It is currently Fri Mar 29, 2024 12:06 am



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: NRK-propaganda fra Reuterdahl og Odde
PostPosted: Thu Oct 30, 2008 10:23 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

NRK-propaganda fra Reuterdahl og Odde


Artikkelen kan kommenteres

Slik starter propagandaen til Anne-Cathrine Reuterdahl anne-cathrine.reuterdahl@nrk.no og Heidi Elisabeth Odde heidi.elisabeth.odde@nrk.no :
Quote:
Flere barn trenger hjelp

Det er en dramatisk økning av henvendelser til barnevernstjenesten.

Kilde

Min kommentar
undertegnede wrote:
Barnevernshysteriet er mediaskapt ved hjelp av aktørene i det såkalte barnevernet.

HVORFOR MAN IKKE SKAL GI DE MER PENGER:

Fosterpersoner "koster mer enn det smaker"

Når det gjelder skadevirkninger i ikke-biologiske familier, så vil jeg vise til de canadiske psykologene Martin Daly og Margo Wilson. Det viser, til det dramatiske, hvordan det er for barn i ikke-biologiske miljø.

http://mhskanland.net/page64/page65/page5/page5.html#01

Bohman & Sigvardsson:

et prospektivt longitudinelt studie av barn registrert for adopsjon

Omhandler hvordan det går med barnevernsbarn kontra hjemmeværende barn hos tilsvarende påstått dårlige foreldre. altså sammenlignende forskning.

http://www.barnasrett.no/Forskning/bohman.htm

Arvelighetsperspektivet

Per i dag hevder forskerne at arv utgjør ca 60-70% av adferdsavvik. 10% er "vet-ikke-gruppe". En mengde miljøfaktorer er skyld i resten. Fra hodeskader i trafikken til mobbing i skole, voldtekter, overfall, dårlige venner, rus, etc. Ja, og så foreldre da som bv skylder omtrent alt på. (Nå har jeg vert deterministisk, noe jeg egentlig ikke er. Jeg tror på valget.) Barnevernet skylder som sagt på foreldrene. Forskning om arv bør være noenlunde kjent, og er på kollisjonskurs med barnevernstenkningen.

Evolusjonstenkningen er også kjent

Det er MINE gener jeg arbeider for å føre videre. I KONKURRANSE med de andre sine gener. Martin Daly og Margo Wilsons forskning over belyser dette.

Skaden på barna ved adskillelse barn og foreldre

Fra boken "Adskillelse Barn og foreldre" av Sverre Kvilhaug.

"En gruppe forskere i Israel, O. Agid, B. Shapira, J. Zislin, M. Ritsner, B. Hanin, H. Murad, T. Troudart, M. bloch, U. Hersco-Levy og B. Lerer, presentert i Molecular Psychiatri i 1999, og referert bl.a i Mental Health Today, la fram meget overbevisende og dramatiske forskningsresultater vedrørende psykiske forstyrrelser relatert til tidlig tap av foreldre, særlig adskillelse på annen måte enn ved død. Innledningsvis uttales i forskningsrapporten at den antatte sammenhangen mellom tidlige miljømessige stressfaktorer som tap av foreldre som barn og psykisk psykdom i voksen alder, har pirret psykiateres nysgjerrighet i størstedelen av århundret. Utrolig nok, min kommentar, synes det likevel ikke å ha pirret nevneverdig norske eller nordiske forskeres nysgjerrighet. (...)"

For å gjøre historien kort, så kunne det knyttes økt mengde psykiske-, sosiale- og mange andre problemer til adskillelse barn og foreldre. Kort sagt: Barna tok skade. (Foreldrene var ikke med i det jeg har lest om undersøkelsen.)

Sannsynligheten for at forskningsrapportens resultater var tilfeldige, kunne gjerne måles i promille! Til sammenligning så er det akseptabel god forskning når slikt kan måles under 5%.

Dette er sosiologisk forskning som er alt annet enn nordisk sosio-babbel. Første delen av nevnt bok, inneholder en mengde referanse til- og beskrivelse av god forskning.

Skadeomfang og selvmord hos norske barnevernsbarn - 1990-2002

http://www.nibr.no/content/view/full/2355

Barnevernsbarn tar sine liv 8 ganger oftere enn andre barn. Alle typer helseproblem og skader er dramatisk overrepresentert.

Kynisk skylder barnevernerne dette på familien. Men forskningen av høy kvalitet som jeg viser til over, sier noe helt annet.

Dette skal være nok til å vekke de som vil bli vekket. Det såkalte barnevernet MÅ ikke få mer penger!

Norske barn har verdens beste fysiske og psykiske helse. Men dette har jo blitt sensurert bort. (Søk på sensur samfunnsmagasinet folkehelseinstituttet)

Stopp barnevernshysteriet.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 03, 2008 6:20 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Galskap hele det såkalte barnefjernet


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]