It is currently Thu Mar 28, 2024 2:11 pm



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Hjermannsen igjen- andre forhold.
PostPosted: Fri Mar 02, 2012 12:45 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Jeg finner det nødvendig å begynne med det nyeste og gå bakover hva innholdet i denne postingen angår.

http://www.vestfoldblad.no/nor/Samfunn/ ... ris/(21648)

Reklame; propaganda for barnevernet. Av redaktør MArianne Henriksen i Vestfold Blad.

Siterer slutten på lederen:

"Barnevernet peker på at hjelpetiltak er frivillig. Frivilligheten har i dette tilfellet kostet tre brødre dyrt. En tapt barndom. Hvem beskyttet egentlig barna?"

Guttenes mamma beskyttet dem!

http://www.vestfoldblad.no/nor/Samfunn/ ... old/(21639)

Dette er en sak som passer fullstendig inn i Holtas Cause: Fjern overgriperen, ikke barnet.

"– De burde tatt initiativ. Gjort noe med fader’n."

Det opplyses om at brødrene hadde det godt da faren i en periode var vareteksfengslet.

"– Det var de beste ukene. Da var pappa borte, og vi var helt trygge hjemme med mamma.

– Alt vi ønsket var å få pappa vekk. De burde ha gjort noe."


Barnevernets ufølsomme, hensynsløse og groteske fremferd: " – Da mamma døde, ville de at vi skulle bo hos pappa. De kom dagen etter mamma døde, og hadde tenkt til å tvangsflytte oss, forteller de.

De forteller at søsknene fikk to valg. Enten flytte i beredskapshjem, eller hjem til far. Alt de ønsker er å få være hos mors familie, der de alltid har følt seg trygge.Et umulig valg

– Vi ble forklart hva et beredskapshjem var, men vi ville ikke til fremmende. Antakelig hadde vi blitt delt etter hvert, fordi vi er flere. Da ville vi heller ha flyttet hjem, og bare ignorert pappa helt.

De mener at de ble stilt overfor et umulig valg, som ble en stor belastning i tillegg til at moren akkurat hadde dødd.

Barna fikk til slutt lov til å være hos besteforeldrene i noen dager.

– Jeg hadde ikke sluppet dem ut. Aldri i livet, sier bestemoren.

Etter en lang kamp i rettssystemet fikk familien de føler seg trygg hos, omsorgen for barna.

– Vi kunne ikke hatt det bedre nå, det måtte i tilfelle vært med mamma i live, sier guttene.
"

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hjermannsen igjen- andre forhold.
PostPosted: Fri Mar 02, 2012 1:11 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Så kommer Hjermannsen inn: http://www.vestfoldblad.no/nor/Samfunn/ ... ang/(21741)

Og Hjermannsens UFORSKAMMEDE BRUK av disse guttene gjennom å reklamere for mer vold - med barnevern som "den ultimate forløseren".
Hjermannsen anmoder altså om mer tvangsbruk, dvs. voldsbruk fra barnevernerne og politiet.

Hjermannsen I:

" – Det er dessverre hull i ”lov om barnevern”. Det er et gap mellom frivillig tiltak og tvang. Men de kan ikke gjemme seg bak lovverket. Det skal ikke være grunnen til å la være å gripe inn."

Han mener det er et stort problem at ikke alle i barnevernet har den kunnskapen som trengs når man skal snakke med barn om vold."


Hjermannsen II:

"Man må snakke med barna alene, og på flere ulike tidspunkt. Det må gjøres med en metode som ivaretar og bringer fram den informasjonen man trenger, sier Hjermann."

En ekspertgruppe ble opprettet i 2006 bestående av syv barn som har erfaringer med vold i familien...


Hjermannsen III:

"Hjermann forteller at han vet om tilfeller der barn har blitt intervjuet av barnevernet med voldsutøver i samme sofa."

Fra barnevernet er følgende skjedd:
Et GRUSOMT EKSEMPEL PÅ BARNEVERNETS "IVARETAKELSE" AV BARN.


". Døtrene som skal ha blitt misbrukt seksuelt av sin far og stefar som veldig veldig små. Den ene faren/stefaren skal ha jobbet som barnevernsleder i Kristiansand og senere i barnevernet på Nesodden! Begge fedrene skal ha misbrukt jentene seksuelt...

[b] [color=#BF0000]Barnevernet tvang småjentene til å ha samvær med faren/stefaren
selv om jentene ankom A-hus ille tiltredt i underlivet med særdeles store blødninger etter å ha hatt samvær med den ene faren/stefaren da jentene var henholdsvis 2 1/2 år og 3 1/2 år gamle.

På tross av dette tvang barnevernet jentene til å ha samvær med den antatte overgriperen. Moren og døtrene har kjempet mot systemet hele livet sitt og har vært i hele seks rettssaker uten å vinne frem. Litt av et rettssytem vi har Siv[/color][/b]!!!"

Denne familien rives den dag i dag i fillebiter og finnes som gruppe på Facebook. De to søstrene fikk med hjelp av gode mennesker komme hjem til sin mor.
De er iallfall over grunnskolealder begge to.

Det stoppet ikke der. De fikk en lillebror som barnevernet plutselig tok, som nå er 5 år.

Storesøster skriver:

"Barnevernet har ødelagt livene våre. Jeg får ikke se min egen bror og Jeg savner han hver eneste dag, Jeg vet min stefar står i kulissene med barnevernet. Jeg kan ikke fordra hvordan de holder på å tråkke på mennesker. Min stefar sendte meg og søstra mi på beredskapshjem, fosterhjem og så barnehjem. Beredskaps mor ble sakt opp av barnevernet. Fordi hun så at jentene hørte hjemme hoss sin biologiske mor. Mamma kjempet for å få oss hjem, og med hjelp fra mennesker rundt henne kom vi enedlig hjem til mamma. Og da begynte barnevernet og tvinge oss til å se far som var en grusom psykopat som gjorde overgrep, og han tvang barnevernet oss til å besøke i fengsel og ha samvær med. Jeg var livredd den mannen og livredd min stefar. Barnevernet vil ikke høre min og søsteren min sin hele historie og vi får ikke være part i saken. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for dommeren har bestemt seg på forrhånd. Hun er en kvinne jeg vet ikke mer. Dette er så vodt."

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hjermannsen igjen- andre forhold.
PostPosted: Fri Mar 02, 2012 10:39 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Svane wrote:

[/color][/b]

Barnevernets ufølsomme, hensynsløse og groteske fremferd: " – Da mamma døde, ville de at vi skulle bo hos pappa. De kom dagen etter mamma døde, og hadde tenkt til å tvangsflytte oss, forteller de.


– Vi ble forklart hva et beredskapshjem var, men vi ville ikke til fremmende. Antakelig hadde vi blitt delt etter hvert, fordi vi er flere. Da ville vi heller ha flyttet hjem, og bare ignorert pappa helt.

De mener at de ble stilt overfor et umulig valg, som ble en stor belastning i tillegg til at moren akkurat hadde dødd.

Barna fikk til slutt lov til å være hos besteforeldrene i noen dager.


– Vi kunne ikke hatt det bedre nå, det måtte i tilfelle vært med mamma i live, sier guttene.
"


Følte for å understreke at guttene heller ville bodd med sin far enn at barnevernet skilte dem.

Det som er sikkert er at guttene i dag hadde hatt det langt verre om barnevernet hadde fått viljen sin gjennom.

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]