It is currently Sat Apr 27, 2024 6:35 am



Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
 Post subject: Nye opplysninger i Bjugn
PostPosted: Sat Aug 18, 2007 8:55 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
18. august 2007

Det var faktisk barnevernet, i "samarbeid" med barnehagestyreren, som satte i gang Bjugn-saken også.
Nå kommer det frem noe nytt om saker og ting som visstnok har foregått i bygda.

Tilstår overgrep mot Bjugn-barn VG
Mann tilstår i Bjugn Aftenposten
Mann tilstår overgrep i Bjugn-saken Adresseavisen

En del sånne opplysninger har visstnok vært mer eller mindre kjent blant flere tidligere, men er blitt holdt tett med. De har intet med Ulf Hammern å gjøre. Nettopp dette: at momenter blir avvist når de peker i en annen retning enn den som politiet & co kjører på, var visstnok også noe som skjedde i de forferdelige justismordene på Fritz Moen (den døve og handikappede mannen som sonet i årevis for to drap han ikke hadde begått, og som rettsapparatet stivnakket ikke ville frikjenne for det ene selv da de frikjente ham for det andre, kort tid før han døde).

Også så sent som i år har politiet unnlatt å bringe videre opplysninger om at en helt annen person enn Hammern har tilstått sex-overgrep mot to av de barna som Hammern ble beskyldt for å ha forgrepet seg på.

Hva er det for slags politi, rettsapparat og myndigheter forøvrig Norge har?
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Aug 18, 2007 9:08 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Jeg har snakket med Ulf Hammern, som sier jeg kan få lov å hilse Forum r-b-v og sitere ham:

"Når politiet har funnet en de mistenker, så oppfatter de sin oppgave å være å få ham dømt, ikke å etterforske hva som er skjedd."

Det er vel faktisk situasjonen i et nøtteskall i rettsstaten og velferdsstaten Norge?

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Aug 18, 2007 9:59 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
På mange vis er det vel oss mennesker i et nøtteskall. Så lenge våre fordommer bare går ut over oss selv gjør det ikke så mye. Problemene kommer når vi blander forestillinger om rasjonalitet inn i suppa, og koker den i et lukket maktssystem.

Da kan resultatet føre til forgiftning og i verste fall død.

Det som fremstår som så merkverdig er at det virker som om fornuften utvikler seg omvendt proposjonalt med utdanningslengden. Hva har du å si om det Marianne :wink:?

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Bjung i BT
PostPosted: Sat Aug 18, 2007 12:21 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
I BT er det også en kort artikkelen om dette.

http://www.bt.no/innenriks/article397013.ece

Tilståelsen ble gjort til lensmannen i Rissa i januar i år, men det har så langt ikke ført til at politiet har foretatt seg noe. Det var først etter at Hammern selv ble orientert om tilståelsen at hans advokat fant det riktig å be om at saken blir gjenopptatt.

Nå er det ike sikkert har noe i seg at en utviklingshemmet mann har kommet med "tilståelser", da falske tilståelser er noe helsevesen vel så gjerne er i stand til å skaffe tilveie, på lik linje med barnevernet, om det ikke er til barnevernet...

Men, det Hammern uttaler seg om til Marienne omkring onkel Politi sitt arbeid kan jeg bekrefte og være 100% enig i - da jeg har opplevd det samme selv. I mitt tilfelle fikk jeg 4 uker varetekt (herav 1 uke på politihusets arrest) fordi en lege ved utskrivningsamtale fra Solli sykehus valgte å anmelde meg for "trussler mot mine foreldre" fordi jeg altså drømmer. Hvordan politiet hadde tenkt å fremskaffe bevis i denne saken kom frem i Bergen Tingrett (begjæring om varetektsfengsling) da politiadvokat Anette Vangsnes informerte Dommer Arne Fortun om at ...jeg var psykisk syk, og alle psykisk syke mennesker er også nakromane og mordere. Dette var også Dommer helt enig i. At jeg hadde vært innlagt 1 år tidliger i forbindelse med en DREPRESJON og selvmordsforsøk (som i øvrig ikke er noen varig lidelse) kom ikke frem i annet enn papirene de vurderte ut fra. Jeg bør legge til at lege Arne Holme sammen med barnevernskurator Grethe Kvåle hadde dagen før jeg var til utskrivningssamtalen vært på politikammaret og fått "hjelp" til å skrive en "riktig" anmeldelse på voldsavdelingen deres. Her står det at jeg b.l.a. ikke er psykotisk (til tross for at jeg ikke har vært psykotisk under HELE OPPHOLDET på Solli Sykehus,og kun har fått denne diagnose 1 gang i mitt liv - dette var i 1991 ved mine foreldres tvanginnleggelse og begrunnelsen den gang var at jeg SKRIVE BREVE TIL GUD)...

Så Når de vil gjennopptat Bjung saken på basis av en utviklingshemmedsmanns "tilståelse" så er det meget mulig at vi her snakker om nye justismord - men da med andre mistenkte enn første gang. Et nytt helvete for nye mennesker eller sannheten? TJA

Det m¨å nok inn en uavhengig organisasjon som ikke er fra det offentlige for å granske slike "anmeldelser" som barnefjernindustrien produserer. Kanskje noen som også velger å ta konsekvens av barnefjernimndustriens trang til falske anmeldelser og manipulasjon av rettsprosedyre, herunder mened ol.

Når jeg nevner at falske anmeldelse og mened med mer skal ha en konsekvens, tenker jeg da på straffemessig konsekvens for den som bruker rettsapparatet på denne måte. Det er nemelig en straffbar handling å begå mened, samt produsere falske anmeldelser. Og, dette gjelder også i fylkesnemdsaker...

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Bjung i BT
PostPosted: Sat Aug 18, 2007 12:22 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
I BT er det også en kort artikkelen om dette.

http://www.bt.no/innenriks/article397013.ece

"Tilståelsen ble gjort til lensmannen i Rissa i januar i år, men det har så langt ikke ført til at politiet har foretatt seg noe. Det var først etter at Hammern selv ble orientert om tilståelsen at hans advokat fant det riktig å be om at saken blir gjenopptatt."

Nå er det ike sikkert har noe i seg at en utviklingshemmet mann har kommet med "tilståelser", da falske tilståelser er noe helsevesen vel så gjerne er i stand til å skaffe tilveie, på lik linje med barnevernet, om det ikke er til barnevernet...

Men, det Hammern uttaler seg om til Marienne omkring onkel Politi sitt arbeid kan jeg bekrefte og være 100% enig i - da jeg har opplevd det samme selv. I mitt tilfelle fikk jeg 4 uker varetekt (herav 1 uke på politihusets arrest) fordi en lege ved utskrivningsamtale fra Solli sykehus valgte å anmelde meg for "trussler mot mine foreldre" fordi jeg altså drømmer. Hvordan politiet hadde tenkt å fremskaffe bevis i denne saken kom frem i Bergen Tingrett (begjæring om varetektsfengsling) da politiadvokat Anette Vangsnes informerte Dommer Arne Fortun om at ...jeg var psykisk syk, og alle psykisk syke mennesker er også nakromane og mordere. Dette var også Dommer helt enig i. At jeg hadde vært innlagt 1 år tidliger i forbindelse med en DREPRESJON og selvmordsforsøk (som i øvrig ikke er noen varig lidelse) kom ikke frem i annet enn papirene de vurderte ut fra. Jeg bør legge til at lege Arne Holme sammen med barnevernskurator Grethe Kvåle hadde dagen før jeg var til utskrivningssamtalen vært på politikammaret og fått "hjelp" til å skrive en "riktig" anmeldelse på voldsavdelingen deres. Her står det at jeg b.l.a. ikke er psykotisk (til tross for at jeg ikke har vært psykotisk under HELE OPPHOLDET på Solli Sykehus,og kun har fått denne diagnose 1 gang i mitt liv - dette var i 1991 ved mine foreldres tvanginnleggelse og begrunnelsen den gang var at jeg SKRIVE BREVE TIL GUD)...

Så Når de vil gjennopptat Bjung saken på basis av en utviklingshemmedsmanns "tilståelse" så er det meget mulig at vi her snakker om nye justismord - men da med andre mistenkte enn første gang. Et nytt helvete for nye mennesker eller sannheten? TJA

Det m¨å nok inn en uavhengig organisasjon som ikke er fra det offentlige for å granske slike "anmeldelser" som barnefjernindustrien produserer. Kanskje noen som også velger å ta konsekvens av barnefjernimndustriens trang til falske anmeldelser og manipulasjon av rettsprosedyre, herunder mened ol.

Når jeg nevner at falske anmeldelse og mened med mer skal ha en konsekvens, tenker jeg da på straffemessig konsekvens for den som bruker rettsapparatet på denne måte. Det er nemelig en straffbar handling å begå mened, samt produsere falske anmeldelser. Og, dette gjelder også i fylkesnemdsaker...

Sitat:

"Nevner flere voksne
– Jeg valgte derfor å orientere Hammern. Uansett er den psykisk utviklingshemmede et offer, og opplysninger som er kommet seinere tyder på at også andre voksne har spilt en langt mer aktiv rolle i overgrepene enn han som har tilstått.

Aune vil foreløpig ikke gå ut med hvilke andre voksne personer som er nevnt under tilståelsene. Han og kommunelegen i Rissa, Arnfinn Seim – som har fulgt opp den psykisk utviklingshemmede – har nå krevd at vedkommende får oppnevnt en fagperson som kan ivareta hans interesser. Aune sier at mannen er meget troverdig. Han har seinere sagt at det var en lettelse å få fortalt det han vært gjennom, men han kobler ikke sin tilståelse til Bjugn-saken. "

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Aug 18, 2007 2:23 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
MH Skånland wrote:

(...)Ulf Hammern, som sier jeg kan få (...) sitere ham:

"Når politiet har funnet en de mistenker, så oppfatter de sin oppgave å være å få ham dømt, ikke å etterforske hva som er skjedd."

Det er vel faktisk situasjonen i et nøtteskall i rettsstaten og velferdsstaten Norge?



Det var nøyaktig hva jeg opplevde når jeg ble dømt for svindel. Man hadde ikke et eneste bevis mot meg. Men så klistret de meg til saken systematisk. Og det var ikke vanskelig i "min" sak.


Anne Brit Raaen wrote:
(...)Det som fremstår som så merkverdig er at det virker som om fornuften utvikler seg omvendt proposjonalt med utdanningslengden.

Noen var kanskje gal i utgangspunktet? Ellers så river jo utdanningen bort tidligere opplæring, foreldrenes arv, kristen- og annen tro, naturlig tro på familien, tro på eldre som autoriteter etc.

Og så har vi også det elgamle bibelordet: "Kunnskap blåser opp."

Så alt i alt er det vel ikke så merkelig at de mister balansen.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Ha!
PostPosted: Sat Aug 18, 2007 5:29 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
MH Skånland wrote:
  
Jeg har snakket med Ulf Hammern, som sier jeg kan få lov å hilse Forum r-b-v og sitere ham:

"Når politiet har funnet en de mistenker, så oppfatter de sin oppgave å være å få ham dømt, ikke å etterforske hva som er skjedd."

Det er vel faktisk situasjonen i et nøtteskall i rettsstaten og velferdsstaten Norge?


Ha!

Det minner meg på en prikk om min egen sak.

Den er langt fra så alvorlig, men dog, psykologen leiter og leiter etter feil på meg, og ja, selvfølgelig så finner han det som han leiter etter.

For med andre ord, SÅ SER DE ETTER DET DE SER ETTER.

Og ikke noe annet enn det.

Jeg har dyp respekt for Ulf Hammern, og hilser tilbake igjen.

Sannheten kom endelig for dagen, det er en mager trøst med tanke på alt det som uskyldig dømte blir utsatt for, men likevel, sannheten vil alltid komme for en dag,

og det gjelder også i all høyeste grad for dagens barnevernsofre!

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Aug 18, 2007 7:49 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Om sannheten kommer eller er kommet for dagen - - ?

Jeg tror det er fare for, som Ama sier, at det kan bli en ny heksejakt, denne gangen mot den handikappede mannen, uten bedre etterforskning enn tidligere. Mange av dem som pisket frem Bjugn-saken vil aldri gi seg på at alle barna er blitt utsatt for overgrep; de er enda ivrigere på det enn på å tviholde på at det var Ulf Hammern som gjorde det. Det kan være det er noe reelt i påstandene og tilståelsen denne gangen, men intet er sikkert. Falske tilståelser, og fra mentalt handikappede ikke minst, er visst ikke uvanlig.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Aug 18, 2007 8:07 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Nei, dette er en rettsikkerhetsmyr. Så her får vi ha is i magen.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Aug 18, 2007 8:33 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Ja, det var vel noe sånt jeg prøvet å si. Men for Hammerns er det bra at det bedre og bedre kommer frem hvor inkompetent og klanderverdig etterforskning og rettsprosess har vært, for Hammerns er iallfall uskyldige, så meget er klart.  
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Aug 18, 2007 10:28 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Arild skrev:

Quote:
Ellers så river jo utdanningen bort tidligere opplæring, foreldrenes arv, kristen- og annen tro, naturlig tro på familien, tro på eldre som autoriteter etc.


Ja, akkurat og erstatter det med hva? Troen på at livet er en konkurranse, der det er lov å trampe på mennesker for å komme seg videre selv. Av og til ønsker jeg så inderlig at det finnes en Gud som er verdt sitt navn og tar rotta på dette til slutt.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Aug 19, 2007 10:44 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Korreksjon 20.08: Uff, i avsnittet nedenfor har jeg vaset fælt. Jeg tar det ikke vekk siden det nå engang står der, men vær obs på at jeg har rotet sammen en statsadvokat og en dommer, så bare glem det. Jeg begynner å bli for gammel og rørete.
Dommeren i straffesaken: Hans Flock, daværende lagmann.

 
19.08.07
[Jaha, ja, statsadvokaten "griper inn". Og er det Dahle? Det var vel han som var dommer i saken mot Ulf Hammern og gjorde alt han kunne for at Hammern skulle bli dømt! Og som så nektet ham erstatning! Mannen burde vært "gjort noe med" for lengst. Min hjerne begynner imidlertid å floke seg til – jeg trodde at han var gått til Høyesterett, men heldigvis ikke det da iallfall.]

Statsadvokaten griper inn  Adresseavisen
Statsadvokaten griper inn i Bjugn-saken  VG
Ingen vil snakke om tilståelsen i Bjugn  Stavangeravisen
Tilståelsen møtes med taushet i bygda  Aftenposten

  
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Last edited by MH Skånland on Wed Aug 22, 2007 6:40 am, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Aug 21, 2007 7:02 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Avviser Bjugn-tilståelsen  Adresseavisen
Etterforsker Bjugn-spor  nrk Trøndelag
– Ingen Bjugn-tilståelse  tv2 Nettavisen
Etterforskning og rettslig avhør om Bjugn-opplysninger  Aftenposten

 

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Bjung
PostPosted: Tue Aug 21, 2007 2:29 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 948341.ece

Sitat:

"Opplysningene om den påståtte tilståelsen inngår som en del av bestrebelsene på å få gjenopptatt Ulf Hammerns erstatningssak fra 1995, der han i Frostating lagmannsrett ikke fikk full erstatning fordi han etter rettens mening ikke hadde klart å bevise sin uskyld. I samme rettsinstans var han året før frikjent i straffesaken, som gjaldt seksuelle overgrep mot ti småjenter i Bjugn."

Det skal vel ikke være slik at en privat borger selv må bevise sin uskyld for de urettmessige anklager stat og kommune med deres advokater og rettsinstanser har forfulgt han med nå i 14 år. Det blir som kampen David hadde mot Goliat. Tror bibelen forteller noe om at det er så vanskelig at Gud selv måtte gripe inn...

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Spill for å presse frem opplysninger
PostPosted: Sat Aug 25, 2007 4:34 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
I BT gir advokatene Drevland og Dyngeland kommentarer til hvordan politiet generelt bruker press ved å ta ut langt mer alvorlige siktelser enn de har hjemmel for, for å få ut informasjon de "ønsker" ....

Noe som jeg antar i stor grad underbygger teorien om at politet velger å bruke skyldig inntil den skyldige kan bevise ikke bare at han/hun er uskyldig i anklagen, men også må finne en annen "skyldig" som skal stå ansvarlig for de straffbare handliger som i "bevist" tilfelle er begått.

Med andre ord en rettspraksis man kan føre tilbake til begynnelsen av den mørke middelalder og frem til tiden da inkvisatorene tok over og endret den juridiske praksis med at dersom den der er anklaget for "trolldomsutøvelser i henhold til deres heksehammer protokoll" var det ikke lenger nødvendig for den anklakete å bevise sin uskyld ved å fremsette ankage en annen person, som ofte viste seg å være den der først fremsatte anklagen om at en forbrytelse var begått (angiveriet).

Det er mye likhetstrekk ved denne rettsprosdyre og hva dette ofte fører til i Bjung saken.

http://www.bt.no/lokalt/bergen/article400242.ece

I en annen sak der dette nå foregår er Trane saken:

http://www.bt.no/lokalt/bergen/article400090.ece

Her blir forsvarsadvokater nektet innsyn i de "siktetets" sak som politiet nå har "bevis på...."

Indise betyr ofte i disse sammenheng at de mener og tror hva som har skjedd og skal nå vi forskjellige pressmidle få dette korrekt frem i deres sakspapirer....

Slike sakspapirer har etter min mening mindre troverdighet og mulighet til å virke som bevis i en mulig anklage enn dasspapirer. Det er slik at under "korrekt" bruk av totur, så vil den ankage "tilstå" alle forbrytelser de anklaget for - dette ble grundig bevist under det vi definerer i dag som den mørke middelalder og hekseforfølgelsene.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 36 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]