It is currently Thu Mar 28, 2024 10:10 pm



Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Adresseavisens BV-kampanje
PostPosted: Wed Mar 23, 2011 3:40 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed May 05, 2010 12:41 am
Posts: 698
Adresseavisen kjører en kvalmende reklamekampanje for det såkalte barnevernet, fostergulag og tilhørende overgreps- og korrupsjonsnæring.

Journalistene Lajla Ellingsen og Mari K. By Rise har fått tilgang til anonymiserte mapper, og baserer en artikkelserie på sammensuriet av løgner og sladder de finner der.

Quote:
Sakene er først og fremst basert på muntlige og skriftlige kilder i barnevernet.

Journalistene Lajla Ellingsen og Mari K. By Rise avslører sin grenseløse naivitet:
Quote:
Men ved å slippe journalister til i saksmappene, har barnevernet lagt seg åpen for angrep.

Fra artikkelen – Bør adopteres når de er små :
Quote:
Forskningsleder ved Barnevernets utviklingssenter, Toril Havik, mener alle små barn bør adopteres bort.

Barnevernleder i Midtbyen, Solrun Valen, siteres slik:
Quote:
– Vi får klar beskjed fra flere fosterforeldre om at adopsjon er uaktuelt fordi de har basert seg på den inntekten som det å være fosterforeldre gir.

Her sprer Adresseavisen løgnene fra det såkalte barnevernet; Slik gikk det med "De glemte barna", helt ukritisk.

En samling "vurderinger" basert på synsing og en menneskeforakt så nedlatende og kynisk at jeg kke greier å lese ferdig.

_________________
Never, never, never give up!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life." (Churchill)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Adresseavisens BV-kampanje
PostPosted: Wed Mar 23, 2011 5:48 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Å stjele barn er å vinne en KRIG mot familien. Også om individer/overgripere gjør det i statens- og kommunenes navn.

Som svar på Toril Havik galne uttalelser.

http://www.adressa.no/nyheter/deglemteb ... 606814.ece

I takt med at statlige kidnappinger av barn øker, så må politiet bygges ut med nyttige idioter. For det er bare med politistatens makt at man kan gjennomføre galskapen.

I tillegg må propaganda-apparatet bygges mer ut. Siden det frie internett er større enn tradisjonelle mediakanaler, med sin nyttige idioter, redaktørene, så må man få sterkere sensurmidler overfor internett, for å holde folket fanget i "rett" informasjon som liksomlegaliserer overgrepene.

Jeg tror dette stopper torturen av familiene. Det blir for mange som rammes så utrolig hardt, til at staten har mulighet til å fortsette sitt storslagne eksperiment på menneskene og familiene.

Men først vil det øke på. En gang på 20-tallet skal vi være sterke nok til å stoppe overgriperne. Forhåpentligvis får vi folket med på en storstilt "nürnbergprosess", slik at vi kan få et historisk rettslig oppgjør med den vestlige kulturs ødeleggelse av familiene - fra folkemordet på tatere til det moderne ødeleggende barnevernet. Det skulle vert internasjonalt - fra folkemordet på aboriginerne og forfølgelsen av sigøynere i Europa, til barnefjernsherjingene i USA.

Eksperimentet med å løse opp familien som samfunnets sosiale lim, er verre enn kommunismen og fascismen. Historisk sett er faktisk drap mye mer normalt enn barnefjerning. Det er en gal ideologi om at mennesket kan endres sosialt som man liker, som hersker blant myndighetene.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Adresseavisens BV-kampanje
PostPosted: Thu Mar 24, 2011 9:24 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
mater familias wrote:
Adresseavisen kjører en kvalmende reklamekampanje for det såkalte barnevernet, fostergulag og tilhørende overgreps- og korrupsjonsnæring.

Journalistene Lajla Ellingsen og Mari K. By Rise har fått tilgang til anonymiserte mapper, og baserer en artikkelserie på sammensuriet av løgner og sladder de finner der.


Til vanlig tar vi kontakt med kildene som omtales for å gi dem muligheten til å komme med sin versjon, og for å opplyse sakene tilstrekkelig. I sakene om de tre barna legger hensynet til taushetsplikten begrensninger for dette. Det er kun barnevernet som hvem vet disse barna er. Verken vi, andre fagpersoner, fosterhjem, barna selv eller biologiske foreldre vet hvilke barn som omtales.

Journalistene skriver at de ensidig baserer seg på det såkalte "barnevernets" (som de presterer å skrive med stor B, som om det var Kongen det dreide seg om!) fremstilling som vi alle vet, er uhyre subjektiv og synes preget av de kvinnelige saksbehandlernes menstruasjons-syklus.

Når skal foreldrene og barna komme til orde med sin side av saken? Jeg etterlyser journalistisk interesse for ofrene for "barnevernet".

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Adresseavisens BV-kampanje
PostPosted: Thu Mar 24, 2011 11:23 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Jeg la i går kveld / i natt inn en kommentar til denne debatten i Adresseavisen, til artikkelen
- Bør adopteres når de er små

Kommentaren plasserte jeg under en skrevet av en "Atina", som heter "Ja Staten har tatt over foreldreansvaret - kan det se ut som..".

Jeg ser i dag at flere nye kommentarer er lagt inn av avisen, slike som er innsendt etter min, men min har de visst ikke tenkt å publisere. Himmelen må vite hvorfor, hvis det er innholdet de går etter; adskillige av dem som er publisert, er ganske anderledes saftige. Men jeg husker jo at jeg har vært utsatt for svartelisting av Adresseavisen tidligere, så kanskje jeg er berømt/beryktet der og automatisk avvises?

Vel vel, dem om det. Her er det jeg skrev (man må se det som et svar til "Atina"s ovennevnte, den om at foreldre må ta ansvar. Mitt innlegg var undertegnet med mitt egentlige navn.

*********
Det er for sent

Jeg er faktisk enig i at folk flest - vi - ikke er uten ansvar for situasjonen. Men denne situasjonen er altså at de offentlige etatene forlengst har fått all makt. Og alle pålitelige statistikker (altså ikke myndighetenes egne skjønnmalinger) over resultatene av denne maktbruken viser forlis og ødelagte liv i et omfang som får foreldres forsyndelser til å blekne.

Foreldre kan ikke lenger bestemme noe som helst over sine barn. Staten eier barna, og trenger bare å si et eneste knyst for å stille foreldre som VIL gi sine barn oppdragelse til verdier, selvstendighet og fornuft, sjakk matt. Det skjer i det øyeblikk skolen (eller hvem som helst) melder dem til barnevernet. Og det gjør skoler jevnlig for å kvitte seg med problemer, likesom barnehager gjør det, og helsesøstre, leger, sykepleiere, naboer og hvem som helst. Da er berøvingen av dem man elsker i gang, piningen og utslettelsen av familien, og den lar seg ikke stoppe, like lite som andre tyranniske overgrep som befolkninger lar skje.

Familien har ikke lenger noe de skal ha sagt mot barnevernet og alle deres forlengede armer. Det er for sent nå å mane foreldre til ansvar, nå da familiene er fratatt enhver frihet og selvbestemmelsesrett. Men ja: folk flest har skylden i at disse "hjelperne" har fått makten over barn og foreldre.

*********

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Adresseavisens BV-kampanje
PostPosted: Thu Mar 24, 2011 4:38 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Heller ikke mine innlegg ble publisert.

Jeg har nesten ikke orket å lese bv-propagandaen fra Adresseavisen; det gjør så vondt. Likevel setter jeg på en måte pris på artiklene, fordi de dokumenterer det som rører seg i hodene til barnevernsledere, -forskere og fylkesnemndsledere.
Her er et rystende eksempel på den bakenforliggende tenkningen som rammer oss så hardt:
Quote:
Fylkesnemndleder i Trøndelag, Eva Sjaastad, bekrefter at de så godt som aldri har hatt adopsjonssaker til behandling de siste årene. Dette har hun tatt opp med kommunene i regionen.

– Vi har etterlyst flere adopsjonssaker.(...)
Kilde

Adresseavisens artikler avslører hva vi har i vente - dersom de barnefaglige får gjennomslag. Og det får de. Vi går fra vondt i verre.

Lenker:
- Bør adopteres når de er små
Tar oftere de aller minste barna


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Adresseavisens BV-kampanje
PostPosted: Fri Mar 25, 2011 9:49 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Nina wrote:
Her er et rystende eksempel på den bakenforliggende tenkningen som rammer oss så hardt:
Quote:
Fylkesnemndleder i Trøndelag, Eva Sjaastad, bekrefter at de så godt som aldri har hatt adopsjonssaker til behandling de siste årene. Dette har hun tatt opp med kommunene i regionen.

– Vi har etterlyst flere adopsjonssaker.(...)
Kilde


Kunne hun ikke legge ut sine egne barn/barnebarn for adopsjon?

Har Eva Sjaastad bevist at hun er en god omsorgsperson slik foreldre som havner i "barnevernets" søkelys må gjøre?

Bør ikke samtlige foreldre/besteforeldre få omsorgsevnen sin utredet og vurdert?

Inntil omsorgsevnen til Eva Sjaastad er utredet, bør hun fritas for sine verv. Man bør kunne kreve at en fylkesnemndsleder kan fremvise serfiseringsbevis for god omsorgsevne. Hvordan kan de ellers vurdere andres omsorgsevne?

Neste logiske skritt i utviklingen av "barnevernet" er at det gjøres obligatorisk for alle som ønsker å bli foreldre og alle som allerede er foreldre.

Vi må ikke glemme at ennå mangler 50,000 barn gode og trygge fosterhjem. Barna til Eva Sjaastad kan meget vel være blant disse, for hun har ikke blitt utredet. Hvordan står det egentlig til hjemme hos fylkesnemndsleder Eva Sjaastad? Det vet vi ingenting om. Dersom hun ikke har noe å skjule bør hun samarbeide med "barnevernet" og be om å få sin omsorgsevne utredet av dets fagpersoner. Noe annet vil være sterkt bekymringsfullt.

Dersom det viser seg at Eva Sjaastad omsorgsevner ikke går opp i pari, bør barna få tilbud om et nytt hjem hos mer egnede omsorgspersoner. Er barna/barnebarna under skolealder vil det være til deres beste å bli adoptert slik at de slipper usikkerheten med hensyn til hvor de skal bo. Eva Sjaastad kan ikke påregne å få sine barn tilbake men vil selvfølgelig få treffe dem under tilsyn ett par timer annethvert år. Samværsordningen vil sikre at barnet beholder kjennskap til sin mor/bestemor samtidig som de får ro i sine nye hjem. Tilknytning til adoptivforeldrene vil være av stor betydning for barnas utvikling. Hensynet til artikkel 8 i Menneskerettighetskonvensjonen ivaretas ved å vise til til barnets beste, enkelt og greit. Da er den siden av saken ivaretatt.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]