It is currently Thu Apr 25, 2024 12:04 pm



Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: Sæbønes feilinformerer igjen
PostPosted: Sun Nov 02, 2008 2:55 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Sæbønes feilinformerer igjen


Quote:
Vi må bry oss
Lene fikk hjelp gjennom familieråd. Forskning viser at barn som får hjelp av barnevernet tidlig i livet, får bedre liv, bedre helse, de får seg bedre utdanning og bedre jobber, enn barn som får hjelp først i tenårene. Barn trenger derfor voksne som ser dem og bryr seg. Landsforeningen for barnevernsbarn sier det slik: Vi må tørre å gripe inn før sårene blir synlige!


Kan kommenteres.
Jeg wrote:
Krigen mot familien lager kriser

Dette er ren bløff.

Barn får det mye bedre om de får være hos sine påstått for dårlige foreldre i over 80% av de tilfellene.

Familieråd fungerer ikke når det såkalte barnevernet er aktør. Da kjøres partene opp mot hverandre etter klassisk splitt og hersk med løgner og overdrivelser. Familiene (slekten) står splittet tilbake med hat og bitterhet og sår på sjelen som aldri gror.


Jeg wrote:
Norske barn har det best i verden

Samfunnsmagasinet har skrevet om folkehelseinstituttet som har sensurert forskningsrapporten om norske barns fantastiske helse. (Søkeord: samfunnsmagasinet sensur folkehelseinstituttet)

Det kolliderte vel med planene om mer såkalt barnevern. Makten har jo en ny forferdelig lov ute på høring.

Forrige gang vi fikk lovendring (92) så økte de såkalte omsorgsovertakelsene med nårmere 400%.

Det er den neste dramatiske økningen Sæbønes propaganderer for når hun i artikkel etter artikkel reklamerer for det såkalte barnevernet.


Så venter jeg litt før jeg skal prøve å huske å få inn et om forskningen -

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 02, 2008 4:09 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Quote:
(Øyvin Christiansen og Karen J. Skaale Havnen, «Barn plassert utenfor hjemmet - risiko og utvikling», pågående forskningsprosjekt).


Barn plassert utenfor hjemmet - risiko og utvikling

Publikasjoner fra prosjektet: Når barn plasseres utenfor hjemmet - risiko og utvikling.

Dommer Inge B Tonholm forsnakket seg i et vedtak i min sak, hvor det kommer klart frem at det forskes på mine barn.

Ja hvilke barn er det mest effektivt å forske på? Jo helt normale barn uten skader fra før. Jeg er kvalm.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Sæbønes feilinformerer igjen
PostPosted: Sun Nov 02, 2008 4:14 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Når det er oppstått en akutt situasjonog barnets liv og helse er i fare, er det nødvendig at barnet flytter raskt.

Misbruken av såkalte akuttvedtak i "barnevernet" er økende. Det fattes vedtak om akuttfjerning av barnet uten at det er materielt innhold i "barnevernets" påstand om at barnets liv og helse er i fare.

Bare det siste året er nye akuttplasseringer økt med 20 prosent, viser tall fra Barne- ungdoms- og familiedirektoratet (Bufdir).

Dette skyldes ikke minst at akuttvedtak kan fattes uten forstyrrende kontradiksjon fra foreldrene. Det er ved akuttvedtak rettssikkerheten er dårligst.

Det er tre utgangspunkt for akuttplasseringer:

    Den åpenbare omsorgssvikten der barnet raskt må flyttes ut av en uholdbar situasjon utgjør 40 prosent.

    Situasjoner som følge av at foreldre er utslitte og ikke orker enda en dag, utgjør 30 prosent.

    De siste 30 prosent av plasseringene er utløst av at nok er nok for barnevernet.


I det første tilfellet har vi alle de falske anklagene om seksuelle overgrep, vold etc. I den neste gruppen følger tilfellene hvor foreldrene har skjelt ut barnevernskonsulenten etter å ha blitt herjet med i åresvis. Den siste gruppen består av de tilfellene hvor barnevernsleder simpelthen tar seg til rette og tvangsplasserer barnet som hevnaksjon mot foreldrene.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: men denne opplysningen
PostPosted: Sun Nov 02, 2008 5:00 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Men, her er en opplysning som det er noe snev av sannhet i:

Quote:
Forskning viser imidlertid at barnevernet i gjennomsnitt har arbeidet i tre år med familier før en akuttplassering.

Det betyr at barnevernet lenge har vært bekymret for barnets omsorgssituasjon.


Ja, barnevernet bruker med glede mange år på å tyne livet av familier før det slår til med en et tvangstiltak, som f. eks. akuttplassering.

Og for å få litt mer kjøtt på beina, er de mange ganger nødt til å vente så pass lenge før de får bygget opp saken mot deg, i mellomtiden gjør de alt de kan for å "frustrere" deg, jepp....


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 02, 2008 5:50 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Barnevernet samler ganske enkelt på alt di gjennom år kan få til. For så å slå til ufoberedt på mange fam. Totalt sjokk får mange.

Man kan snakke med barnevern gjennom år når di tvinger en til oppmøte.

Barnevernet kan godt der å da henlegge et og annet enkelt tilfelle. Så folk opfatter det som om barnevernet har henlagt saken. Slik holder barnevernet fam. "fanget" uten at di vet det. Så en djevelsk dag slår di til, vil ta barna - bruker alt dette i mot dere. Di har altså samla på det.

I brev de sendte hjem til deg skrev de "saken er henlagt". Det er løgn. Er du et barnevern-offer, så dra til Spania når den nye loven bryter løs, som helvette i full blomst.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]