It is currently Fri Apr 26, 2024 4:10 pm



Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: STATEN EIER BARNA!
PostPosted: Sun Mar 29, 2009 10:06 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Barnevernet hevder ofte at de gjør for lite, ikke for mye. Men her dreier det seg om folk som har mer makt enn de kan forvalte.

«Helhetstenkning er like uendelig fjernt for disse menneskene som vanlig folkevett, hjertedannelse og moralsk gangsyn.»

http://www.aftenposten.no/meninger/kron ... 002799.ece

Dette er en artikkel jeg HÅPER vi får se fler av, her blir ett viktig tema tatt opp, nemlig at barnevernet er hevet HØYT over norsk lov og kan gjøre hva de måtte ønske uten at noen griper inn. Er det virkelig en sånn stat vi vil ha? NEI,NEI og NEI! Dette MÅ ta slutt NÅ!

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: STATEN EIER BARNA!
PostPosted: Sun Mar 29, 2009 10:29 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Annette Olsen wrote:
Barnevernet hevder ofte at de gjør for lite, ikke for mye. Men her dreier det seg om folk som har mer makt enn de kan forvalte.

«Helhetstenkning er like uendelig fjernt for disse menneskene som vanlig folkevett, hjertedannelse og moralsk gangsyn.»

http://www.aftenposten.no/meninger/kron ... 002799.ece


Vel, Franz, da håper jeg at den fjerde statsmakt stiller opp her, siden jeg ikke har din nåværende adresse. Og til slutt vil jeg bare fortelle deg hvordan barnevernets viktigste mantra lyder: «Foreldre eier ikke sine barn».

Akkurat der har de jo helt rett. For det er staten som eier barna.


Hvis foreldre flest visste hvor lite de har å si over barna sine, ville de blitt forskrekket. Men dessverre er de tilsynelatende lykkelig uvitende om at i Norge er det staten, den store horen, som eier barna våre, ikke barnas foreldre.

Ellen Brodin har skrevet en tankevekkende kronikk om forholdene i "barnevernet" i Norge anno 2009. Det er snart gått 20 år siden hun skrev boken "Papirdukker" (kun tilgjengelig på juridiske biblioteker) om Adele Johansens kamp mot tidligere "barnevernsleder" Wenche Eyde ved Røa "barnevern", Aline konsentrasjonsleir og psykolog Knut Rønbeck, som fremdeles herjer med barnefamilier i egenskap av såkalt "sakkyndig". Rønbeck tilhører mafiaen av bv-sakkyndige psykologer, det såkalte Forum for sakkyndig psykologer(FOSAP).

Siden 1992 da den nye "barnevernsloven" ble vedtatt, har terskelen for å tvangsfjerne barn fra familien blitt drastisk senket. Nær 1000 barn blir årlig tvangsfjernet fra sine familier av det såkalte "barnevernet" og et rettsvesen som synes styrt av maktsyke kommuneadvokater og deres deilige, dypt utringede kvinner, førkjene i "barnevernet".

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Mar 29, 2009 1:33 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Jun 27, 2007 5:14 pm
Posts: 107
Location: Oslo
Er det noe bare jeg føler, eller har trenden snudd litt? Jeg tror ikke denne meningsartikkelen ville kommet ut i avisen for bare noen få år siden. Jeg så den var ute i papirutgaven også. Kanskje er sakene blitt for mange til at de kan oversees lenger?
Det er jo lov å håpe :wink:

_________________
Det er fullt mulig for David å slå Goliat


Top
 Profile  
 
 Post subject: Unntaket som bekrefter regelen
PostPosted: Sun Mar 29, 2009 1:52 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Quack wrote:
Er det noe bare jeg føler, eller har trenden snudd litt? Jeg tror ikke denne meningsartikkelen ville kommet ut i avisen for bare noen få år siden. Jeg så den var ute i papirutgaven også. Kanskje er sakene blitt for mange til at de kan oversees lenger?
Det er jo lov å håpe :wink:


Ellen Brodin er en anerkjent forfatter, som har fått publisert en mengde kronikker. Jeg tror ikke trenden har snudd, snarere tvertimot. Pressen forsøker i likhet med "barnevernet" og deres samarbeidspartnere å late som om de er kritiske, også mot "barnevernet". I virkeligheten slikker de "barnevernet" oppetter ryggen.

Husk at myndighetene bruker millioner av kroner på å markedsføre "barnevernet". Ved å tilsynelatende tillate kritikk forsøker de å fremstille det som om alt er åpent og demokratisk. Men "barnevernets" hemmelige prosesser mot barnefamiliene fortsetter for fullt. Hvorfor kan ikke maktkåte dommere tillate åpne dører? Hvorfor kan ikke pressen få adgang til å skrive om alle de hemmelige rettssakene som føres mot foreldre for å frata dem barna deres?

Det er ikke av hensyn til barna. Hensynet til de utringete førkjene i "barnevernet", de avstumpete kommuneadvokatene, de pengekåte sakkyndige og de korrupte dommerne, er viktigst.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Apr 01, 2009 8:22 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Quote:
I 1995 uttalte Strasbourg-representanter at norsk barnevern ble ansett som et betydelig problemområde og at de fikk mange klager herfra, men at de hadde ventet på en sak som kunne «aksentuere alle de prosessuelle spørsmålene samtidig». Derfor valgte de Johansen. Ikke fordi saken var grovere enn hauger av andre. Så mye for barnevernets påstand om at man ikke kan dømme etaten ut ifra en enkeltsak.


En usedvanlig god artikkel. Det er nesten et mirakel at de har tatt inn noe så bra. Er den ny?

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]