It is currently Thu Mar 28, 2024 3:01 pm



Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Våsdiskusjon etter avsløring av "systemsvikt"
PostPosted: Thu Oct 02, 2008 4:18 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Våsdiskusjon etter avsløring av "systemsvikt"


Det er som å lytte til et aperede, eller en gjeng med kaklende høns.

NRK wrote:
Stortinget krever at barne- og familieministeren griper inn mot systemsvikten i barnevernet. Tidligere statsråd Laila Dåvøy mistet nattesøvnen da hun fikk se hvordan reformen hun innførte likevel ikke fungerer.

(...)

Huitfeldt på banen

Hun krever at barne- og familieminister Anniken Huitfeldt rydder opp mellom Buf-etat og kommunene:

- Barnevernet krever sterk politisk styring. Nå må statsråden tvinge det statlige og kommunale barnevernet til å jobbe bedre sammen, sier Dåvøy.

Høyres familiepolitiske talsmann på Stortinget Olemic Thommessen mener NRK Brennpunkts dokumentar om barnevernet tirsdag kveld viste at Buf-direktoratet og regjeringen ikke har klart å rydde opp i barnevernet, og at behandlingstilbudet til barn og unge blir bygget ned før man har gode alternativer på plass.


Artikkelen kan kommenteres.

Undertegnede wrote:
Livsløgner med dødelig makt
Artikkelen og dabatten er forkastelig, da premissene man diskuterer ut fra, er livsløgner. Forskere og andre som kommer til å se tilbake på vår tids barnefjernsproblematikk kommer til å få seg et studie i irrasjonalitet og ren galskap.

Man har visst glemt at barn har foreldre av eget kjøtt og blod. LANGT OVER 90 PROSENT AV DISSE FORELDRENE ER IKKE heroinvrak, alvorlig psykotiske, notoriske barnevoldtektere eller noen som setter rekorder i psykopati. Hva har vi da? Jo, noen som vil være resurser for barna.

Hvorfor sette fosterpersoner og barnehjem "i stand til" å liksom kunne ta seg av barns behov, når man kan sette foreldre, nær familie eller familievenner økonomisk i stand til det. Dette handler altså om vill maktbruk mot- og forferdelig sverting av familiene, og har ingen ting med omsorg for barn å gjøre.

De innvolverte skulle vert fengslet.

Skadeomfang og selvmord hos norske barnevernsbarn – 1990-2002
Barnevernsbarn tar sine liv 8 ganger oftere enn andre barn. Alle typer helseproblem og skader er dramatisk overrepresentert. Kynisk skylder barnevernerne dette på familien. Forskningen under viser noe helt annet.

Skadevirkninger i ikke-biologiske familier
De canadiske psykologene Martin Daly og Margo Wilson sin omfattende forskning viser, til det dramatiske, hvor farlig det er for barn i ikke-biologiske miljø. (Lett søkbart på norsk.)

Bohman & Sigvardsson:
Sammenlignende forskning, et prospektivt longitudinelt studie av barn registrert for adopsjon. Viser hvordan det går med barnevernsbarn kontra hjemmeværende barn hos tilsvarende påstått dårlige foreldre. Det går bedre for barn som får være hos sine påstått for dårlige foreldre. (Finner litt om dette på nett på norsk.)

Arvelighetsperspektivet - ikke primært miljøet og enda mindre foreldrenes feil
Per i dag hevder forskerne at arv utgjør ca 60-70% av adferdsavvik. 10% er “vet-ikke-gruppe”. En mengde miljøfaktorer er skyld i resten. Fra hodeskader i trafikken til mobbing i skole, voldtekter, overfall, dårlige venner, rus, etc. Ja, og så foreldre da som bv skylder omtrent ALT på. (Nå har jeg vert deterministisk, noe jeg egentlig ikke er. Jeg tror på valget.)
Forskning om arv bør være noenlunde kjent, og er på kollisjonskurs med barnevernstenkningen. Også dette finner man interessante artikler om på net, på norsk.

Evolusjonstenkningen er også kjent
Det er MINE gener jeg arbeider for å føre videre. I KONKURRANSE med de andre sine gener. Martin Daly og Margo Wilsons forskning over belyser dette.

Skaden på barna ved adskillelse barn og foreldre
Fra boken “Adskillelse Barn og foreldre” av Sverre Kvilhaug. (Sitat:)
En gruppe forskere i Israel, O. Agid, B. Shapira, J. Zislin, M. Ritsner, B. Hanin, H. Murad, T. Troudart, M. bloch, U. Hersco-Levy og B. Lerer, presentert i Molecular Psychiatri i 1999, og referert bl.a i Mental Health Today, la fram meget overbevisende og dramatiske forskningsresultater vedrørende psykiske forstyrrelser relatert til tidlig tap av foreldre, særlig adskillelse på annen måte enn ved død. Innledningsvis uttales i forskningsrapporten at den antatte sammenhangen mellom tidlige miljømessige stressfaktorer som tap av foreldre som barn og psykisk psykdom i voksen alder, har pirret psykiateres nysgjerrighet i størstedelen av århundret. Utrolig nok, min kommentar, synes det likevel ikke å ha pirret nevneverdig norske eller nordiske forskeres nysgjerrighet. … (Sitat slutt.)

Kort og greit: Det kunne det knyttes økt mengde psykiske-, sosiale- og mange andre problemer til adskillelse barn og foreldre. Kort sagt: Barna tok skade. (Foreldrenes skader var ikke med i det jeg har lest om undersøkelsen.)

Sannsynligheten for at forskningsrapportens resultater var tilfeldige, kunne gjerne måles i promille! Til sammenligning så er det akseptabel god forskning når slikt kan måles under 5%.

Dette er sosiologisk forskning som er alt annet enn nordisk sosio-babbel. Første delen av nevnt bok, inneholder en mengde referanse til- og beskrivelse av god forskning.

Dette skal være nok til å vekke de som vil bli vekket.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 07, 2008 10:01 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Lagt inn følgende (som er blitt amputert helt i slutten, uvisst hvordan):

Forestillingen om at barne"vernet" verner barn
Skrevet av Marianne Skånland

Bergen 7.10.08

Nei, "ansatt", det er ikke slik fakta er. Det er slett ikke betryggende at du hevder å vite fordi du er med i systemet - tvert imot, vi vet bedre, vi som ser hva dere bedriver i virkeligheten. Barnevernet og deres hjelpere og medløpere fordreier og fortier sannheten om både foreldre og barn. Barn lider ingen omsorgssvikt fra den store majoritet av foreldre. Når barnevernet griper inn, ødelegger de derimot familien og tryggheten for barna. Og nei, den vederheftige forskningen er ikke med i vurderingsgrunnlaget til barnevernet; den lukkes øynene for kontinuerlig. Derimot fabler barnevernere om ymse spekulative fantasier, f.eks "tilknytningsteori" med alle dens tøvete og freudiansk-beslektede forestillinger om barn som mekaniske miljøprodukter. Det er til uendelig ulykke for familiene som rammes av dere.

Ja, "Erfaring", spør barnevernsbarna. Men ikke igjen og igjen de blant dem som opptrer som propagandister og er tilsluttet Landsforeningen for barnevernsbarn. Spør det store flertall barn som har vært og er under barnevernets tvang. Spør alle dem som har flyktet igjen og igjen, HJEM til sine elskede foreldre, men er blitt hentet med makt av et halvt dusin politifolk og barne"vernere" og tatt med tvang bort fra foreldrene igjen.

Det er ingen vei utenom å nedlegge hele den nåværende barne-industrien, få vekk alle dem som truer barn og foreldre med familie-henrettelse og tjener på galskapen. Situasjonen er så ille at befolkningen ville være langt bedre stillet uten ethvert barne"vern", og det sier ikke så lite. Se hva som skjedde i Liverpool en stakket, velsignet stund:
"Holdningene hos sosialarbeidere som arbeider med barnevern" (ligger på nett).
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 07, 2008 11:49 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Hva med å høre på barna det gjelder.

3 oktober 2007 ble min datter plassert i fosterhjem langt bort fra allt hun har kjært.

Hun grudde seg enormt til 3 oktober 2008. Den dagen ble hun sittende helt alene. Som hele resten av høstferien. Det var viktigere for fosterforeldrene å dra på jobb.

4 oktober 2008 hadde vi samvær. Å jeg fikk følgende sang fra henne:

sangen om deg og meg!

Du er der. Jeg er der.
Alle er borte.
Jeg er her for deg!
Du er her for meg!
Ingen er til å stole på.
Jeg vil hjem! Jeg vil hjem!
Jeg savner deg!
Du er den eneste jeg har...

Min datter 12 år.

Min datter snakker om at hun slanker seg og sulter seg.

Det er reaksjonen hun fikk etter at tingretten bestemte at hun fortsatt skulle bo i fosterhjem.

Forklaringen hun fikk fra barnevernet på spørsmål om hvorfor hun ikke fikk komme hjem slik som søstern gjorde:

du er ikke gammel nok.

Fosterforeldrene støtter henne i slankingen. Hun trenger IKKE å slanke seg. Hun er tynn nok fra før.

Barnevernet mener hun er under legetilsyn. Vel. Hun er fortsatt registrert på vår fastlege, å der har hun ikke vært det siste året.

Å dette kaller barnevernet "en vellykket plassering".....

Jeg velger heller å kalle det for det det er.

Overgrep!!!

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 10, 2008 12:13 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
Det som slår meg med alt dette våset fra barne"vernet" (her er det selvfølgelig private aktører som går sin lobby-gang i regjeringen) er disse "behandlings"plassene for barn og unge, hva er det de blir behadlet for? De trekker frem et og annet enstaka tilfelle der det er snakk om et rusproblem før barnevernet kom inn i bildet.

De fleste unge oppnår ikke et rusproblem før "barne"vernet trår til og hjelper de til å få det. De som ikke har "rus" problemer hva blir de behandlet for? Denne "tungt belastende" ungdommen som rømmer hjem til sine foreldre, her bidrar selvfølgelig barne"vern" og politi med å bygge opp et krimineltrulleblad på barna, barn vil ofte sette seg til motverge mot den type avhenting i heimen av det offentlige, det å sette seg til motverge er jo som kjent vold mot offenligtjenesteperson.
Alt trauma barna blir utsatt for vil ofte føre til at de flykter inn i en rus for å slippe smerten.

Ved hjelp av politietssammarbeid kan barne"vernet" sende en fiks ferdig rusavhengig kriminell person ut på gata i en alder av 18 år.
Den "gledelige" nyheten her er jo at en alltids kan skylde på foreldrene, samt dekke se bak at barne"vernet" kom for sent inn. (Det er forøvrig ingen nyhet at barnevernet alltid legger skylden på foreldrene)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 11, 2008 6:01 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Tatt på kornet. Tone.

Jeg vet hun misliker at jeg bruker sitater, men jeg klarer ikke å dy meg.

G.K. Chesterton - som brukte hele sitt voksne liv på å påpeke feilslutningen i samfunnsdebatten og hvilke farer det medførte sa:

" -by refusing to punish the powerful we soon lost the very idea of punishment; and turned our police into a mere persecution of the poor".

Noe som kommer tydelig fram i Tones oppsummering sett i kontrast til den pågående finanskrisen - der folk som har stjålet enorme summer fra fellesskapet, belønnes med enda mer, mens vanlige folk ikke skal vakle mye før de blir "tatt hånd om".

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: mye bra
PostPosted: Sat Oct 11, 2008 10:24 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen

Dere har skrevet mye bra og sant her, og jeg gir dere min tilslutning.

Jeg så faktisk dette programmet som det refereres til, og det var jo en glimrende reklame for alle dem som mener at barnevernet må få overført flere penger til sine meningsløse og ødeleggende "hjelpetiltak". Slik at de kan få fortsette å plage flere unge mennesker som jenta i filmen og blant annet Liv Marit sine barn.

Jeg fikk nylig en mail som beskriver hva Laila Dåvøy og Co. holder på med,

Salomos ordspråk 12 , 10:

"(....) mens de ondes barmhjertighetsgjerninger er grusomme!"

Les: BARNEVERNETS BARMHJERTIGHETSGJERNINGER ER GRUSOMME!
- veien til helvete er brolagt med gode hensikter.


og jeg kan ikke annet enn å si meg enig i det.


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]