It is currently Thu Mar 28, 2024 11:34 am



Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
 Post subject: Flere misbruker denne siden
PostPosted: Fri Feb 24, 2006 10:38 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Det har vert flere innlegg her som ikke har noen sammenhang med TEMA her inne.

Sympatisører fra et annet forum har brukt denne testplassen til å lufte sin frustrasjon over meningsløsheter.

Dette er for testing for å lære å bruke forumet.

Kan man ikke forholde seg sånn noenlunde i nærheten av TEMA og FORMÅL, så blir postingene slettet.

Foreløpig er det fjernet 3 postinger her inne. Den ene ble fjernet av vedkommende som skrev.

Helt firkantet kommer jeg ikke til å være. Likevel skal ikke dette utvikle seg til en krangleplass for folk som er sur på dette forum.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Testing ja..
PostPosted: Thu Apr 27, 2006 5:12 pm 
Offline

Joined: Thu Apr 27, 2006 4:45 pm
Posts: 2
Flott forum dere har, for det første, men jeg lurer på en ting...
Hvorfor kan man ikke "svare" på all innleggene?
Dette (og mange andre sider jeg har kommet over) er en flott ting for de som har opplevd barnevernet negativt. ( Noe som dessverre skjer for ofte). Tror det er viktig og riktig at man skal kunne hjelpe og støtte hverandre. Her er mye til ettertanke for enhver innen "yrket".
Hva om det faktisk sitter barnevernspadagoger, som gjerne vil komme med sine synspunkt? Som ikke er av den "maktsyke" gruppen.
De finnes faktisk de også, tro det eller ei.

Jeg er veldig positiv til dette forumet, men samtidig skeptisk.. Dette kan nok hjelpe mange mennesker, men samtidig kan det være "skremmende". Nå er kanskje jeg naiv men noen av "oss" er faktisk bare der for å hjelpe, ikke for å utøve makt og "ta barna fra noen", og da kan slike sider være ødeleggene for en nødvendig tillit.. En gjensidig tillit.
Bare tanker...

Uansett fortsett arbeidet for de som er urettferdig behandlet, det er jeg helt enig i. Bare husk at inne mellom alt er der både barn og voksne som faktisk trenger et barnevern. Et rettferdig og kompetent barnevern.. Lykke til med videre arbeid :P

_________________
Positiv,men skeptisk..


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 27, 2006 5:36 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Den behandlingen barnevernsofre er utsatt for, og den opplæring og praksis den beror på, er dessverre sånn at det absolutt må advares mot at barnevernsofre skal stille uten kunnskaper om farene ved barnevernet. Det er livsfarlig å være naïv i ens befatning med barnevernet og tro at her skal man trygt opparbeide gjensidig tillit.

Barnevernet kan med sin historie heller ikke vente tillit. Potensielle klienter hos dem må sterkt advares på forhånd. Det er ikke nok at den enkelte sosialarbeider ønsker å hjelpe; spørsmålet er om man i praksis holder fast på det og nekter å medvirke til familiesprengningene og barneødeleggingen når det begynner å blåse litt på toppene. Hva gjør den velvillige sosialarbeideren når hans/hennes sjef beordrer det vanlige styret med belastningsfaktorer og nedvurderinger og "klienten" sier "Til helvete!" ?

Marianne Haslev Skånland
  
PS: Kanskje jeg kan være så ubeskjeden å foreslå deg å ta en titt på

Holdningene hos sosialarbeidere som arbeider med barnevern ?
  


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 27, 2006 5:52 pm 
Offline

Joined: Thu Apr 27, 2006 4:35 pm
Posts: 27
Marianne har helt rett; det er livsfarlig å være naiv i sin omgang med barnevernet. De KAN sprenge din familie, de KAN pålegge deg årelang tvang, de KAN fatte vedtak til skade for deg og barna dine. Og du KAN IKKE vite hvordan det skal gå med deg dersom du viser dem tillit og åpner heimen din for deres inspeksjoner.

:evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 27, 2006 7:02 pm 
Offline

Joined: Thu Apr 27, 2006 4:45 pm
Posts: 2
Jeg er ikke naiv til yrket, velger jeg selv å mene, men at jeg kan bli sett på som naiv siden jeg mener det faktisk er pedagoger som ikke er (som nevnt tidl. )av den typen som utøver maktmisbruk. Jeg har selv vært inneblandet med de som barn, og har blandet opplevelser der i fra. Heldigvis hadde jeg kontakt med en fantastisk flink pedagog som faktisk gjorde til at det er yrket jeg selv vil ha. Ikke for at jeg mener de bare gjør godt, men mye fordi jeg syns selv mye innen barnevernet er feil. Ja man skal være lojal. Ovenfor lovene vi har å rette oss etter. Det er noe vi tar på oss i det vi velger yrket. Man er aldri klar over hva man begir seg utpå før man er ute i arbeidslivet og "setter teori ut i praksis"(som det så pent heter etter boka). Og det er ikke enkelt eller "gøy" om en situasjon tilsier at man må inn i hjemmet. Dette er et dilemma man vil komme i, noe som er mer enn noen gang lagt STOR vekt på i utdannelsen. Til glede for oss elver.

Ja barnevernet KAN "ødelegge" livet til en person, men syns det er mye rettet mot akkurat det. Syns ikke man skal glemme at de faktisk gjør godt også. Mener ikke man skal stole blindt på brnv, som ellers i livet er tillit noe man skal gjøre seg fortjent til. Syns bare at med så mye vekt på bare negativt så kan det være ødeleggende for alle parter. Er vel en forskjell på informere og advare?

Jeg leste innlegget ditt hvor du tok opp et eksempel : Søyland-saken. . Dette er en sak vi hadde en god del om på skolen første året, mye pga kritikk til barnevernet. En annen grunn var for å vise hvor mye makt ulike former for medie kan ha. I den saken ble det gjort mye feil fra alle kanter. Ann Berit, Bente og Tommy har sagt at barnevernet ikke burde "gitt" seg, og at de den gang gjorde det som er riktig.Nå er det ikke alltid de gjør rette ting( de skal jeg aldri påstå), men kan det ikke være at når det blir "advart" at det kan ha samme effekt nå som den gang?
Dette er bare tanker , og ting jeg lurer på.

Jeg leste artikkelen din, og tar den med meg videre på siste året mitt. Du har veldig mye bra å komme med, absolutt. Jeg kommer til å anbefale mine medstudenter til å se på sidene. Ikke for å stille seg negativ til de, men for å "lære" noe vi ikke lærer i utdannelsen.

_________________
Positiv,men skeptisk..


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 27, 2006 11:50 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
For det første er nicket "Bvn.ped" direkte upassende og respektløst i et forum for folk som blir trakassert og skadet for livet av "barnevernet".

Det tyder ikke på store refleksjonsevner.

Bvn.ped wrote:
Jeg er ikke naiv til yrket,


Hva er "naiv"? Det er et relativt uttrykk som ikke har mening uten en bestemt norm.

Vet du at over 90% har større tro på seg selv enn hva de presterer?


Bvn.ped wrote:
velger jeg selv å mene, men at jeg kan bli sett på som naiv siden jeg mener det faktisk er pedagoger som ikke er (som nevnt tidl. )av den typen som utøver maktmisbruk.


Hva er maktmisbruk? Er det hva kongen i statsråd har bestemt? Er det hva min libertarianistiske tenkning sier det er? Er det hva noen lavutdannede bvn.ped mener? Eller er det hva psykologene mener i dag og forkaster i morgen. Du vet "sannheter" står for fall. I psykologien og sosiologien forfaller "sannhetene" litt raskere enn i andre disipliner.

Bvn.ped wrote:
Jeg har selv vært inneblandet med de som barn, og har blandet opplevelser der i fra. Heldigvis hadde jeg kontakt med en fantastisk flink pedagog som faktisk gjorde til at det er yrket jeg selv vil ha. Ikke for at jeg mener de bare gjør godt, men mye fordi jeg syns selv mye innen barnevernet er feil.


Hva er "feil". Hvem har rett til å bestemme dette. Før var det religionen som avgjorde. Noen mener det er moralfilosofi som skal avgjøre. Andre igjen mener det er demokratiet, politikerne. I barnevernet bruker det å være bvn.ped som opphøyer seg til å bestemme hva som er feil, rett og galt. Med hvilken rett?`

Dersom noen trenger seg på i mitt liv og forteller meg hva som er rett og galt, så ignorerer jeg det. Forsøker de med makt, så blir det bråk.

Bvn.ped wrote:
Ja man skal være lojal. Ovenfor lovene vi har å rette oss etter. Det er noe vi tar på oss i det vi velger yrket.


Hvorfor det? Lovene kan jo bryte såkalte menneskerettigheter. Andres moralske oppfattning. Hvilken rett har man til å prakke bederva lover på andre? Lover forårsaker overgrep over hele verden.

Du er på vei til å bli en overgriper.

Bvn.ped wrote:
Man er aldri klar over hva man begir seg utpå før man er ute i arbeidslivet og "setter teori ut i praksis"(som det så pent heter etter boka). Og det er ikke enkelt eller "gøy" om en situasjon tilsier at man må inn i hjemmet.


Hva er det som gjør at man må inn i hjem? Subjektive idéer!

Bvn.ped wrote:
Dette er et dilemma man vil komme i, noe som er mer enn noen gang lagt STOR vekt på i utdannelsen. Til glede for oss elver.

Ja barnevernet KAN "ødelegge" livet til en person, men syns det er mye rettet mot akkurat det.


Riktig. Du har nemlig ikke rettigheter i andre sine liv.

Bvn.ped wrote:
Syns ikke man skal glemme at de faktisk gjør godt også.


Det var det pedofilen sa også. Han vannet blomstene etter overgrepet.

Bvn.ped wrote:
Mener ikke man skal stole blindt på brnv, som ellers i livet er tillit noe man skal gjøre seg fortjent til. Syns bare at med så mye vekt på bare negativt så kan det være ødeleggende for alle parter. Er vel en forskjell på informere og advare?


Vi advarer på det sterkeste mot "barnevernet". Vi informerer, latterligjør, håner etc. Slik det passer å behandle overgripere som går fri.

Bvn.ped wrote:
Jeg leste innlegget ditt hvor du tok opp et eksempel : Søyland-saken. . Dette er en sak vi hadde en god del om på skolen første året, mye pga kritikk til barnevernet. En annen grunn var for å vise hvor mye makt ulike former for medie kan ha. I den saken ble det gjort mye feil fra alle kanter. Ann Berit, Bente og Tommy har sagt at barnevernet ikke burde "gitt" seg, og at de den gang gjorde det som er riktig.Nå er det ikke alltid de gjør rette ting( de skal jeg aldri påstå), men kan det ikke være at når det blir "advart" at det kan ha samme effekt nå som den gang?
Dette er bare tanker , og ting jeg lurer på.


Her kommer du med begreper som "rett". Fatter du at slike spørsmål handler om moralisering?

Bvn.ped wrote:
Jeg leste artikkelen din, og tar den med meg videre på siste året mitt. Du har veldig mye bra å komme med, absolutt. Jeg kommer til å anbefale mine medstudenter til å se på sidene. Ikke for å stille seg negativ til de, men for å "lære" noe vi ikke lærer i utdannelsen.


Nyttig.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 28, 2006 12:42 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Quote:
Hvorfor kan man ikke "svare" på all innleggene?


Fordi ikke alle innleggene er til diskusjon.

Du kan heller ikke svare i en bok du leser...

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Menneskehandler
PostPosted: Fri Apr 28, 2006 4:35 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Bvn.ped wrote:
Ja barnevernet KAN "ødelegge" livet til en person, men syns det er mye rettet mot akkurat det. Syns ikke man skal glemme at de faktisk gjør godt også. Mener ikke man skal stole blindt på brnv, som ellers i livet er tillit noe man skal gjøre seg fortjent til. Syns bare at med så mye vekt på bare negativt så kan det være ødeleggende for alle parter. Er vel en forskjell på informere og advare?



Jeg er helt uenig i påstanden om at barnevernet "faktisk gjør godt også". Det er alldeles ingen grunn til å sette "ødelegge" i anførselstegn slik du gjør. Det er så typisk barnevern å betvile riktigheten av all kritikk. Dere ironiserer og mistenkeligjør ofrene med denne sjofle "journalskrivingen" deres.

Hva er det barnevernerne gjør som er godt da? Blir alle de "frivillige hjelpetiltakene" som er pådyttet foreldrene, tatt til inntekt for at barnevernet gjør noe godt? Da kan jeg opplyse deg om, frk. barnevernspedagog, at disse tiltakene er til stor skade for familiene. Familier trenger å bli kvitt barnevernstiltak, ikke å bli truet til å motta "massive hjelpetiltak". Vi ser utfallet i Fredrikstad-saken - barnevernet knuser familien og skader barna på livstid etter å ha plaget dem med krenkende og unyttig "hjelp" i åresvis.

Det er ingen alenemødre eller andre som synes det er godt å få barnevernsansatte hjem til seg. Barna skjønner kanskje ikke helt hva som foregår dersom de er små, men de blir fort redde for at barnevernet kan ta fra dem mor og far. For et barn å leve med en slik frykt, er forferdelig, men det tar ikke barnevernet hensyn til.

Det er deprimerende og trist å måtte forklare seg om personlige forhold overfor mennesker som ikke inngir tillit og som presser seg på som igler. Barnevernet omskaper familier til ødeland hvor tristheten dominerer.

Frk. barnevernspedagog, du kan jo selv bli noens slave for å se hvor godt du liker det: Ta kontakt med kriminelle menneskesmuglere og rekrutter deg som tvangsprostituert, så vil du se "hvor mye godt" eierne dine vil gjøre for deg.

Jeg synes det er vemmelig at du har latt deg rekruttere til menneskehandler-"yrket". Hold deg langt unna våre barn og våre hjem. Vi vil ikke ha "hjelpen" din. Ingen ønsker barnevernets "hjelp". Det er derfor de har myndighet til å bruke tvang.

Tror du en tvangsprostituert som har blitt slått halvt ihjel og truet på livet prostituerer seg frivillig? Tilsvarende tar foreldre imot "frivillige barnevernstiltak" fordi de er livende redde for å miste det kjæreste de har, nemlig barna eller de har blitt tilstrekkelig nedbrutt til å akseptere et liv som barnevernsklient.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Last edited by agrippa on Fri Apr 28, 2006 12:59 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Er dette tema?
PostPosted: Fri Apr 28, 2006 9:48 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Den kommende barnevernpedagogen avsporer debatten. Vi debatterer ikke OM barnevernet er til velsignelse eller til plage. Barnevernet er i seg selv en krenkende instans. De presser seg inn på privat grunn, med eller uten tillatelse. De har fått utvidede fullmakter innenfor et lovverk som strider mot Menneskerettighetene (EMK). Intensjonen til lovgiverne og den enkelte bv-pedagog er faktisk underordnet.

Når det gjelder Søyland-saken så genererer den flere spørsmål enn svar. Barnevernets feil besto ikke i at de tilbakeførte barn til heimen. Man kan påvise en rekke uheldige og skadelige forhold ved saken. Bl.a. benyttet barnevernet seg faktisk av fosterforeldre som var så ondskapsfulle at da piken ble flyttet hjem til foreldrene fikk hun ikke ta med seg yndlingsbamsen sin.
En annen sak er at barnevernet hadde plaget familien i generasjoner. Det de siden gikk løs på var deres eget produkt. Kanskje var familien Søyland kommet bedre ut av det dersom faren i sin tid hadde sluppet unna deres "omsorg". Og kanskje var barnevernets press på familien det som årsaket at den sprakk. Men jeg tror ikke at det er disse sidene av saken sosialhøgskolen fremholder for sine lærevillige elever.

Flere barnevernpedagoger fortjener å bli fenglset for sin virksomhet. Når vil det skje? Når får man i det hele tatt se at den enkelte sosialarbeider blir holdt ansvarlig for måten de har gått frem på mot sine medborgere?

Barnevern-studenten må respektere tema . Hun/han kan utbre seg om barnevernets storartethet alle andre steder.

*


Last edited by Nina on Fri Apr 28, 2006 3:00 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 28, 2006 6:14 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Jeg er enig. Blir det mer av dette er det rett ut. Dette er ikke stedet for å forsvare overgripere.

Jeg vil anbefale å lese i øverste forum om hva som er TEMA her inne. Får vi inn en mengde systemforsvarere så blir jeg nødt til å systematisk kaste dem ut. Uansett hvor forsiktig de prøver seg med budskapet sitt. Dette forumet er ikke for slikt.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Provoserende nick
PostPosted: Tue Oct 24, 2006 8:58 pm 
Offline
User avatar

Joined: Tue Oct 24, 2006 8:37 pm
Posts: 22
Vil bare si til deg,at det komme inn på et sånnt forum som er for dem som har opplevd hva slags faenskap barnevernet faktisk har gjort og fortsetter og gjøre,og hvor mye vondt dem har med seg,å faktisk mange av dem er pedagoger,da bør du vel kanskje tenke deg litt om før du velger et slik nick,som kan gjøre mange sinte og provoserte.tenk over det du :roll:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 24, 2008 10:07 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
BARNEVERNET ELLER RETTERE SAGT BANEPLAGERNE, GJØR ALDRI GODT. LA DET VÆRE SAGT EN GANG FOR ALLE . SÅNN ER DET BARE . UFORSTANDIGE BARNEFJERNSFORSVARERE KAN DRA SIN KOS.


Barna tilhører foreldrene. Så enkelt er det . Mamma og pappas barn. Som bør vær i hop.

Det er trist når det blir slik at en av foreldrene ikke får kontakt med barna der hvor foreldre skiller seg. Forstår en del menn driver kamp mot tidl. damer som nekter far kontakt med barna. Det er jo slemt mot barna. Selfølgelig treng barna ha sine begge foreldre. Synd det skal være slik. Babyer kan man jo ikke hemse hit å dit med da . Helst ikke barn flest. Synd det skal bli slik. Foreldre burde holdt sammen. Når damer blir alena med barn bråker barnevernet. Og menn har en drag kamp mot tidl. damer som nekter dem samvær med barna og får rettsystemet med på det. Huffamej. Kampen burde vært rettet mot barnevernet, og foreldre burde holdt sammen.

Gresset er neppe grønnere andre steder. Rolling Eyes


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]