allerede etter tre uker! Likevel påstår Hjermann at beslutninger om omsorgsovertagelse kan prøves for domstolene. Men polakker har tydeligvis bare rett til å godta dommen, de trenger ikke å forstå den."


Det er ikke bare polakker rettssikkerhet er en vits og en bløff for. "Innfødte" behandles ikke annerledes. Alt og alle til samme gasskammer.

Det skal de ha, disse myndighetene; de gjør ikke forskjell på mennesker fra andre land og nordmenn. Alle for 1, 1 for alle; evt. ALLE SKAL MED.

Det virker fungere i praksis, , men er muligens det eneste "systemet" som fungerer. Den systematiserte knusingen av familier.

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hjermannsen forsvarer den "svake part"..
PostPosted: Wed Feb 29, 2012 9:09 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Svane wrote:
http://www.aftenposten.no/meninger/Hell ... 04VhOXloaJ

Henryk E. Malinowski, journalist i Oslo:

"Hva har Norge og India til felles? Jo, det er nærværet av hellige kuer. Barnevernet er en av Norges hellige kuer."

God artikkel!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hjermannsen forsvarer den "svake part"..
PostPosted: Wed Feb 29, 2012 9:41 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Vi inviterer denne karen med oss på forumet! Bli med oss og knus barnevernet.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hjermannsen forsvarer den "svake part"..
PostPosted: Thu Mar 01, 2012 10:26 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Nina Witoszek med nytt innlegg i Aftenposten, et tilsvar til Hjermannsens, Rasmussens og Storøs påstander:

http://www.aftenposten.no/meninger/Fami ... 0_oo-XloaK

I innledningen skriver Witoszek :lol: :

Etter å ha skrevet kronikken «Godhetens tyranni» (17. februar), var jeg forberedt på å bli flådd levende, og ja takk – mine kritikere har fyrt flere skudd med kalasjnikov. Jeg har da intet valg og må svare med en russisk bazooka:

Siterer: "2. Hjermann beskylder meg for å «mangle kildegrunnlag» for mitt syn. Hvis uttalelser fra nære naboer som har bodd tett på familien, dokumenter fra to rettssaker, og «styrte» avhør av et autistisk barn ikke kan regnes som seriøse kilder, hva skal man så bruke? Og er det ikke rart at Barnevernet i Stavanger har barnekonfiskeringssaker gående både med tyrkiske og indiske myndigheter? I det indiske tilfellet har samfunnsindignasjon nådd presidentnivå. En kjent indisk jurist skriver om saken i The Hindu: «The UN Convention of the Rights of the Child has been brutally offended in the children being confiscated and put in foster care. The right to Family Life guaranteed by the European Convention of Human Rights has been violated.» (27. januar)"

og

"Men Hjermann vil at jeg skal snakke om en grusom tragedie i hans eget pedantisk språk; dvs. refererer til «omsorgsovertagelse» og ikke «konfiskering» og bruker blodløse statistikker og ikke «vulgære» argumenter. Men hvordan beskriver man en skrikende urettferdighet som har forvandlet et normalt foreldrepar til levende lik? Deres tap preger hvert minutt av deres liv, det blir en besettelse som ødelegger alt og knuser livets mening! Jeg beklager, men Hjermanns pirkete byråspråk virker nesten obskønt." :lol: :lol:

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hjermannsen forsvarer den "svake part"..
PostPosted: Thu Mar 01, 2012 11:25 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Nei, dessverre, nå gir jeg opp Witoszek. Hun skriver (punkt 6):
"Jeg er klar over at Barnevernet i de fleste tilfeller gjør en god jobb."

Når folk begynner sånn, er de på sklibane allerede. Det er så altfor indikativt om at hun mangler kunnskaper og erfaring, på tross av at hun sier hun har fått så mange henvendelser. Når man sper opp kritikk med smiger, får industrien tilbake full selvtillit, og så har man det gående med at man "må innrømme" alt det storartede de gjør, men "dessverre gjør de av og til feil, men det kan jo alle gjøre".

Har hun fått dilla på Stavanger, mon? Tror at det er bare der det er ille?

  
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hjermannsen forsvarer den "svake part"..
PostPosted: Thu Mar 01, 2012 11:30 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
MH Skånland wrote:
  
Nei, dessverre, nå gir jeg opp Witoszek også. Hun skriver (punkt 6):
"Jeg er klar over at Barnevernet i de fleste tilfeller gjør en god jobb."

Når folk begynner sånn, er de på sklibane allerede. Da får industrien tilbake full selvtillit, og så har man det gående med alt det storartede de gjør, men dessverre gjør de av og til feil.

  


Jeg merket meg den og finner også uttalelsen meget beklagelig.

Det var slik at jeg ikke ville lese mer.

Jeg vil likevel ikke gi henne opp. Det kan være taktisk selv om det kan være en lite givende metode. Nuhvel,- nok spekulasjon. Her er kompromissløshet den eneste "taktikken" og linjen hun burde legge seg på.

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hjermannsen forsvarer den "svake part"..
PostPosted: Thu Mar 01, 2012 11:35 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Det er naturligvis bare bra om ikke du gir henne opp, Svane. Jeg mener ikke å starte noen boikott, bare at jeg selv ikke orker å bruke tid og krefter på det nivå som går ut på å argumentere velmenende om propaganda-floskler. (Men det passer nå godt for Aftenposten, da.)

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hjermannsen forsvarer den "svake part"..
PostPosted: Thu Mar 01, 2012 11:59 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
MH Skånland wrote:
 
Det er naturligvis bare bra om ikke du gir henne opp, Svane. Jeg mener ikke å starte noen boikott, bare at jeg selv ikke orker å bruke tid og krefter på det nivå som går ut på å argumentere velmenende om propaganda-floskler. (Men det passer nå godt for Aftenposten, da.)


Jeg venter på oppfølgeren. :wink: og vil da se om bazookaen hennes fungerer.

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hjermannsen forsvarer den "svake part"..
PostPosted: Fri Mar 02, 2012 9:06 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Svane wrote:
Nina Witoszek med nytt innlegg i Aftenposten, et tilsvar til Hjermannsens, Rasmussens og Storøs påstander:

http://www.aftenposten.no/meninger/Fami ... 0_oo-XloaK

I innledningen skriver Witoszek :lol: :

Etter å ha skrevet kronikken «Godhetens tyranni» (17. februar), var jeg forberedt på å bli flådd levende, og ja takk – mine kritikere har fyrt flere skudd med kalasjnikov. Jeg har da intet valg og må svare med en russisk bazooka:


6. Jeg er klar over at Barnevernet i de fleste tilfeller gjør en god jobb. Men det finnes saker hvor de griper inn for lite – eller for mye.

Hvis Barnevernet stivner til en uangripelig hellig ku, er vi på ville veier i det norske demokrati – for ikke å nevne faren for internasjonale menneskerettighetsskandaler.


Hvis dette er Witoszeks russiske bazooka, så har den ikke mye slagkraft. Raketten hennes blir mer som en norsk nyttårsrakett hvor tennmekanismen ikke virker.

Witoszek skriver at "hvis Barnevernet stivner til en uangripelig hellig ku", som om det ikke for lenge siden har gjort akkurat det. Og hun skriver "barnevernet" med stor B som om det dreide seg om, nettopp, en hellig ku. Man skriver da ikke politiet med stor P, hvorfor skal man da skrive "barnevernet" med stor B?

Dessuten nevner hun faren for "menneskerettsskandaler" som om den største faren var at "barnevernet" kunne bli blamert, ikke at det blir begått grove overgrep mot barn og foreldre.

Nina Witoszek har åpenbart blitt redd for slagkraften fra rakettene til Sara Asmeh Rasmussen og Reidar Hjermann, som ikke nøyer seg med AK-47 men sender Scud-raketter mot det koselige kontoret til Witoszek. Det ble mer enn professoren kunne tåle, og lik en hund som blir sparket av sin eier, la hun seg flat og sa ordene som forventes av hennes: Men "barnevernet" gjør så mye bra, også!

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hjermannsen forsvarer den "svake part"..
PostPosted: Fri Mar 02, 2012 11:55 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Fra diskusjon til Witoszeks mening:

Halvorsnakkeralvor Klapp sammen

"Jeg liker Nina W. Dessverre er hennes rolle kun å sprelle som politisk korrekt narr for Makta i Norge. "De" trenger henne. Hun passer jo perfekt for hun fyller alle kravene: Kvinne, polakk, akademiker (hun er sogar professor), og hun spiller villig vekk rollen som L´enfant terrible i mediene. Narredrakten ufarliggjør henne samtidig som Makta kan slå seg på brystet og sole seg i en falsk demokratisk multietnisk toleranseatmosfære. Dermed blir alle henne utspill sett og lest, men de er ufarligjort, kastrert av lobotomistene i vaginalstaten, de samme som på en måte har skapt fenomenet Nina Witiszek. "

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hjermannsen forsvarer den "svake part"..
PostPosted: Fri Mar 02, 2012 3:10 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Hvem er "Halvorsnakkklappsammen"?

Da få man trykke sitatet over, på løpesedler, mot henne. For å synliggjøre hva Aftenposten driver med - og hvordan hun blir en av barnevernets nyttige idioter.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hjermannsen forsvarer den "svake part"..
PostPosted: Fri Mar 02, 2012 5:04 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
athene wrote:
Hvem er "Halvorsnakkklappsammen"?

Da få man trykke sitatet over, på løpesedler, mot henne. For å synliggjøre hva Aftenposten driver med - og hvordan hun blir en av barnevernets nyttige idioter.


"Halvorklappsammen" er en som har skrevet i diskusjonstråden under Witoszeks siste skriblerier "Familien og den allmektige staten".

Det er flere brukbare innlegg å se der- for den som ønsker dette.

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hjermannsen forsvarer den "svake part"..
PostPosted: Fri Mar 02, 2012 6:03 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Svane wrote:

Halvorsnakkeralvor Klapp sammen:

"...kastrert av lobotomistene i vaginalstaten"


En god latter forlenger livet :D :D


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hjermannsen forsvarer den "svake part"..
PostPosted: Fri Mar 02, 2012 8:32 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Fra Halvor Klappsammen til Witoszek...

Da jeg leste hennes nyeste innlegg reagerte jeg kraftig på følgende:

Da jeg ble oppringt av en suicidal polsk kvinne som sa at jeg måtte hjelpe henne å få tilbake hennes tvillinger, «stjålet» av barnevernet i Stavanger, var min reaksjon: «Sorry, vi er gjester i Norge, og gjester må tilpasse seg husets regler. Man tror man eier barn i Polen, i Norge har barn rettigheter.» Men hennes desperasjon var sterkere enn min motvilje."



Å offentlig omtale en fortvilet mor som suicidal og desperat,definert som "gal"/"psykiatrisk tilfelle" i barnefjernernes vokabular og ører, er faktisk en særdeles farlig og sjikanøs uttalelse.

Nå vet alle hvem moren og faren er også.

Det er en kjent fremgangsmåte at barnekidnapperne vil og kan lage seg nok et argument som varer over noen sider såkalte saksdokumenter.

Witoszek viser at hun IKKE kjenner barnevernet i Norge. I mine øyne selger hun denne familien.

Attpåtil er Witoszeks så frekk at hun fra sin professorpidestall sitter og ser ned mot familien og mener de som "gjester" må finne seg i å bli "behandlet" av norske myndigheter,- etter disses forgodtbefinnende.
Witoszek sender dem med andre ord rett i armene på vampyrene.

Selvfølgelig eier moren og faren sine barn, og barna dem selv om det ikke er noe eierforhold i den forstand.

Slike eierforhold staten som tar seg av og administerer gjennom menneskehandelen med våre barn.

N. W. plasserer moren i en gjestebåt sammen med seg selv og sier rett ut at man ikke skal (kan) beholde sin integritet som menneske eller polakk - i Norge.

Skal N.W kanskje hive professortittelen sin på havet av den grunn at hun bor/oppholder seg i Norge? Dersom hun da anser denne som en del av sin integritet.

Man ser retningen på og rekkevidden av Witoszeks "skudd" .Hun kan ikke skyte! Det er ikke Hjermannsen eller de andre selv om hun liker å fremstå på den måten.

Neste gang bør hun ta i bruk en boomerang! :twisted:

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 44 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]