It is currently Sat Apr 27, 2024 12:58 pm



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Riksrevisjonen: 9 av 10 barnevernsaker bryter loven
PostPosted: Fri Oct 23, 2009 1:52 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Riksrevisjonen: 9 av 10 barnevernsaker bryter loven

Dagbladet wrote:
Riksrevisor Jørgen Kosmo kommer med flengende kritikk av barnevernet for utstrakt sommel.

Hele 89 prosent av barnevernsakene i 2008 hadde en saksbehandlingstid som var lengre enn fire uker – målet i barnevernsloven.

Kritikken kommer frem i Riksrevisjonens rapport til Stortinget, under avsnittet «Saksbehandling i fylkesnemndene for sosiale saker.»


I Googles "sidewiki" og en blogg, skriver jeg:
Quote:
Som vanlig skyter man bak mål
Det STORE problemet er ikke sommel, men sosio-babbel. Barnevern er ikke et kunnskapsbasert eller forskningsbasert fag. Det er ideologisk babbel og moralisme som prakkes på ofrene.

I TILLEGG kommer slikt som sommel og manglende respekt for lov og rett.

Merk også at artikkelen driter i foreldrene som utsettes for "sosionistene" som jakter på familiene, på tvers av faglighet og menneskerettigheter.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 24, 2009 4:16 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Jeg la inn et "svar" på dette i en kobling hos [url=http://www.facebook.com/home.php?ref=home#/posted.php?id=1382293076&share_id=159901183955&comments=1#s159901183955]Aslam Ashan[/url] på facebook:

Quote:
Sitat; Når denne rettsbastarden ble konstruert, var noe av alibiet å effektivisere saksbehandlingen i barnevernssaker.

Det er ikke bare "saksbehandlingen" det er feil på.
Absolutt alle aspekter ved denne shariadomstolen er menneskerettstridig i utøvelsen (den er sogar i strid med både grunnlov, norsk lov og internasjonale konvensjoner), fullstendig uten faglighet, helt uten kontrollerende innsyn og fullstendig familiefiendtlig i holdning og utførelse.
Det de (barnevernere, sladrekjeriinger, såkalt sakkyndige psykologer, leger, annet helspersonell, nemdsledere, såkalte vitner etc) driver med i summariske liksomrettsaker er rene karaktermord! av hele familier og slekter.r... Les mer... Les mer... Les mer

Har noen av dere lest 20 eller flere slike saker med alle dokumenter?
Har noen av dere snakket med og LYTTET til 20 av ofrene for slike saker?

Det er forlengst via kvalitetssikret (empirisk) forskning i flere land- OGSÅ NORGE, bevist at barn som tas fra biologisk familie får svært dårlige prognoser.
Det er også bevist at flertallet av de barna som tas aldri skulle vært tatt, men da må man tørre å ta ansvar selv for å skjønne at det faktisk er slik.
OG- for å "vite" dette måtte man oppriktig gå inn og lese materialet som er forsåvidt lett tilgjengelig på nett- OG,

DETTE ER SPESIELLT EN OPPFORDRING TIL ASLAM.
Bare kontakte meg så skal jeg skaffe tilveie materialet.
NIBR ga for noen år siden ut en rapport som viste at dødeligheten ved selvmord blant barn under såkalt offentlig omsorg var ÅTTE ganger høyere enn proposjonalt ellers i befolkningen!
På 10 år ble det registret noe mer enn 150 selvmord.
I samme tidsrom var tallet for pårørende oppsiktsvekkende mye høyere, uten at jeg husker det nå (omkring 1000?)
Da flere personer bl.a jeg begynte å vise til denne rapporten ble den fjernet fra nettet!!!!
Jeg har den fortsatt.

Av 10 barn som det offentlige RANER fra familiene er det kun 1- 2 som får det "bedre".
Skal vi så bare fortsette å ofre 8 barn for at 1 eller 2 barn muligens kan få det bedre- NEI, det er dårlig samfunnsstrategi og samfunnssosialt destrutivt.
- men det hjelper jo sosialistene å holde seg med makt på den måten de alltid har gjort, appellert til og stimulert til misnøye og spillt på "klasseforskjeller".

Såkalt barnevern er bak ryggen på borgerne blitt en milliardindustri med en tilskuddsomsetning på mer enn 10 milliarder i året.
Tror dere noen av yrkesgruppeorganisajonene som forsvarer sine medlemmer vil reusere på stjelingen av norske barn fra familiene?
Vet dere hvor mye en såkalt sakkyndig tar i rene penger for å sette seg ned å fantasere frem og skrive dritt om vilkårlige mennesker som de aldri har møtt eller snakket med- IKKE?, da kan jeg opplyse om at 150.000 for en "jobb" som tar dem maks en dag ikke er uvanlig.

Det eneste som kommer ut av dette avisoppslaget er sansynligvis en innskjerping av omsorgsregimet mot barn og familier i form av ytterligere summariske saker.

Riksrevisjonen, kyss meg bak!

_____________________________________________

For en person med akademisk utdannelse, som er trenet i vitenskapsteoretiske og vitenskapskritiske vurderinger og logisk tenkning, er det begredelig å lese saksdokument fra barnevernssaker, hvor tilfeldige synsinger, selvmotsigelser, uklar og upresis språkbruk, feilaktig og ugyldig bruk av teori, ulogiske resonnement og mangel på mothypoteser er regelen snarere enn unntaket.

Dr. scient Åge Simonsen

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 24, 2009 11:46 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
[url=http://www.new.facebook.com/home.php?ref=home#/posted.php?id=1382293076&share_id=159901183955&fragment=share_footer159901183955&comments#share_footer159901183955]Videre[/url]

Quote:
For at det skal oppstå det minste fnugg av redelighet overfor samfunnet både generellt og i dette spørsmålet spesiellt så må dere "politikere" slutte å forhandle kompromisser på samfunnsspørsmål og å bruke ethvert argument for å fremme "partisyn" og for å skaffe dere selv og partiet posisjoner og makt overfor andre og hverandre og å oppnå bekvemmelighet fremfor etterettelighet.

Dere opptrer generellt diskvalifiserende der dere sitte og heier hverandre frem på bakgrunn av" partisyn" og uopplyste holdninger.

Å løpe omkring å skylde-på-motparten-leken er noe som hører hjemme i en halet annen sandkasse enn den dere befinner dere i.


Quote:
Sitat Bjørnar Sørsaunet:Mulige forklaringer kan like gjerne ligge i hva barna opplevde i hjemmet før overtakelsen.- sitat slutt.

Det samme kunne jeg sagt om du først hadde kommet med ditt svar, ser du retorikken?
Jeg gidder ikke kommentere det i øvrig da denne retorikken er kjent i denne samenheng.
Forskningen holder i sin alminnelighet.... Les mer

Det er uansett det offentlige som har ansvaret for å avverge i den situasjonen liv tas.
Familiene er fratatt mulighetene for å utøve slikt ansvar.
Det er nok overveiende stor sansynlighet for at den tragedien det er å bli isolert fra kjente og kjære- trygge omgivelser, er en utslagsgivende årsak til forvilelsen som fører til det tragiske valget det er å ta sitt eget liv!

Tallet kan også være mye høyere jf. begrepet MØRKETALL!
"Bare toppen av isfjellet" etc.

Forøvrig har jeg ikke bedt om din "anerkjennelse".


Quote:


Quote:
PROBLEMET er først og fremst at såkalt barnevern er grunnet i idiotisk idealisme, forkvaklede holdninger, manglende faglighet, yrkesgruppeopprettholdelse, etc. heller enn noe annet.

Sitat: Det STORE problemet er ikke sommel, men sosio-babbel. Barnevern er ikke et kunnskapsbasert eller forskningsbasert fag. Det er ideologisk babbel og moralisme som prakkes på ofrene.

I TILLEGG kommer slikt som sommel og manglende respekt for lov og rett.... Les mer... Les mer

Merk også at artikkelen driter i foreldrene som utsettes for "sosionistene" som jakter på familiene, på tvers av faglighet og menneskerettigheter.

http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?p=28033#28033

Forøvrig bryr jeg meg lite om hvorvidt enig eller uenig du er med meg- og, det er IKKE "min sak", det er DITT ansvar da du regnes som en del av samfunnet!

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 26 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]