It is currently Fri Mar 29, 2024 12:52 am



Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
 Post subject: Hver dag er en gave.
PostPosted: Thu Dec 06, 2007 2:43 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Ingen vet hva morgendagen vil bringe, slik har jeg tenkt nesten bestandig, i alle fall på den måten at jeg syns hver dag er ny, en gave. Hva kan jeg gjøre konkret i dag av godt for meg selv og andre mennesker jeg møter. Og når kvelden kommer tenker jeg, ennå en dag er lagt til livet. Gjorde jeg noe verdifullt i dag? Dette lærte jeg av min far, som var sjømann og mye borte, savnet familien sin men klarte likevel å skape hver dag om til noe godt. Fred være med hans minne. Han var borte pga. valg han selv hadde gjort, han var voksen, og visste at han kunne komme hjem til sin familie når han ville.

I år vil julen og førjulstiden i mye sterkere grad preges av, at vi alle føler hver dag som en uendelig mye større gave enn før. Vi skal feire vår tredje år i utlandet, dog vår andre jul som fastboende og ikke bare på ferie.

Hva er det jeg har så mye å være takknemlig for? Jo. På søndag ordnet vi adventslysestaken, og tente det første lyset. To par tindrene barneøyne, og sang med dypt alvor og stor glede. Deretter nedtelling av dagene til jul. Når jeg ser lyset brenne, og gleden hos ungene, triller noen tårer nedover kinnet.

Når en står slik på kanten av stupet og ser ned i en avgrunn av smerte, død, fortvilelse og avmakt, når jeg tenker på hva Hege Syversen og Mariann Klovning ønsket for våre barn, ja da er det ikke rart at det triller en tåre i takknemlighet over at ungene får lov til å oppleve dette, hjemme hos oss, sammen med de de elsker.

Vi har hatt flere besøk fra venner denne høsten. Storebror som studerer i Norge har nettopp kommet for å være en måned. På søndag kommer mormor og skal bo i leilighet vi har leid til henne, for hele vinteren. På nyåret kommer mine gamle tanter som barna elsker, og etter det igjen barnas tanter, onkler og søskenbarn. Alle sammen mennesker de er dypt knyttet til gjennom biologiske bånd og kjærlighetsbånd.

Julaften skal vi vel feire på "spansk" som i fjor: Med venner, venners familie, familie, og våre venner. Alt godt blandet, gjerne folk som ikke kjenner hverandre fra før blir blandet når mange invitererer. Likedan blir "vår" julemat tatt med, og settes på bordet blant alle de andre rettene.

Men viktigst av alt: Barna er sammen med oss. Det er ingenting som betyr noe lenger utenom dette ene: De er sammen med oss. . Vi har ingen råd til store, flotte, fine julepresanger. Det er enda godt, så slipper vi denne tingliggjøringen av julen. Hvem trenger dyre gaver her? Ingen har råd til dyre gaver.

Vår største gave i år som i fjor, er at barna får lov til å feire julen sammen med alle de de elsker. Mennesker som elsker dem, og vil dem bare godt. Nå har jeg gleden av å sitte hver kveld og være med å pynte jomfru Maria-er, Jesusbarn, Josef, julekrybber, Hellige Tre Konger i hele førjulstiden. Alt til skolens store julefest. Tenk så heldige våre barn er, som får sitte sammen med mammaen sin og glede seg. Hva ville de følt, hvis de satt der Hege Syversen ville de skulle sitte?

Ingen førjulstid, ingen julekveld vil noensinne bli den samme. Ingen bursdag, ingen 17.mai, ingen st.hansaften. Alle merkedager blir preget av en uendelig takk. Takk for at barna er hos oss. Jeg ser på barna mine hver dag. Når jeg henter de på skolen bruser det av glede. - Tenk! - I dag får jeg hente ungene mine på skolen, så ufattelig heldig jeg er, så ufattelig mye jeg har å takke for...

Krangel, mas, rampestreker og kjeks som har forsvunnet i skapet. Hvilken glede! Det kunne så meget vel gått galt, at det aldri var noen sjokoladekjeks som manglet i kjøkkenskapet. Ingen som forstyrret når jeg så nyheter på TV.

Mitt ønske for julen i år, er helt urealistisk, men jeg velger å ønske det allikevel: At alle barn som savner, skal få lov å komme hjem. At alle foreldre skulle fått lov å takke for at de får ha sine elskede barn hos seg. At 2008 skal bli et bedre år med fokus på det over 7.000 barn i Norge trenger: Å få lov til å komme hjem.

Vi er som jeg sikkert har sagt før, fullstendig klar over hvor heldige våre barn og vi, er. I år vil jeg som i fjor, kun ha julegavene som ungene har laget selv. Ingen ting betyr noe lenger. Kun den ufattelig store gaven, at barna er sammen med oss.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 12, 2007 10:19 am 
Offline

Joined: Sun Nov 26, 2006 7:18 pm
Posts: 40
Location: finnmark
Koselig. Jeg misunner dere. Ha en fantastisk fin førjulstid. Klemz

_________________
vilje-mor


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 14, 2007 4:58 pm 
Offline

Joined: Wed Feb 08, 2006 3:34 pm
Posts: 38
kos dere.

jeg vet ikke om jeg får ha min sønn hjemme lenger.......far har vunnet omsorgsretten for andre gang.......

håper dere har det fint i utlandet

_________________
grip dagen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 14, 2007 11:08 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Det hørtes leit ut for deg, vennen78. Er det tillatt å håpe at det tross alt ikke er så ille som det ville være for din sønn å sendes bort til fremmede fosterforeldre? Jeg håper også at du får se ham ofte, og at det kanskje kan gå bedre for dere etter hvert. Overfor barnefordelingskonflikter føler jeg meg hjelpeløs. Det eneste i nærheten av fordømmelse jeg kan komme til overfor noen av foreldrene, er å si at en forelder som bruker barnevernet mot den andre, gjør alvorlig galt overfor sitt barn og ex'en.
  
MHS
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Dec 16, 2007 7:33 pm 
Offline

Joined: Wed Feb 08, 2006 3:34 pm
Posts: 38
MH Skånland wrote:
 
Det hørtes leit ut for deg, vennen78. Er det tillatt å håpe at det tross alt ikke er så ille som det ville være for din sønn å sendes bort til fremmede fosterforeldre? Jeg håper også at du får se ham ofte, og at det kanskje kan gå bedre for dere etter hvert. Overfor barnefordelingskonflikter føler jeg meg hjelpeløs. Det eneste i nærheten av fordømmelse jeg kan komme til overfor noen av foreldrene, er å si at en forelder som bruker barnevernet mot den andre, gjør alvorlig galt overfor sitt barn og ex'en.
  
MHS
  


la meg få si det litt kort her......far drikker mye hver helg han har samvær med sønnen vår......har prøvd stoff...og gir ikke sønnen vår mat eller stell........
han bruker og bv som midler mot meg....som om jeg ikke har nok av de folka der :roll: nå har han og fått bv til å bli med i omsorgsovertakelse prosessen........med medhold fra sakkyndig Ingunn Hove

_________________
grip dagen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Dec 16, 2007 8:38 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Raskt søk på Ingun Hove:
http://www.google.no/advanced_search?hl=no

http://www.google.no/advanced_search?hl=no


http://www.phs.no/bibliotek/phsbibl/prosjekt/boker/tilvekst_04_06.pdf

Mener å huske henne fra andre sammenhenger som en av de dedikerte og "engasjerte".

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Barnefordelingsaker
PostPosted: Tue Dec 18, 2007 8:38 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
vennen78 wrote:
la meg få si det litt kort her......far drikker mye hver helg han har samvær med sønnen vår......har prøvd stoff...og gir ikke sønnen vår mat eller stell........
han bruker og bv som midler mot meg....som om jeg ikke har nok av de folka der :roll: nå har han og fått bv til å bli med i omsorgsovertakelse prosessen........med medhold fra sakkyndig Ingunn Hove


Hvor gammel er sønnen din?

Normalt skal ikke barnetraffickerne blande seg inn i samværssaker, men jeg forstår det sånn at ex'en din har fått dem med på tvangsfjernelse.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnefordelingsaker
PostPosted: Thu Dec 20, 2007 5:00 pm 
Offline

Joined: Wed Feb 08, 2006 3:34 pm
Posts: 38
agrippa wrote:
vennen78 wrote:
la meg få si det litt kort her......far drikker mye hver helg han har samvær med sønnen vår......har prøvd stoff...og gir ikke sønnen vår mat eller stell........
han bruker og bv som midler mot meg....som om jeg ikke har nok av de folka der :roll: nå har han og fått bv til å bli med i omsorgsovertakelse prosessen........med medhold fra sakkyndig Ingunn Hove


Hvor gammel er sønnen din?

Normalt skal ikke barnetraffickerne blande seg inn i samværssaker, men jeg forstår det sånn at ex'en din har fått dem med på tvangsfjernelse.


han blir 4 år i januar. trodde også at de ikke skulle blande seg inn i slike saker og det har jeg fått bekreftet fra sjefen for bv at de gjør ikke det. hun ble sjokkert når hun leste dommen som far kom med, sa rett ut at dette skulle ikke de ha noe med å gjøre. noe som igjen gjorde at far ble sur på bv. det var så hun sjefen sa til meg når hun ringte at dette hadde ikke de noe med å gjøre så lenge det ikke var deres sak. så da ble det 1-0 til meg denne gangen :twisted: men for hvor lenge tro.........

_________________
grip dagen


Top
 Profile  
 
 Post subject: God Jul
PostPosted: Thu Dec 27, 2007 11:21 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Først til Athene:

Åh, nydelig å høre at dere har det fint og koser dere sammen. Akk-ja, om bare desto enda flere tok hintet og stakk mens de ennå hadde muligheten til det..

En prest sa dette en gang, da han gjenfortalte en historie om noen fattigfolk som sa: "Vi har ikke så mye å leve av - men - vi har mye å leve for."

"Drit oppi pakke-nellikene" sier jeg, bare vi har hverandre, for det er det aller viktigste.

Nest etter barna er det kun en ting som viktig, og det er barnebildene og fotoalbumene. Alt mulig annet kan kjøpes på nytt igjen.


Til deg vennen78:

Huff og huff så trist å lese da... og det er kipt å bli tvunget til å gi ifra seg et så lite barn til en person som ikke er til å stole på. Men ditt tilfelle er bare en helt ordinær bv-sak. Og helt klassisk at bv legger seg opp i barnefordelingssaker. En mager trøst er det likevel at din sønn er "better off" med sin far og hans familie enn dersom han hadde blitt parkert hos fremmede.

Jeg sender deg mange trøsteklemmer, med vennlig hilsen Mona.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]