It is currently Thu Mar 28, 2024 12:08 pm



Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
 Post subject: Link til lovbrudd i mengder
PostPosted: Tue Mar 14, 2006 8:31 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
:arrow: SÅKALT BARNEVERN BRYTER LOVEN :!:

:arrow: 90% av barnevernskontorene blir avslørt som lovbrytere!

:idea: Det vanvittige er at dette kun er toppen av isfjellet. Vi som arbeider med barnevernsovergrep er vel kjent med dette. Barnevernsarbeidere er ikke bare skyldig moralsk sett. Det er normalt for barnevernsarbeidere å være kriminelle i betydningen lovbrytere.

:roll: Barnevernsanarkistenes motargument er at foreldre er så forferdelige at det såkalte barnevernet bare må bryte loven. Det fantastiske er at politikerne tror på dette og øker bevilgningene helt sinnsykt. :shock:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Link til lovbrudd i mengder
PostPosted: Tue Mar 14, 2006 11:14 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
:roll: Barnevernsanarkistenes motargument er at foreldre er så forferdelige at det såkalte barnevernet bare må bryte loven. Det fantastiske er at politikerne tror på dette og øker bevilgningene helt sinnsykt. :shock:



Det å unnlate å følge en lov som har som formål å trakassere barn og foreldre er kanskje et "lovbrudd". De fleste "lovbruddene" dreier seg om overskridelse av undersøkelsesfristen. Dermed blir det mange "mappebarn" hvis familier har undersøkelsessaker hengende over seg unødig lenge og mye lenger enn loven tillater. Det kunne enkelt vært unngått ved å foreta en nøye vurdering av hvilke meldinger om bekymring som skal følges opp med undersøkelse. Loven har satt av en én uke til vurdering av hvorvidt meldingen i det hele tatt skal undersøkes. Hadde kommunene brukt denne uken så ville de ha fått unna flesteparten av meldingene, er min påstand. Istedenfor så legger de rutinemessig uken til de tre månedene etter en ytterst provisorisk vurdering, som ofte ikke har annet formål enn å skaffe "bevis" for å at det absolutt må iverksettes undersøkelse!

Deretter burde kommunen avslutte undersøkelsen med henleggelse når undersøkelsene ikke tyder på at barna lider nød. De "vanskelige" sakene som det mases om i media er de diffuse sakene hvor barnevernet egentlig ikke finner annet galt enn den opprinnelige bekymringsmeldigen. Sakene blir vanskelige fordi det er maktpåliggende for barnevernet å fabrikere "bevis" for at familien "trenger hjelp". Barnevernet kunne isteden henlagt saken når det ikke fremkom ting som tydet på at barna led nød. Isteden velger de da ofte å henvise familien til utredning av samspill og tilknytning, i et desperat forsøk på å finne tiltak som kan binde familien til barnevernet.

Årsaken til at fristene brytes er at barnevernet ikke siler de innkomne meldingene godt nok slik de plikter ifølge loven. Videre skyldes det et svært stort antall meldinger som bare øker og øker som følge av den lovpålagt meldeplikten hos alle offentlige ansatte som måtte føle seg "bekymret".

Det er godt mulig at det i bunken av undersøkelsessaker skjuler seg 1-2 tilfeller av alvorlig mishandling av barn, men så lenge barnevernet plikter å iverksette støttetiltak i like stor grad som de skal beskytte barn mot mishandling så vil det være behov for stadig flere ansatte i barnevernet. De ansatte i barnevernet er vel heller ikke blant de mest produktive. Det skal drikkes kaffe og tas røkepauser gjennom hele arbeidsdagen. Videre skal hver bidige samtale dokumenteres med referat. Alt dette tar tid, og det er jo hensikten.

Får barnevernet avsluttet en sak en gang iblant så er de lynraske til å sette igang med ny undersøkelse dersom bekymringsobjektet ikke viser seg samarbeidsvillig.

Jeg våger den påstand at all masingen om "lovbruddene" er iverksatt av de barnevernansatte selv for å få flere ansatte og mer penger til geskjeften sin. Sannsynligvis trenerer de sakene med vitende og vilje bare for på et påskudd til å mase om overtid.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Link til lovbrudd i mengder
PostPosted: Tue Nov 14, 2006 6:03 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
agrippa wrote:
Sakene blir vanskelige fordi det er maktpåliggende for barnevernet å fabrikere "bevis" for at familien "trenger hjelp". Barnevernet kunne isteden henlagt saken når det ikke fremkom ting som tydet på at barna led nød. Isteden velger de da ofte å henvise familien til utredning av samspill og tilknytning, i et desperat forsøk på å finne tiltak som kan binde familien til barnevernet.


Det som Agrippa skriver her er viktig. Så det blir 1

pluss.

http://knutstianolsen.weblogg.no/121106 ... 94#comment

Nylig uttalte hun at som mange som 25% av alle barna lider av
omsorgssvikt.
http://www.psykiskhelse.no/artikkel.asp?id=481

112 millioner til barnevern
Oslo (ANB):
Regjeringen vil gi 100 millioner kroner i økte overføringer til det statlige barnevernet, og 12 millioner til det kommunale.

http://www.ba.no/nyheter/irix/article2334865.ece

SE PÅ ALT DETTE ROTET HER DU - MEN DET SKAL BLI TIL NOE - JEG LEGGER INN ETTER HVERT SOM JEG SKRIVER...

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Jeg ble heftet i telefonen...
PostPosted: Tue Nov 14, 2006 8:45 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Jeg ble heftet i telefonen, så nå får det bare stå sånn som det står. Jeg mener det som står overfor.

Det skulle bli et veldig godt innlegg, men ikke i den rekkefølgen, men skitt på det.

Jeg er jo ingen dårlig debbattant fordi om jeg tilfeldigvis ikke skulle ha orden i sysakene mine én gang i blandt vel?

Det blir som med bv-folket: De ser en bitteliten detalj som er i "uorden" og henger seg opp i den og glømmer å se helheten.

Det er så mye dritt-vær her i Bergen i dag, at jeg må legge inn litt og litt, for kommer det et lite strømbrudd nå, så mister jeg alt jeg har skrevet.

At jeg ble "heftet" i telefonen av 3 fortvilte innringere, ja se det vet jo ikke du noe om.

De to damene gråt sine modige tårer...

Og mannen var drit-sur på bv, fordi at de hadde funnet navnet hans på "OPPROPET", og nå først, etter 3 mnd. taushet, så ringte de ham altså opp igjen i går??? Ja, for de hadde jo sendt ham en innkallelse til møte, som han aldri hadde sett???

Nå gir jeg meg.

(Altså med denne tråden, for jeg har jobbet på spreng i hele dag, og i går, etter innslaget på TV2.)

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Foruroligende opplysning
PostPosted: Tue Nov 14, 2006 9:27 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Mona Lygre wrote:
Og mannen var drit-sur på bv, fordi at de hadde funnet navnet hans på "OPPROPET", og nå først, etter 3 mnd. taushet, så ringte de ham altså opp igjen i går??? Ja, for de hadde jo sendt ham en innkallelse til møte, som han aldri hadde sett???


Det er foruroligende at personer som skriver under på oppropet blir oppringt av barnevernet. Kanskje barnevernet over det ganske land tar kopi av listen og oppsøker samtlige som har undertegnet? Det blir endel undersøkelsessaker... Det er skremmende at man kan bli utsatt for regelrett politisk forfølgelse etter å ha satt navnet sitt på et opprop.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 14, 2006 9:36 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Desto viktigere at enda flere skriver under. Tryggheten øker når flere manner seg opp til å stå sammen.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Økte bevilgninger.
PostPosted: Wed Nov 15, 2006 9:41 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Og det neste som skjer igjen etter det

er at barnevernet får overført enda flere økte bevilgninger

for å kunne følge opp enda flere

potensielle barnemishandlere.

Målsetningen deres er jo at minst 25 % norske barn skal i fosterhjem.


Men se det har jo ingenting med "lovløshet" og "brudd på lovverket" å gjøre. Eller var det bare en dårlig fleip fra min side?

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Hei kvinner!
PostPosted: Sun Sep 16, 2007 4:43 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri Sep 01, 2006 3:00 am
Posts: 52
Location: Bærum
Gjør verden en tjeneste - sett ikke flere barn til verden - I alle fall IKKE i Norge.

Image


Image

Hvorfor? Det står det mer om her.

_________________
Stans Offentlige Overgrep Mot Sivilbefolkningen


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re Marianne
PostPosted: Sun Sep 16, 2007 6:27 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
MH Skånland wrote:
  
Desto viktigere at enda flere skriver under. Tryggheten øker når flere manner seg opp til å stå sammen.
  


Så sant som sagt...

Lovbrudd bør deles opp i både straffebrudd og ansvarsfordeling. Som oftes jo større lovbrudd, jo fler blir innvolvert...

Straffeparagrafen 120 for offentlige tjenestemenn, er vel det lovbrudd jeg ser dukker opp oftes. Så er det ansvarsfordeling for alle de forskjellige aktørene som lager "mappebarn" som her bør diskuteres.

Når det gjelder forvaltningsloven, så er det forvaltningsloven §§ 18 og 19 som blir mest brutt, tror jeg, dvs at de det gjelder får innsyn i egen sak, og omkring de selv er et såkalt "mappebarn", mange saker har vært startet ved PTP eller BUP i barndommen til foreldrene. De har f.eks skriveproblemer (dysleksi) eller andre evner som skiller dem fra det lærer/foreldre definerer som "normal"...

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Litt av hvert - linker til enkeltsaker og nyttige linker
PostPosted: Sun Sep 30, 2007 1:16 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri Sep 01, 2006 3:00 am
Posts: 52
Location: Bærum
- Altinn
- Alt for Nataniel-Andre
- Anette Olsen
- Barnas Rett
- Barnevernet6018
- Barneverninfo
- Bjørn Tore og Ann-Karin's hjemmeside
- BUDSTIKKA
- Bærum kommune's hjemmeside
- DEMOKRATENE
- Familien Akselvoll
- FAMPO
- FINN.no
- FOLKEBEVEGELSEN MOT INNVANDRING - FMI
- FORBRUKERRÅDET
- FORBRYTERLISTEN - Maktmisbrukerne i Norge
- Forum for barndom i frihet
- FREDRIKSTADSAKEN
- Föreningen Samhällets Styvbarn
- GFSR - Bergen v/Mona Lygre
- GFSR Kongsberg v/Erland Løken
- GFSR - Kongsberg v/Vårin
- Godhavnsdrengene
- GOOGLE MAP (Kart)
- Ha det pappa
- HAUGEN BOK
- Husbanken
- Hugo Olsen
- Inger Djmel
- Jan Thore's hjemmeside
- Joar Tranøy
- Kommisjonen for gjenopptakelse av straffesaker
- Kraakaavisa
- Lenemor
- Nasjonal støttegruppe mot falske incestanklager
- Psykologi, PFS, Likestilling
- Radio Notabene
- Retten Min
- RETTSNORGE
- Rot i hop !!
- SAMFUNNSMAGASINET
- Smultringen
- Stulen barndom
- Svartelisting av barnevernsansatte
- Tele 2
- TexFiles


BLOGGER:
- Anette Olsen
- Cita
- Gruppen til familiens selvstendige rett
- Marianne Haslev Skånland
- Mona Lygre's blogg
- Rune Fardal blogg
- Vi er beskyldt for overgrep mot våre egne barn....

_________________
Stans Offentlige Overgrep Mot Sivilbefolkningen


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]