It is currently Fri Mar 29, 2024 2:02 am



Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: Tyrkia-saken - en hilsen til forumet!
PostPosted: Tue Jul 18, 2006 2:19 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
*

Jeg har lykkes i å få kontakt med familien til de to guttene som saken i Manavgat, Tyrkia dreier seg om. Jeg har snakket i telefonen med barnas mor to ganger, og hun hadde mye viktig å fortelle. Hun heter Suheyla Dündar, og hverken hun eller mannen Yavuz ønsker å være hemmelighetsfulle om hvem de er eller om hva barnevernet har gjort mot dem.

Men først og fremst: Hun ville svært gjerne at jeg bringer en hilsen til alle her på forumet som selv er ofre for det norske barnevernet. Det gjør jeg herved. Suheyla sa: "Takk skal dere ha. Det er enda godt at det fins NOEN som støtter oss."

Hun har allerede vært inne på nettet og lest både her på forumet og på BarnasRett, og spurte meg om hvordan hun kan komme seg inn for å skrive her. Så om en stund har vi henne her. Hun er oppvokst i Norge og snakker så norsk som noen.

Instruksene om hvordan man kommer seg inn for å registrere seg, skal jeg føye på her om litt, så hvis du ser dette, Suheyla, så vit at det kommer instrukser om et lite øyeblikk.

Foreløbig, til dere andre: Skriv gjerne en personlig velkomst til Suheyla her i denne tråden! Og til familien hennes. Jeg kan fortelle at så å si hele familien har reist ned til Tyrkia for å hjelpe og støtte foreldrene. (Og dette er altså den familien og de foreldrene barnevernet og deres støtter forhåner og snakker nedsettende om.) Jeg har en tro på at mennesker som handler slik som familien Dündar, og hjelper hverandre i de tyngste situasjonene, de vil til slutt komme strålende i land.

Suheyla har også gitt meg tillatelse til å skrive her på forumet en del opplysninger om saken, slike opplysninger som barnevernet har forfalsket og som TV2 og deres kumpaner blant avisene også forvrir. Jeg kommer tilbake med det så fort jeg klarer.

Marianne

*


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 18, 2006 2:28 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
*

Til Suheyla:

For å komme inn og skrive her på forumet, så klikker du først på "Bli medlem" øverst til høyre.

Da kommer du inn på en side som gir noen regler, og der klikker du på at du godtar dem og er over 13 år.

Så kommer du inn på en side hvor du må skrive inn en mail-adresse, finne på et havn du vil bruke på forumet (det kan være hva som helst, men hvis du ikke har behov for å være anonym, hvorfor ikke bruke "Suheyla"?)

Det passordet du velger å bruke, må du huske (eller skrive ned og oppbevare på et trygt sted), så ingen kan misbruke din identitet.

Du MÅ fylle ut de feltene hvor det står stjerne, og du KAN i tillegg fylle ut flere felter nedover, f.eks der hvor det står interesser, bosted. Det blir eksotisk for forumet å få et medlem med bosted Sivas.

Til slutt klikker du OK nederst, hvis du er fornøyd med det du har skrevet inn.

Dermed er du registrert som medlem/bruker av forumet, og du vil finne det selv på "Medlemsliste" som du kan klikke inn på øverst.


Vi håper du finner ut av det og kommer deg inn hit med innlegg.

Marianne

*

---
ADMINS kommentar:
Direkteadressen til denne postingen er:
http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?p= ... ight=#2276
---




Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 18, 2006 2:57 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
*

I Agrippas blogg ligger en ny artikkel "Norske myndigheter kidnapper barn", som gir en god beskrivelse av sakens tilstand nå. Fra barnas mor, Suheyla Dündar, bringer jeg følgende opplysning, som er meget viktige for hele saken:

1. Suheyla ble i sin tid brakt ut av Iran sammen med sin bror. Det dreiet seg om flukt. Det har vært mange som måtte flykte fra ayatollah-regimet, og der var blant annet iranere i utlandet som hjalp dem videre. Hun og broren ble sendt til Norge, og sto som barn altså en dag på Fornebo mutters alene. Politiet tok seg av dem, og etter hvert ble de sendt fra sted til sted. Suheyla har vært plassert flere steder til "fostring".

Som meget ung, 13-14 år, fødte hun en datter. Da hun våknet opp på sykehuset, var datteren vekk, og Suheyla er fullstendig blitt nektet å få vite noe som helst om datteren - som altså har vært røvet av barnevernet for adopsjon.

Blant annet denne tidlige fødselen har de brukt mot henne senere.

Da hun og mannen røk uklar på et tidspunkt, åket barnevernet inn, og gjett hvem som vitnet MOT Suheyla i retten, og sa at hun ikke måtte få sine barn igjen: Jo, en tidligere fostermor av Suheyla. Suheyla opplyser at denne fostermoren er psykiater, overlege. - Meg forbauser det for så vidt ikke; vi vet jo hva vi vet både om fosterpersoner og psykobablere.

Barnevernet tok barna med den begrunnelse at FORDI Suheyla selv hadde vokst opp uten noen mor og far, var hun ikke i stand til å gi kjærlighet til sine egne barn.

Det er altså regelrett løgn, det som er blitt hevdet i pressen, at Suheyla selv hadde henvendt seg til barnevernet og sagt at hun ikke kunne ta seg av sine barn. Det har ikke vært noe som helst å anklage henne for i det hele tatt, og da bruker som kjent barnevernet denslags svindel-prognoser.

At "barndommen går i arv" er jo en av de populære vrangforestillingene i barnevernet for tiden. Det er determinisme av aller mest primitive art, og å ta barn fra foreldre med et sånt påskudd, er jo dertil et klart og grovt brudd med menneskerettighets-artikkel 8 om retten til familieliv, og 12 om retten til å gifte seg og stifte familie.

Marianne HS

PS: Jeg har flere opplysninger fra Suheyla, men rekker ikke å skrive mere nå, da min reservasjonstid her på biblioteket hvor jeg sitter, går ut om 5 minutter.

*


Top
 Profile  
 
 Post subject: Flyktninger
PostPosted: Tue Jul 18, 2006 4:24 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
*... og gjett hvem som vitnet MOT Suheyla i retten, og sa at hun ikke måtte få sine barn igjen: Jo, en tidligere fostermor av Suheyla. Suheyla opplyser at denne fostermoren er psykiater, overlege.


Aina Vaage står omtalt i sakens anledning i den tyrkiske avisen Aksiyon. Hun er sannsynsligvis identisk med overlege Aina Basilier Vaage som tidligere var ansatt ved barnepsykiatrisk avdeling ved Rogaland sykehus. Nå er hun blitt spesialist i psykiatri og skal forske på båtflyktninger. Hun må ha ment at Suheila var en "fiasko-flyktning" som ikke fortjente å få være mor, i motsetning til "suksessflyktningene", som står omtalt i avisartikkelen. Da må hun som Suheilas fostermor ha gjort en usedvanlig dårlig jobb. Det er tankevekkende at en spesialist i barnepsykiatri ikke klarer å oppdra et barn. Suheila har likevel klart seg bra, kanskje til tross for Aina Vaages "omsorg". Det er synd at priviligerte mennesker i den grad skal tråkke på andre.

Til alle foreldre: Hold barna deres langt unna barnepsykiatrien!

Til Suheila: Velkommen på forumet! :D

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 18, 2006 5:36 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Velkommen skal folk fra familien der være!

Her på forumet trekker vi ikke i tvil menneskers evne til å være kjærlighetspersoner for sine barn.

Jeg har nærmest til gode å møte mennesker som ikke har kjærlighetsevner for SINE barn. Tross relasjoner til rusmiljø, psykotiske og påstått psykopater.

Barnevernet derimot ser spøkelser ved høylys dag - hver eneste dag. Deres jobb er å oppkonstruere at deres virklighetsforvrengning stemmer. Siden de ikke lykkes med dette i praksis, sørger de for at barnefjernsarbeidere - og enda mer folk flest - i minst mulig grad blir gjort kjent med forskningen på resultatene av barnefjernsvanviddet.

Tro hvor mye som er livsløgner og hvor mye som er bevisst bedrageri? For å si det på en annen måte: Hvor mange er ideologiens nyttige idioter og hvor mange er påtattidioter.

Det som er sikkert er at familien Dündar har måttet leve med sårene eller ødeleggelsene etter noen av de verste idiotene i barnefjernskulturen.



_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Last edited by Arild Holta on Thu Jul 20, 2006 6:50 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jul 20, 2006 4:10 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
*

Til Agrippas opplysninge kan jeg tilføye at Dündar-familien opplyser:

Suheyla og hennes bror ble adoptert av dette psykiater-paret. (Mannen er visstnok nå død.) Adoptiv-moren likte visst ikke Suheyla, og plasserte henne på ungdomshjem. Suheyla kaller henne hverken "mor" eller "adoptivmor" men "fostermor" - svært opplysende.

Montro om ikke psyko-sosio-bablere er svært utsatt for å "bli skuffet" over adoptivbarn eller fosterbarn. De innbiller vel seg selv at de som "barnefaglige eksperter" ved sin oppdragelse og behandling av barn vil gjøre disse til fullstendig "tilpassede" idealindivider. Når barna reagerer med å se kritisk på dem, distansere seg fra dem, ønske seg vekk, ønske seg tilbake til sine egne, må det være en nedtur for "ekspertene". Alt de har trodd om seg selv står for fall - hvis de da ikke, som Suheylas adoptivmor/fostermor, velter skylden over på barnet. "Den som ikke liker meg, må det være noe i veien med."

Som du sier, Agrippa, denne barnepsykiaterens fremferd overfor egne adoptivbarn virker temmelig skremmende, men ikke så helt uventet. Vi kan jo bare se på de generelle resultatene "omsorgen" utøvet av barnevernspersonale og deres fosterpersoner har på fosterbarn og tidligere fosterbarn.

Marianne


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jul 20, 2006 6:58 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 10:08 am
Posts: 124
Det er bvs mest velbrukte utrenskningstaktikk. Påskudd om sosial arv.
Hele Tyrkia-saken er et eneste stort overgrep.
Det er skremmende hvordan sadister kan ødelegge mennesker totalt via bv og rettsystemet. Psykopati diskvalifiserer desverre ingen ifra å utdanne seg til barnepsykiater og lignende. Psykopati diskvalifiserer heller ingen ifra å adoptere eller "ta til seg" fosterbarn.


Top
 Profile  
 
 Post subject: nei takk
PostPosted: Wed Nov 22, 2006 4:23 pm 
Offline

Joined: Wed Nov 22, 2006 3:52 pm
Posts: 1
ser at dere vil gjerne hilse til HELE familien, men jeg sier nei takk. Dere sitter her på dette forumet og tror dere har peiling på denne saken. Skremmende!

Jeg er broren til denne såkalte "Suheyla" som egentlig heter Maria Vaage. Og denne saken har flere sider. Greit, det er mye dumt barnevernet har gjort, men det er nok av ting foreldre har ansvar for. Det er lett å sitte på rumpa og la barna seile sin egen sjø, hva med å begynne å ta ansvar for barna FØR barnevernet kommer inn i bildet?

Syns det er interessant at det er stort sett de samme type foreldre som går igjen hos barnevernet. Sist helg var jeg og besøkte mine nevøer som har kommet seg trygt tilbake til norge, der de faktisk hører hjemme. Snakk litt med dem før dere kommer med infantile og bastante påstander på dette forumet.

Så endel oppklaringer rundt det dere skriver om min familie.

Maria og jeg ble ikke adoptert av dettee "psykiater-paret" Faren min var ikke psykiater men urolog. maria kalte vår mor for MOR i alle år (før hun fikk for seg å kalle henne hore og andre diverse hyggelige ting). Dette "psykater-paret" var de eneste som ville ta imot begge, siden alle andre par ble advart mot å bringe en ustabil trettenåring inn i en velfungerende familie.

Dette "psykiater-paret" har stilt opp for oss fra dag en, to skadeskutte unger som kom fra hjem i Iran som overhode ikke tok vare på sine barn (i likhet med mange foreldre som havner i barnevernets søkelys i Norge).

At min søster slet med sine ting og jeg med mine, er klart. MEN enkelte mennesker har veldig behov for å skylde på andre når deres dømmekraft og dårlige valg får negative konsekvenser.

Uten dette "psykiater-paret" hadde jeg ikke klart meg i dette samfunnet, og takket være dette "psykiater-paret" har andre mennesker lært seg hvordan de skal takle ødelagte barn som de adopterer/ tar til seg som fosterbarn.

Ser også at dere er flinke til å spre direkte løgn på dette forumet. Først av alt; vi rømte IKKE fra "ayatollah-regimet" Grunnen til at vi kom til Norge var at jeg måtte gjennom en operasjon og maria ble sendt sammen med meg som nærmest barnevakt. Ja, vi bodde på forskjellige asylmottak og dessverre begynte Maria å utvikle sine negative sider på disse mottakene fordi ingen voksne tok ansvar.

Maria fikk ikke unge da hun var 13-14 år. Hun ble gravid ETTER at hun hadde rømt hjemmefra og plassert av barnevernet på ungdomsinstitusjon på Østlandet( tror hun var 16-17). Da hadde ikke fosterfamilien noe med henne å gjøre (utenom at de fortsatt kalte henne datter og ble kalt for mor og far). Da Maria giftet seg, fikk hun ha minimal kontakt med sin familie, f.eks. fikk hun ikke lov til å komme i min konfirmasjon fordi dette var norsk og kristen tradisjon og det er visst ikke så bra når enkelte innvandrere kommer til Norge. Dette mot sin vilje.

Ja, min søster er et offer. hun er et offer for udugelige voksne i Iran som ikke tok vare på henne. hun er offer for dårlig integrering i Norge og hun er offer for at hun ble sendt til Norge i utgangspunktet.
men å si at hennes miserable liv kan bare skyldes på "psykiater-paret" eller barnevernet, er så forenkling av saken at dere bør vurdere hvordan dere ser på livet.

Nå håper jeg at noen av dere som er litt mer moderate (for jeg skjønner at de av dere som har ett mål i livet og det er å jakte på barnevernet, ikke kommer til å lese dette med åpent sinn) setter dere ned og tenker litt over at verden er ikke så svart/hvitt som dere vil ha det til. Og ikke minst, slutter å komme med direkte løgn som ikke stemmer med virkeligheten.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 22, 2006 5:41 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Neida, verden er ikke svart/hvit. Vi vet det. Hva som derimot står fast er at foreldre og barn hører sammen. Det ble begått urett mot dere begge to som barn. Man gjør det ikke godt igjen ved å videreføre uretten: å frata (også) neste generasjon retten til å vokse opp hos sine foreldre; i sin kultur og med sitt språk.
Selv en ufullkommen mor (og far) er den eneste rette for sitt barn. Med mindre man begår kriminelle handlinger mot barna sine, så burde ingen stat ha rett til å skille barn fra foreldre. Det er dette prinsippet som gjelder for oss her på forumet.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 22, 2006 5:55 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Thu Aug 10, 2006 11:11 pm
Posts: 206
Location: Fredrikstad
Jeg vil få lov til å ønske Persia 59 velkommen inn på forumet.Det er fint å få din vinkling av saken også.Denne Tyrkiasaken fulgte jeg for det meste med på når den herjet som verst på nyhetskanalen.Og lest de forskjellige meninger innpå her.Jeg vet ikke hvilke forhold dere har levd under tidligere og jeg tror heller ikke det er så enkelt å bli plassert på
asylmottak når man er så ung og ikke har noen voksne stedfortredere.
Og jeg kan heller ikke slakte de du har vokst opp hos da jeg ikke kjenner noe til disse menneskene.

Men å si at det er en viss sort type mennesker som skriver innpå forumet her blir feil.Jeg er ganske så overrasket etter å ha truffet noen,her ser man det er normale folk som vil gi den aller beste omsorg til sine barn.Og vi har i alle fall ikke sittet på rumpa og latt ungene våres seile sin egen sjø.Vi har fulgt de opp under hele oppveksten.Og de har klart seg bra
takket være oss,de har gode venner,flyr ikke på byen og lager kvalm og
er rusfri ungdom.

Jeg har sett folk som lar ungene sine seile sin egen sjø,der har ikke barnevernet vært inne i bilde en gang,for det første må noen angi deg,
og vi har på de åra vi har hatt barnevernet inne i bilde sett at dette systemet fungerer overhode ikke,de er bare ute etter å knekke deg som mernneske.

Jeg vet heller ikke hvor mange år du var når du kom til Norge,men under din oppvekst her,så tror jeg systemet(FOSTERFORELDRE,BARNEVERN)har klart å hjernevaske deg,det er de ganske så flinke til.

Det er jo fint om du får ha kontakt med dine nevøer,men de hører tross alt hjemme hos mamma og pappa(fosters greier ikke å gi de oppofrende kjærlighet slik som biologiske foreldre har i seg).Hva med disse to brødrene når de fyller 18,da vil det jo ta slutt på blodpenga som disse
fosters mottar.

Jeg kjenner selv til ingdom som har måttet flytte ut fra fosters hjem
da de fylte 18,men heldigvis har det gått bra,men det er desverre mange
som barnevernet og fosters klarer ødelegge.

Bare noen ord fra meg


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 22, 2006 7:51 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Jeg vet ikke hvorfor Persia59 tror han kan bryte reglene på forumet. Vær vennlig å les hva som er TEMA og hvem som er BRUKERGRUPPE på forumet.

Persia59 uttaler seg om en privat person på en negativ og nedsettende måte. Det i et offentlig forum. Det kan være ulovlig. Om han er broren, gjør det uttalelsen lovlig?

Hvordan kan vi vite at Persia59 er den han gir seg ut for? Skal man uttale seg på en slik måte, så kan han i det minste forsøke å dokumentere hvem han er.

Når det gjelder dine nevøer, så vil jeg tro at relasjonen til foreldrene er smadret av barnevern og fosterforeldre. Å snakke med barn i en slik situasjon, er ikke å søke objektiv forståelse.

Ellers har det vert kontakt mellom personen som blir omtalt, hennes familie og folk her på forumet. Vi sitter altså med førstehåndsopplysninger.

Skulle likevel noen opplysninger være feil, så kunne de ha blitt rettet opp ved at Persia59 tok kontakt, uten å bryte reglene i forumet.

Jeg konstaterer at barna det er snakk om, er plassert hos en fosterfar som skal være anmeldt for sexuelle overgrep flere ganger. I tillegg måtte til og med de systemtro nasjonalistiske norske aviser innrømme at plasseringen av guttene ikke hadde tatt hensyn til språk og kultur.

Jeg er litt usikker på hvem det er som ser ting svart/hvitt. Foreslår at Persia59 setter seg inn i systemkritikken av barnevernet. Det vil si forskningen som avkler deres forestillinger om sin fortreffelighet. Så forstår han muligens hvorfor vi har opplevet helvete med barnevernet.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 11 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]