It is currently Fri Mar 29, 2024 12:28 am



Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: 'Vi som ikke liker barnevernet' på Nettby
PostPosted: Sun Nov 25, 2007 9:06 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
"Vi som ikke liker barnevernet", gruppe på Nettby

Mona Lygre er opphavsmann til den utmerkede tanke at barneverns-kritikerne må være "over alt". De må komme med informasjonen sin mange steder og i alle sammenhenger hvor det kan være naturlig og hvor man kan håpe at informasjonen:
enten er til nytte for barneverns-ofre som har følt seg isolert men som nå får kontakt med flere,
eller vekker noen i almenheten til kanskje å oppdage at "barnevernet" i Norge ikke er noe barnevern men en stor barneødelegger.

*

En av tingene Mona har startet opp, er en gruppe på det store debattstedet Nettby. Gruppen heter Vi som ikke liker barnevernet, og hun har tenkt ut noen gode prinsipper for den.

Et sånt prinsipp er at den gruppen skal ha et bestemt tema, som skal være omtrent slik som det er her på rbv, og ikke en løs diskusjon om hvorvidt barnevernet gjør mere bra enn dårlig osv osv. En god del iherdige har forsøkt seg på å endre gruppens tema, men Mona selv opprettet en ny gruppe: "Diskusjonsbruppe FOR / MOT barnevernet", som man henviser personer til med den slags innlegg. Med mellomrom blir gruppen forsøkt vridd på av barneverns-entusiaster eller folk med forbindelse til barnevernet, men disse får altså ikke anledning til å lansere sine kjepphester om at "barnevernet gjør så mye godt" og at "det er så mange foreldre som ikke egner seg". Det må de gå andre steder med.

Et annet prinsipp er at gruppen skal være "grønn", hvilket betyr at den er åpen for hvem som helst å lese i, uten å være medlem av gruppen. Det er viktig for å gjøre folk flest oppmerksom på at barnevernsofrene er mange og barnevernets aksjoner mot dem er grove. Det gjør man ved åpenhet og informasjon og ved å vise at ofrene er mennesker av kjøtt og blod, ikke ved å gjemme seg bort mystisk og bare debattere med hverandre innad. Altså: I "Vi som ikke liker barnevernet" kan alle lese, men bare de som følger temaet, kan skrive.

Nettby har også "røde" grupper, hvor man først må søke om å få slippe inn, før man kan lese noen av gruppens innlegg. "Vi som ikke liker barnevernet" er som sagt grønn, men mengden av ubeherskede galninger som prøver å trenge seg inn med ros av barnevernet, er fra tid til annen betydelig, og gir gruppelederne unødvendig arbeid med å slette innlegg og utelukke skribenter. Derfor har gruppen i den senere tid "holdt stengt" om natten, dvs at den har vært gjort rød natterstid når ingen gruppeledere har holdt øye med den. Da kan heller ikke inntrengere utenfra komme inn, fordi gruppen i den perioden ikke behandler søknader om å bli medlem.

Gruppen "Vi som ikke liker barnevernet" har flere gruppeledere, som sørger for at tema blir overholdt, som sletter resolutt alt som bryter med gruppens erklærte tema, og tar seg av og veileder nye medlemmer etter behov.

De som styrer Nettby, driver adskillig sensur, men det er allikevel meget viktig og riktig informasjon gruppen får ut. Gruppelederne prøver å påser både at de skribentene som er barneverns-ofre ikke skriver så mye av sannheten at Nettby får påskudd til å utradere gruppen.

Nettby bringer på sin generelle forside "Nyheter" fra de forskjellige gruppene. Disse kan man gå ut fra leses av svært mange. En del nyheter fra "Vi som ikke liker barnevernet" har nådd forsiden av Nettby, og mange som har lest dem, har meldt seg inn i gruppen, som stadig har vokst og nå har over 2.300 medlemmer. Naturligvis er bare en brøkdel av disse aktive som skribenter i gruppen, men målet om å nå ut med informasjon, kan uten overdrivelse sies å være en
suksess!

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 25, 2007 2:40 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Dette er veldig bra!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 25, 2007 2:44 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
En fin gruppe det! Å ja den er suksessfull!

I juni 2007 meldte jeg meg inn i gruppen... da var det ca 300 medlemmer der.... nå, 5 mnd senere er vi 2000 flere... det sier jo litt da.... lurer på hvor mange vi er juni 2008.....

Vi som ikke liker barnevernet var forøvrig den første barnevernsgruppen jeg meldte meg inn i... jeg har mye å takke den gruppen for, da det er den som har holdt meg oppe og styrket meg i kampen mot barnevernet....

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat May 31, 2008 4:43 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
Er det noen som vet hvorfor Nettby har stengt gruppen Vi som ikke liker barnevernet. Når en prøver å få svar fra "bystyret" så sletter de enten hele innlegget ditt eller de gir totalt imbisile svar på det en spør om. Gruppen var på over 3000 medlemmer og kom med god og saklig informasjon til de som trengte opplysninger.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Vi som ikke liker barnevernet
PostPosted: Sun Jun 01, 2008 1:55 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
på nettby ble stengt som følge av at ledelsen ikke liker temaet og har vært ute etter gruppen hele tiden.

søndag toppet det seg, da nettby selv sendte inn en nettbyvakt med annonym profil og som brøt alle reglene gruppen hadde.

Resultatet ble skrivesperre på 3 medlemmer, meg inkludert. Disse andre var Huskeberta og Missjones, grunnleggeren for gruppen.

Å Nettby bestemte at gruppen skulle være permanent rød.

Våre gruppevakter fikk ingen informasjon om dette og det som ikke skulle skje, skjedde. En gruppevakt ante fred og ingen fare og gjorde gruppen om til grønn.

Siden har gruppen vært stengt og Nettby nekter å svare.

søndag meldte jeg med inn på Blink og startet gruppen Vi som ikke liker barnevernet der. Temaet var ikke tatt opp tidligere, å gruppen har tatt helt av.

På under 1 uke har vi 11 medlemmer og ligger konstant på topplisten over mest aktive grupper. Det kaller jeg sukstess! :)

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vi som ikke liker barnevernet
PostPosted: Sun Jun 01, 2008 3:39 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Smootie wrote:
på nettby ble stengt som følge av at ledelsen ikke liker temaet og har vært ute etter gruppen hele tiden.

søndag toppet det seg, da nettby selv sendte inn en nettbyvakt med annonym profil og som brøt alle reglene gruppen hadde.

Resultatet ble skrivesperre på 3 medlemmer, meg inkludert. Disse andre var Huskeberta og Missjones, grunnleggeren for gruppen.


Videre ble jeg utestengt fra nettby i 14 dager da jeg tok opp dette i "bystyret", det samme skjedde med flere andre, og innlegg som kritiserte handlemønsteret og manglende mulighet til å imøtegå (kommunikasjon/kontradiksjon) ble fjernet.

***

Byvaktene som som var tilstede da dette foregikk er:

Jannekake
- som forøvrig er en systemsnikende 16-åring som kom inn i styret ved å forfekte at hun var en engasjert antimobber, noe hun etterhvert har vist seg å være det stikk motsatte av.
Altså: Hun har vist seg kvalifisert til en plass i "styret".

Inka 35 år

Tuppi 38 år

Diiva 35 år

- og den allstedsnerværende ethnicus, som ofte er tilstede og støtter der vaktene utøver sin mobbekultur.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: dråpen
PostPosted: Sun Jun 01, 2008 5:46 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Det var jo ingen bombe for meg at gruppen ble stengt / låst, jeg hadde forventet at det skulle skje mye tidligere....

Hvem som helst gikk inn og slengte drit om oss, og våre klager på dem ble ikke tatt til etterretning, svaret jeg fikk var at vi måtte gjøre gruppen rød.

Som oftest fikk jeg alltid klager på meg / oss når andre folk gikk inn og bøllet seg med oss, og de fikk medhold i sin klage på oss, at vi ikke har lov til å kritisere barnevernet, for vi er bare dumme og fortjener å miste ungene våre.

Dråpen som liksom fikk begeret til å flyte over for dem denne gangen var at en inteanende gruppeleder gjorde gruppen grønn når ledelsen hadde gitt meg uttrykkelig beskjed om at den skulle forbli permanent rød.

Vel, lite og intet kunne jeg gjøre for å forhindre det som videre skjedde - for jeg hadde jo som sagt skrivesperre og kom meg ikke inn på Nettbyen for å gi beskjed til de andre om den krisen som hadde oppstått - skjønner!????

Så, jeg syns jo ikke det at noen av oss kan lastes for det som skjedde.

Jeg får ikke lov til å klage mer, klagen min er jo sendt for lengst, men jeg vil sende dem en orientering om fakta i saken, som jeg jobber med. Det går litt tregt her, for jeg har besøk av folk i gruppen. Vi har vært på fisketorget og Bryggen, og Fløien, og Akvariet og Gamle Bergen nå i dag.



_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vi som ikke liker barnevernet
PostPosted: Mon Jun 02, 2008 2:22 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
bjørn erik wrote:
- og den allstedsnerværende ethnicus, som ofte er tilstede og støtter der vaktene utøver sin mobbekultur.


Hm... jeg har nylig gått etter etnicus på blink fordi han utgir seg for å være nettbyvakt, noe han fornekter at han er... men han støtter likevel nettbyvaktene altså... intressant.

Nettbys oppførsel tror jeg har med Datatilsynet å gjøre... Nettby har fått masse kritikk... ligger noen tråder om dette i bystyret...

Å at
Quote:
Nettby er nede for vedlikehold. Tilbake 0900
tror jeg meget lite på. Det er nok noe annet di driver med der inne.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jun 06, 2008 2:55 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Thu Jun 29, 2006 10:54 am
Posts: 181
 
Hva er adressen til dette Blink, Liv? (Det er ikke alle her som er så godt orientert om de ulike nettgruppene osv.)
  

_________________
REDD BARNA VÅRE! Signer oppropet.
http://opprop.r-b-v.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vi som ikke liker barnevernet
PostPosted: Fri Jun 06, 2008 5:02 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Liv Marit Bakke wrote:
Hm... jeg har nylig gått etter etnicus på blink fordi han utgir seg for å være nettbyvakt, noe han fornekter at han er... men han støtter likevel nettbyvaktene altså... intressant.


Denne ethnicus kom rekende fra blink med hele mobbeklanen sin og etablerte seg på nettby.
Mener å ha lest et sted der han selv skrev at årsaken til dette "partiskiftet" var noe uoverenstemmelser mellom han og måten blink ble drevet på.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jun 23, 2008 10:43 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
r-b-v wrote:
 
Hva er adressen til dette Blink, Liv? (Det er ikke alle her som er så godt orientert om de ulike nettgruppene osv.)
  


vi som ikke liker barnevernet, blink

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]