It is currently Tue Apr 16, 2024 5:32 am



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Julen 2010
PostPosted: Wed Dec 22, 2010 11:15 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Image

Julen 2010

Julen er for mange barnevernsofre den tyngste tiden i året. Barna lengter etter foreldrene, og foreldrene etter barna. Det virker også som om antall omsorgsovertakelser øker foran jul, basert på en underlig idé om at barn bare kan plantes om som potteplanter og blomstre. Som julegave til barna flyttes de uten tanke på familiebånd og at man fører barn inn i det dypeste mørke.
Julen er håpets tid
Det er også håp for barnevernets ofre. Det kan virke fjernt og uvirkelig, men etter mye kamp så opplever man at barna kommer tilbake. Mange opplever også at barna kommer så snart de er myndige. For de som har opplevet såkalte omsorgsovertakelser når barna var 12-14 år, er dette en trøst.

Tore på sporet
"Tore på sporet" gir også håp. En del opplever at barn som ble adoptert bort som spebarn, leter opp sine foreldre senere i livet.

Mye er selvfølgelig tapt, men lykken der fremme skal vi ikke se ned på, men la den gi håp og inspirasjon.


Jesus
De av oss som er kristne har også et håp i Jesus. Opplevelsen av gudsnærværet i medgang og motgang, og troen på en god Gud, styrker også. Når barnevernet herjet som verst i vårt liv, brukte jeg mye tid for å øke håpet og troen på Guds hjelp. Det var en ubeskrivelig styrke når angsten trengte på og reiv og sleit i kroppen, i frykten for å få ødelagt barna og familien. Å tenke på alle bevitnelser fra Bibelen og mennesker som hevder seg være vitne til det umulige, Jesu oppstandelse, gir håp for løsning.

Bibelen løfter opp familien, ved å kalle Gud for far, menigheten for hustru eller brud, Jesus for bror og menneskene for Guds barn. Det hele er altså "bygd" med familien som forbilde. Det er familien som forteller oss mest om den kristne tro. Lykkes vår regjering å ødelegge familien, så ødelegges samtidig forståelsen for den kristne tro. Familien har imidlertid stått støtt i årtusener, og familieødeleggelsen vil slå tilbake på ødeleggerne.


Et gammelt ordtak
Jesu oppstandelse minner meg om et av mine hovedordtak. Det er et kort gammelt fransk ordtak: Umulig er en dåres ord. Dette har jeg gjentatt utallige ganger for meg selv i de over tyve år vi har hatt barnevernet som en trussel eller trakassering av privatlivet. Det er mulig å vinne. Noen har gjort det. Det er mulig å ta igjen forsømt tid. Noen opplevde dette. Det er mulig å oppleve lykke tross det meste. Det er mulig å igjen få et godt liv. Mange fikk det.
Grip håpet!
Kanskje vi skal la de tre vise menn stå som symboler på klokskapen i å holde fast på håpet, når livet oppleves som mørkest. De vise menn dro også langt for å treffe noen. Det er mange der ute som har muligheten til å dra og treffe noen som trenger noen ekstra tanker i jula. Barn som voksne. Det kan også være visdom.
Image

Grip tak i håpet. Det er de som håper som opplever de største seirene.

MED ØNSKE OM
GOD JUL
TIL DERE ALLE!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Juleraidet!
PostPosted: Fri Dec 24, 2010 9:11 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Den første rapporten om barnevernets juleraid tikket inn i går: på bittelillejulaften dukket de opp i en barnehage i Vestfold og hentet ut en liten pike. Moren var uvitende (jeg vet ingenting om farens plass i bildet), det var et akuttvedtak. Etter hva jeg oppfattet, så hadde moren bestemt seg for å ta piken ut av barnehagen, et hjelpetiltak hun selv hadde bedt om og fått fra barnevernet.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Julen 2010
PostPosted: Sat Dec 25, 2010 2:42 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Det er bare rett og slett helt fryktelig. Tenk for en jul den lille jenta skal få uten mamma. lurer på hva barnevernet tenker, og all den sorg og smerte de har påført mamma og øvrige familie. Det er så trist så fælt så vondt at ord blir for små!
For en ødelagt jul barnevernet gir mennesker!!
Det er farlig å sette barn i barnehage og farlig å ta dem ut derfra så lenge de er plassert der av barnevernet.
For et fryktelig barnevern og for et land.Når tenker galskapen stanse!!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]