It is currently Sun Apr 28, 2024 12:49 am



Post new topic Reply to topic  [ 45 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Dommen mot ytringsfriheten, og Turid og Arild Holta
PostPosted: Sun Jun 15, 2008 12:19 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Dommen mot ytringsfriheten, og Turid og Arild Holta


    Dommen s. 1
    Image
    Trykk på bildet for å få frem hele dokumentet med større skrift.


Her vil jeg legge ut dommen og kommentere den.

Skriften blir nedenfor ganske liten på kopiene fra dommen, men man vil hele tiden kunne trykke på bildefilene for å få frem større tekst eller hele dokumentet.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Dommen mot ytringsfriheten, og Turid og Arild Holta
PostPosted: Sun Jun 15, 2008 1:12 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
(Konto for kronerulling for å klage denne dommen inn for menneskerettighetsdomstol: 4530.52.78711)
    Dommen s. 1
    Image
    Trykk på bildet for å få frem hele dokumentet med større skrift.
Undrer meg litt over om ikke rettsikkerheten ville blitt bedre uten denne lukkede praksis?

    Om å skremme og plage
    Image
    Trykk på bildet for å få frem hele dokumentet med større skrift.
Det såkalte barnevernets skulle kontinuerlig vert etterforsket og dømt for Straffeloven § 390a. Inkludert Anne Lise Bangsund og Venche Abel som forstyrret og krenket vår fred, med skremmende og plagsom opptreden.

Mens Anne Lise Bangsund og Venche Abel terroriserte vårt hjem, ble jeg fengslet for påstått svindel. For å kunne hjelpe familien og raskest mulig komme ut av fengselet, så fant jeg det absolutt nødvendig å sultestreike. For om mulig å komme meg ut av fengselet, så ikke min kone skulle ødelegges av terroren og presset. Etter 14 dager ble jeg nødt til å ta til meg mat, fordi hjertet begynte å gå så urytmisk.

Denne terroren og forstyrrelsen av privatlivets fred var etter to utredere hadde stoppet Barnevernets forsøk på å ta barna fra oss. Utrederne var en professor i psykologi og en spesialist i almenmedisin.

Etter dette ble de helt desperate og krevde å få utrede oss selv. Som om de skulle kunne gjøre en bedre jobb enn folk med mer enn dobbel så lang utdannelse som dem.

De brøt taushetsplikten og ringte rundt til naboer, tok kontakt med kommuneansatte og andre. Alt for å oppkonstruere en sak som de kunne bruke til å ødelegge våre liv.

    Om å skremme og plage
    Image
    Trykk på bildet for å få frem hele dokumentet med større skrift.
At statsadvokat Jenny Margrethe Sellæg kan drive frem dette hykleriet forteller at hun er ikke der for folket, men for makten.


Last edited by Arild Holta on Mon Jul 21, 2008 8:17 pm, edited 5 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jun 15, 2008 1:50 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
(Konto for kronerulling for å klage denne dommen inn for menneskerettighetsdomstol: 4530.52.78711)
    Åndsverksloven skal nå beskytte makten
    Image
    Trykk på bildet for å få frem hele dokumentet med større skrift.
Dette er egentlig bare latterlig. Media skal altså spør om å få bruke bilder av ledere som utøver makt. Det kan man ikke kalle en fri presse, og er et farlig angrep på ytringsfriheten.

    Image
    Trykk på bildet for å få frem hele dokumentet med større skrift.

    Hvem ble terrorisert?
    Image
    Trykk på bildet for å få frem hele dokumentet med større skrift.
Hvem skremte hvem, når de trengte seg inn i hjemmet gang på gang med en mengde politi. Etter at vi var blitt utredet.

Jeg kommer aldri til å glemme lyden av politiets sko, alle gangene de løp opp trappen. Tankene gikk til jøder på flykt og nazi-støvlenes lyd mot treunderlag. Jeg kunne ikke dra i fengsel for min kone trengte hjelp til å passe barna, som hun ikke fikk med seg på butikker og annet. Hun hadde flere barn under skolealder hvorav den ene hadde klumpfot, og var uten bil. Det var også vinter og mye snø. Så det var ikke bare å plassere de i vogn.

Verken politi eller barnevern brydde seg om problemstillingen.

Jeg hadde ikke annet å gjøre enn å gjemme meg i huset når politi kom, som nyttige idioter for Anne Lise Bangsund og Venche Abel. De forsøkte å få til en mulighet hvor de kunne hevde det var umulig for Turid å klare med alle barna.

Politiet og det såkalte barnevernet lyktes ikke å finne meg før 18. mai. Gjemmestedet fant de aldri. Jeg har imidlertid skriftlig fortalt de om dette senere.

Under disse forholdene feiret vi min 40-årsdag i skjul, kun med kona og barna til stede. En del tidligere hadde vi "feiret" 20 års bryllupsdag i fylkesnemnda. Maktpakket bryr seg ikke om merkedagene.

All polititerroren psyket min kone ut, og på sommeren orket hun ikke krangle, og slapp inn Anne Lise Bangsund og Venche Abel. Vi var heller ikke på det tidspunktet klar over at vi kunne nekte dem. Vi var da også vane med at de bare hentet politiet og med makt tok seg fore som det passet dem.

Det tok flere år før flere av barna ikke lengre ble stille av redsel når vi gikk forbi politistasjonen eller rådhuset.

Hvem ble skremt og plaget til langt over grensen for terror og tortur? Og hvem var det som terroriserte privatlivets og hjemmets fred?


Last edited by Arild Holta on Mon Jul 21, 2008 8:17 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Menneskerettighetsdomstolen i Strasbourg
PostPosted: Sun Jun 15, 2008 8:41 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
(Konto for kronerulling for å klage denne dommen inn for menneskerettighetsdomstol: 4530.52.78711)


Krever ikke EMK at du har uttømt landets egne rettsinstanser?

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jun 15, 2008 9:38 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Det kravet er oppfylt. Anke til lagmannsretten ble avvist, likeledes til Høyesterett. Ettersom man vet at man knapt oppnår noe i det norske rettsapparatet allikevel, og minst av alt i Høyesterett (som er ENDA mer bak mål enn andre domstoler i Norge når det gjelder barnevernsrelaterte saker, og som stadig underminerer ytringsfriheten), er det minst like bra slik, etter min oppfatning! Strasbourg-klar på et blunk, istedenfor å måtte igjennom en flereårig sirup i Norge. Det er bare det at det er mye arbeid med en Strasbourg-sak, så det koster noen penger.

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Ytringsfrihet
PostPosted: Sun Jun 15, 2008 12:26 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
  
Det kravet er oppfylt. Anke til lagmannsretten ble avvist, likeledes til Høyesterett. Ettersom man vet at man knapt oppnår noe i det norske rettsapparatet allikevel, og minst av alt i Høyesterett (som er ENDA mer bak mål enn andre domstoler i Norge når det gjelder barnevernsrelaterte saker, og som stadig underminerer ytringsfriheten), er det minst like bra slik, etter min oppfatning! Strasbourg-klar på et blunk, istedenfor å måtte igjennom en flereårig sirup i Norge. Det er bare det at det er mye arbeid med en Strasbourg-sak, så det koster noen penger.


Dette er gode nyheter! Jeg trodde dommen i Alstadhaug Tingrett ikke var blitt anket videre. Fordi både lagmannsrett og høyeste rett har avvist å behandle anken, har Holta unngått å bli idømt motpartens saksomkostninger, som kan beløpe seg til adskillige hundretusen kroner.

Norge har allerede en "barneverns" relatert sak i Strasbourg som har passert nåløyet, nemlig K.T. v. Norge. Forhåpentligvis kommer den opp snart.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jun 15, 2008 1:36 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Barnevernsofrene regnes for så verdiløse at det norske rettsvesen ikke finner ytringsfriheten deres meningsfull å behandle. Denne dommen er helt symtomatisk for uverdigheten.

Norge er dømt to ganger for brudd på menneskerettighetene mht ytringsfrihet. Vi er også dømt for brudd på menneskerettighetene mht det såkalte barnevernet.

Det er ikke uten grunn.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jun 15, 2008 3:16 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
(Konto for kronerulling for å klage denne dommen inn for menneskerettighetsdomstol: 4530.52.78711)
    Åndsverksloven skal nå beskytte makten
    Image
    Trykk på bildet for å få frem hele dokumentet med større skrift.

    Ikke skyldig
    Image
    Trykk på bildet for å få frem hele dokumentet med større skrift.
Vi erklærte oss selvsagt "ikke skyldig". Dette kommer jeg tilbake til, der dommeren snakker om rettsvillfarelse. At alt fra politiet til justisministeren hevdet vi ikke brøt loven, er visst uvesentlig. I Norge er det uviktig om folk forstår hvordan et irrasjonelt såkalt rettsvesen vil agere. Når rettsvesenet har kommet med sitt "føleri", så bare visste folk dette på forhånd i følge dommerne.

Merkelig at slike åpenbart irrasjonelle holdninger skal få opphøyes til liksomvirklighet. Det har ingenting med rett å gjøre.

    Sakens bakgrunn
    Image
    Trykk på bildet for å få frem hele dokumentet med større skrift.
Saken har ikke kun sin bakgrunn i dette arbeidet. Den har også sin bakgrunn i Anne Lise Bangsund, Venche Abel og det såkalte barnevernet generelt. Disse personene forsøkte å ødelegge vårt liv på tvers av alle sakkyndige. Det såkalta barnevernet hadde forfulgt oss i nesten 20 år. Denne bakgrunnen skulle Anne Lise Bangsund levere ut dokumenter på.

Dette lot hun bare være å gjøre. At det manglet en mengde beviser, var helt greit for dommeren.

I retten kom Bangsund med en påstand om at en sekretær hadde mistet dokumentene på et vått nyvasket gulv. Derfor var alle blitt ødelagt. Nå er det jo snakk om en svært stor mengde dokumenter med flere utredninger.

En sekretær ville selvsagt plukket opp dokumentene og tørket dem. Laserutskrifter blir ikke ødelagt av litt fukt.

På spørsmål om hva denne sekretærens navn var, svarte Anne Lise Bangsund (fritt sitert): - Kan dette være nødvendig.

Da grep dommeren inn og stoppet min kones advokat Ola Lunde, som da forsvarte seg mot dommeren og sa: - Jeg mener Anne Lise Bangsund lyver.

- Det får være din påstand, svarte dommeren, Øyvind Carelius Svendsen, som avfeiet all kritikk mot løgnene og unndragelsen av beviser.

Dette kaller jeg korrupsjon, som i "hore uten betaling". Det såkalte barnevernet skal få manipulere retten ved å fjerne dokumenter og ved å lyve i retten.

Dette var ikke eneste løgn. Vi tok lydopptak og hadde vitner til stede. Både Anne Lise Bangsund og Venche Abel ble tatt i løgn uten at dommeren brydde seg noe. Kommer tilbake til dette.

Barnevernet skader på gruppenivå
Det er ikke bare en "oppfatning" at det såkalte barnevernet skader på gruppenivå. Det finnes vitenskapelig god forskning som viser dette. Faktisk en mengde forskning.

Problemet er bare at barnefjernerne ikke blir undervist i dette, og heller ikke vil vite det. Det fremmer ikke deres profesjon og glorie.

At barnefjernerne går inn i det såkalte barnevernet for å få makt, er det vel bare et par år siden en norsk forsker påviste. Forskningsresultatene ble diskutert på et diskusjonsforum for barnefjernere. Det er altså alment kjent helt uten at media bryr seg.

I følge dommeren er det også kun en mening at tvang ikke er frivillighet.
Premiss 1: Trusler tvinger.
Premiss 2: Såkalt barnevern fremmer trusler om å ødelegge familien.
Konklusjon: Såkalt barnevern tvinger.

Slikt kalles ikke "meninger" men "virkligheten". Meninger er subjektive. Virkligheten er objektive fakta. Å nekte å forholde seg til virkligheten er uærlighet.

"Følt seg trakassert"
Å ikke få privatliv på nærmere tyve år kan ikke beskrives som å føle seg trakassert. Det er objektivt sett brudd på artikkel 8 i den europeiske menneskerettskonvensjonen (EMK). Denne artikkelen er laget for å beskytte mennesker mot maktovergrep fra de styrende. Men hvem bryr seg?

Paragraf 102 i Grunnloven er også laget for det.
§ 102. Hus-Inkvisitioner maa ikke finde Sted, uden i kriminelle Tilfælde.

Men hvem bryr seg?

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Last edited by Arild Holta on Mon Jul 21, 2008 8:17 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Knapt nok mennesker
PostPosted: Sun Jun 15, 2008 3:27 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Barnevernsofrene regnes for så verdiløse at det norske rettsvesen ikke finner ytringsfriheten deres meningsfull å behandle. Denne dommen er helt symtomatisk for uverdigheten.


Jeg kunne ikke sagt det bedre. Foreldre og barn som er forfulgt av det såkalte "barnevernet" regnes knapt nok som mennesker. Vi er ting - objekter - som de perverse barnevernskonsulentene og deres kognitivt svekkede ledere kan gjøre med som de vil, etter sitt såkalte "barnevernfaglige" skjønn. Derfor blir foreldres - og barns - mening totalt sett bort ifra i F-nemnda. Vi kunne like gjerne vært aper som forsøkte å si at vi har rett til å leve. Meningene våre blir latterliggjort av makten når vi sier ifra at vi ikke liker å få privatlivet vårt invadert.

Men når de høythengende "fagpersonene" i "barnevernet" påstår seg å være krenket, så får pipa en annen lyd. Wenche Abel, som trengte seg halvnaken inn i et privat hjem for å sjikanere beboerne og true barna med mange års deportering, blir beskyttet og gitt oppreising.

Hva slags oppreising får ofrene for det såkalte "barnevernet"? Ingen overhodet taget. Vi blir tvertimot truet til taushet av maktapparatet. Det er nemlig "manglende samarbeid" å fortelle om maktovergrepene man har vært utsatt for. Det i seg selv er tilstrekkelig grunn til å bli fratatt barna. Det er maktens hevn over de som ikke villig legger seg flate og aksepterer nedverdigende "hjelpetiltak".

Det er ikke en mening at man blir truet når man har en ladd pistol rettet mot tinningen? Dommeren må jo være åndssvak for å ikke forstå at det å true med å kidnappe barna er et vel så effektivt pressmiddel som en ladd pistol. "Barnevernet" er fullstendig avhengig av å bruke trusler om kidnapping av barna som pressmiddel for å tvinge foreldrene i kne. Og de setter truslene i verk, gang på gang, godt hjulpet av det samme politiet som villig hjalp Quisling-regjeringen med å samle sammen jødene slik at de kunne sendes til Polen for å bli henrettet i gass-kammer. (som de skadedyrene de ble betraktet som).

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: veldig bra
PostPosted: Sun Jun 15, 2008 7:45 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Veldig bra!

Om bare flere andre ville fulgt ditt / deres eksempel og gjort det samme med sine saker.


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jun 15, 2008 8:03 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
(Konto for kronerulling for å klage denne dommen inn for menneskerettighetsdomstol: 4530.52.78711)
    Nettstedet (dette) og mer
    Image
    Trykk på bildet for å få frem hele dokumentet med større skrift.
Dommeren skriver: "Retten legger til grunn at de nevnte tall er riktige uten at det er mulig å etterprøve dette."

I retten gikk vi inn på one.com sin statistikk for dette nettstedet. Derfor er dette en merkelig uttalelse. De fikk altså selv se den beste dokumentasjonen eller bevis som er tilgjengelig. Det finnes ingenting bedre å etterprøve med. De fikk også se tallene nederst på forumet. Det meste av tall ble altså bevist i retten. Hvorfor nærmest stille i tvil noe som er hundre prosent dokumentert i sanntid?

Antall gjesteskribenter kan de jo bare telle på forumet... Dommeren prater altså tøv.

Jeg vil komme tilbake til hvardan han beskylder min kone og meg for løgn, kun fordi de som ble tatt i løgn hevdet noe annet. Nemlig mht antall påstått ulovlige plakater som skulle være hengt opp.

De plakatene som dommeren nevner, som er blitt akseptert som lovlige - hvor blir det av dem? Joda, de rives ned av kommunens ansatte. At offentlige institusjoner driver med slikt, er et brudd på norsk ytringsfrihet (Grunnloven § 100), og på menneskerettighetene. Både FNs deklarering av ytringsfriheten og de europeiske menneskerettighetene (EMK) artikkel ti.

Det var disse som ble fjernet i mengder. Det var aldri store mengder av de påstått ulovlige plakatene. Dette brydde selvsagt ikke motparten seg om å skille på.

"Den ovenfor beskrevne aktivitet er ikke gjenstand for straffeforfølgning i denne konkrete saken." Dette skrev dommeren (ovenfor).

Dette er imidlertid bare bløff, så lenge man ikke skiller mellom lovlige og påstått ulovlige plakater.

At vår ytringsfrihet "støttes av vitnene Bangsund og Abel" er rent hykleri, all den tid lovlige plakater forsvant i store mengder så snart Bangsund og Abel ble sett ute, eller at de gikk samme runde som oss.

"Det er heller ikke bestridt at plakater som er sterkt kritiske til barnevernet skal tåles."

Hmm. I Norge er det tillatt (ikke lovlig) å bløffe i retten, om det handler om såkalt barnevern.

Den mindre plakaten som ikke var en del av tiltalen, var laget siden de andre plakatene var bedømt lovlige av alt fra politiet til justisministeren. Politiet henla jo saken to ganger. Årsaken er som politiadvokaten i Mosjøen sa i lenken.

    Plakatene ble fremlagt i retten
    Image
Vi hadde ingenting å skjule, og jeg gav klart uttrykk for at jeg ønsket å tape for å få anke til menneskerettighetsdomstolen. Det har jeg også skrevet til kommunen noen år tilbake.


Last edited by Arild Holta on Mon Jul 21, 2008 8:18 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jun 15, 2008 8:13 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Arild Holta wrote:
(Konto for kronerulling for å klage denne dommen inn for menneskerettighetsdomstol: 4530.52.78711)


Det er notert. :D


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jun 16, 2008 2:28 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
(Konto for kronerulling for å klage denne dommen inn for menneskerettighetsdomstol: 4530.52.78711)
    Plakater
    Image
    Trykk på bildet for å få frem hele dokumentet med større skrift.
"Hundrevis av hjem i småbyer invaderes av påstått barnevern"

Hmm. Dette er jo SVÆRT personlig og privat. Men altså for barnevernsofrene. Å få invadert sitt hjem og få ødelagt sitt privatliv, på tvers av Grunnloven § 102 og menneskerettighetene, skulle selvsagt folk sluppet.

Lar man seg avbilde slik at man viser frem "en del", og dette i et veldig klart kristent og moralsk hjem, så må man regne med reaksjoner.

For meg kan folk kle seg som de vil, men ikke påtvinge det på mitt hjem. Men slikt skjønner ikke folk som driter i andres privatliv og normer. Så da får vi vekke opp etaten litt.

Påståtte barnevernere kan fremdeles ikke dokumentere sin inbildte nytte.

    Opp med plakater
    Image
    Trykk på bildet for å få frem hele dokumentet med større skrift.


Plakatene på skoler:
http://spre.r-b-v.net/lesbart-for-alle.pdf

Disse er da ikke ulovlige. Det er en mengde vitner på at disse plakatene ble hengt opp på skoler hvor Bangsund og Abel hevder å ha hatt barn.

Jeg skal selvsagt sørge for å gjøre kjent at Bangsund og Abel gav inntrykk av at det var hengt opp kun de som retten hevder var ulovlige. Dette handler om å forføre retten. Når retten vil forføres og barnefjernere er drevne i dette spillet fra sin egen "rett" - fy-nemnda, så er forføringen enkel.

Men det er selvsagt amoralsk og kriminell adferd.

Kjekt er det å se at rektorer og vaktmestre deltok i å hindre den lovlige ytringsfriheten. Tro om de har skammevett til å føle noe som helst når de bryter den mest grunnleggende menneskerettigheten: YTRINGSFRIHET.

Legg merke til at når det var til fordel for barnefjernerne, så mente dommeren vi var ærlige. Men ikke når de som ble tatt i løgn i retten mente noe annet. Da var vi løgnere...

Det bryter med menneskerettighetene.

Artikkel 6 - Retten til en rettferdig rettergang
1 For å få avgjort sine borgerlige rettigheter og plikter eller en straffesiktelse mot seg, har enhver rett til en rettferdig og offentlig rettergang innen rimelig tid ved en uavhengig og upartisk domstol opprettet ved lov.

Det hadde vert noe, det: En uavhengig og upartisk domstol!


Last edited by Arild Holta on Mon Jul 21, 2008 8:18 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jun 16, 2008 8:11 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Vel, nå har vi da sort på hvitt at tingretten, OG vedkommende statsadvokat, mener NETTSTEDET og det som stort sett skrives her, og andre plakater uten konkrete bilder av personer, ER LOVLIG. Det er da sukkertøy! For ellers er det jo slik at Norges velmenende befolkning av troskyldige barneverns-støtter, og Norges skarpskodde presse, stort sett mener ALT vi gjør og skriver, er eller skulle være ulovlig, og skulle gi oss gratisbillett til evig internering i Sibir.

Og naturligvis mener de at det vi skriver, betyr at våre barn skulle tas av barnevernet. Det mener barnevernet også. Deres begrep "omsorgssvikt" har som klar kjerne at uenighet med barnevernet, og forsøk på å holde familien sammen, er omsorgssvikt, og beviser at foreldrene ikke har "omsorgsevne".

Men faktisk, altså, viser jo noen aspekter av denne dommen den store fordelen ved å få sakene inn under STRAFFErett. Der kreves det i det minste LITT klarere holdning og tenkning om hva som er hva, LITT mindre ull og sprø kjeks.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jun 16, 2008 12:39 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
(Konto for kronerulling for å klage denne dommen inn for menneskerettighetsdomstol: 4530.52.78711)
    Dommeren beskylder oss for å lyve - uten bevis
    Image
    Trykk på bildet for å få frem hele dokumentet med større skrift.
Både tidligere og nå har jeg reagert sterkt på at rettsvesenet kan tillate seg å fremstille folk som løgnere, uten fnugg av bevis.

Legg merke til hvordan de - når det passer det offentlige - bruker de som ble tatt i løgn som "beviser": "Ved denne bevisvurderingen har retten lagt avgjørende vekt på forklaringene til vitnene Abel, Bangsund og Pettersen."

    Dommeren beskylder oss for å lyve - uten bevis
    Image
    Trykk på bildet for å få frem hele dokumentet med større skrift.
Hadde dommeren enda brukt begrep som "fornærmede", i stedet for "vitnene" som gir assosiasjoner til objektive personer.

"Vitnene" er altså motparten, de som føler seg sjikanert og som aldeles ikke er habile.

Legg merk til at retten ikke har noen objektive vitner, og at dommeren velger og vraker etter eget forgåttfinnende, hvem han skal holde som sannferdig.

Plakatene det her gjelder, var altså en mengde forskjellige som retten uten bevis har bestemt seg for at er kun de tre som påstått skal være ulovlige.

På dette nivået fungerer vårt høyt oppskrytte rettsvesen. Jeg skulle ønske at media kunne vise rettsvesenets manglende egenskaper, i steden for å late som om det er en nærmest ufeilbarlig institusjon, med noen få unntak. Folk blir forført.

    Dommeren beskylder oss for å lyve - uten bevis
    Image
    Trykk på bildet for å få frem hele dokumentet med større skrift.
Ved bevisvurderingen har retten lagt avgjørende vekt på vitnene Bangsund og Abel sine forklaringer."

De detaljerte beskrivelsene beskriver hvordan Anne Lise Bangsund og Venche Abel har revet ned mengdevis av de plakatene retten hevder er lovlige. Retten har bare ignorert at det var hengt opp en mengde flere typer plakater.

Som nevnt er det brudd på ytringsfriheten og menneskerettighetene, når offentlige institusjoner sensurerer myndighetskritikk.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Last edited by Arild Holta on Mon Jul 21, 2008 8:18 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 45 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]