It is currently Tue Mar 19, 2024 12:56 pm



Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Lettvint "løsning" av skoleproblem igjen: barnevernet
PostPosted: Mon Mar 16, 2015 6:16 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Lettvint "løsning" av skoleproblem igjen: Lærer vil melde barn og foreldre til barnevernet


"…. Min sønn ville da ikke være på rommet, han var lei seg og ville hjem.
   Ifølge moren skal pedagogen ha nektet ham dette, lukket døra, presset ham opp i et hjørne og truet med barnevernet."


Hvis noen skulle være i tvil om at skoler regelmessig bruker barnevernet til å kvitte seg med ymse problemer – mange av dem helt normale når barn går på skole –, så har man her et belysende eksempel.
   Barnet tok frem en brødskive, og det trakk med seg en konfrontasjon hvor læreren truet med melding til barnevernet! Presumtivt ville det vel da bli hevdet av foreldrene hadde utøvet alvorlig omsorgssvikt som var skyld i at barnet ville spise på upassende tider?
   Uansett om den beskrevne versjon av hendelsesforløpet er riktig, er det ganske symptomatisk at skoler nå til dags ikke som en selvfølge tar kontakt med foreldre for å drøfte om barnet er "ute av gear", men vil hoppe over foreldrene og mobilisere barnevernet. Tror man barnevernet er slike eksperter på barneoppdragelse og barneomsorg som barnevernet selv utgir seg for?

Læreren kastet meg i gulvet og satte seg oppå meg
GRENLAND: En 13-åring har sammen med sin mor anmeldt en lærer for vold på en skole i Grenland. – Det virker for meg som om skolen forsøker å bagatellisere saken, sier moren.
Telemarksavisa, 16 mars 2015

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]