Bryter lover om opplæring og skoler
Tilsynet viste at vedtak om spesialundervisning for elever i barnevernsinstitusjoner blir fattet for sent, noen elever mangler vedtak, mens andre mangler en sakkyndig vurdering.
- Denne gruppen elever er en sårbar gruppe, og derfor er det viktig at lovverket følges slik at deres rettssikkerhet ikke blir satt i fare, sier utdanningsdirektør hos Fylkesmannen i Oslo og Akershus, Bjørg Ølstad, til Aftenposten.no
Den som sa noe som lignet vettugt i artikkelen, var Thomas Nordahl, professor i pedagogikk:
- Nå begrenses tilsynsrapporter til formelle forhold, men det er grunn til å tro at innholdet i undervisningen har enda større mangler, sier Nordahl.
Dette kan man altså si om pedagogikken. Det er nettopp dette vi sier om det såkalte barnevernet. Det er ikke primært det formelle og lovbruddene som er det største problemet.
Det store problemet er innholdet i det de kaller barnevern. Å stjele barn er ikke barnevern, men noe barna må vernes mot.
_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
."Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<