It is currently Thu Mar 28, 2024 1:37 pm



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Enkleste måte å finne postinger
PostPosted: Tue Mar 12, 2013 9:55 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Enkleste måte å finne postinger

Disse to lenkene høyt opp til venstre viser mye av det som foregår på forumet.

Image

Har noen nettopp lagt inn noe nytt, så ligger det øverst i lenken med ubesvarte postinger. Er det stor interesse for noe, for en tid, så er det den andre lenken som gjelder.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Enkleste måte å finne postinger
PostPosted: Wed Nov 19, 2014 9:41 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

En annen måte å finne nyere posteringer (og litt eldre også):

1) Man åpner Redd Våre Barn (RVB) og stiller seg på forsiden.

2) Så bruker man Søk-mekanismen (gjerne kalt Find) som ens egen nettleser har ("nettleser" er programmet man bruker for å lese på internett, slikt som Firefox, Opera, Safari osv som man åpner internett-sider ved hjelp av). Når man trykker på Søk / Find, kommer det opp et søke-vindu som gjelder for siden man står på, altså i dette tilfellet RVB (i ny versjon av min nettleser Safari kommer søke-vinduet opp øverst til høyre på selve RVB, men i noen tilfeller kommer det opp et frittstående vindu).

3) Så skriver man inn i søke-vinduet for eksempel dagens dato; i dag er det 19. november, og jeg skriver det inn slik som det fremkommer i forumet:
Nov 19
Da vil det komme frem et tall som viser hvor mange ganger "Nov 19" finnes på forumets forside. Grunnen til det, er at hvis det er kommet noen innlegg i en seksjon på denne datoen og ingen senere, vil den vises i kolonnen til høyre, den som viser nyeste postering.

Slik kan man kvikt se om det er kommet noen nye innlegg "i dag", men man kan naturligvis også bruke det for å finne litt eldre innlegg, hvis det ikke er kommet noen nyere i den seksjonen.

Hvis jeg i dag den 19. november skriver inn "Nov 19", står det "3 treff", og så kan jeg klikke på den lille pilen som flytter meg nedover siden til akkurat disse tre.

Hvis jeg nå skriver inn "Nov 18", står det "4 treff", hvilket betyr at i 4 seksjoner var det innlegg i går, og de var det nyeste som ble skrevet. Hvis jeg skriver "Nov 17", blir svaret "Ikke funnet", så enten ble det ikke skrevet innlegg den dagen, eller det er kommet nyere innlegg i samme seksjoner. Skriver jeg inn "Oct 16", så får jeg opp "2 treff", så sandelig er det 2 seksjoner hvor noe ble skrevet da og hvor det ikke er kommet nyere innlegg.

Denne metoden har jeg funnet er nyttig hvis jeg for eksempel har vært fraværende noen dager eller uker, og vil se hva som er kommet siden jeg var inne på forumet sist.

Hvis jeg ser på en seksjon som for eksempel hadde sitt nyeste treff for 2 dager siden, kan det også inne i seksjonen selvsagt vise seg at det er flere tråder fra den datoen, og det kan være noen fra dagen før det eller tidligere som jeg heller ikke har lest. Så denne metoden sparer meg ikke helt for å måtte lete og undersøke, men den er ihvertfall litt tidsbesparende.

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]