It is currently Tue Mar 19, 2024 3:24 am



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Bekymringsmelding fra rektor ved Hasla skole i Våler.
PostPosted: Mon Dec 06, 2010 12:02 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Uttalelse vedrørende S.M.K.
I annsvarsgruppemøte 11.11.2010 vedrørende S.M. og søsteren E.M.K. meddelte Hasla skole nedenstående hendeleser til resten av annsvarnsgruppa. Det ble enighet på møtet om at det er riktig å gi informasjonen videre til Frank Kjær sin advokat. Derav dette brevet.

På annsvarsgruppemøtet deltok far, Elverum PPT, Solør Barneverntjeneste og skolen v/ jentenes kontaktlærere, samt spes.ped.koordinator. Undertegnede er informert via skolens deltagere i annsvarsgruppa.

I midten av oktober d.å. begyndte S.M. å snakke med to ulike kvinnelige lærere om flytting til mor. S.M. fortalte at hun og lillesøster E.M. kansje skulle flytte til mamma. I det ene tilfellet sa hun at mamma bor på Hamar med kjæresten sin og mange hunder.

Quote:
Jeg bor fortsatt på Magnor i Eidskog, har aldrig vurdert å flytte til Hamar....


S.M. fortalte at mamma kjenner en mann som hjelper henne, og at denne mannen hadde funnet ut at allt var feil,
Quote:
(det jeg sa til ungene var at retten har oppnevnt en sakkyndig som skulle prate med de anngående å få være her mer på samvær. hvor ungen har dette med flytting til meg ifra aner jeg ikke...)
og at hun og lillesøster ikke skulle bo hos pappa alikevel.
Det ville bli fint å bo hos mamma, sa S.M. til den ene læreren, fordi da slapp hun å spise mat. Begrunnelsen for dette var at mamma bestandig kjøper inn masse godteri når jentene skal komme, så de spiser godteri, hele dagen.
Quote:
Ja, jentene er her i 3 timer, og de kommer kl 12.00, da har de akkurat spist frokost, jeg spør om de vil ha mat, men det vil de ikke. Vi bruker å finne på noe, enten spille WII eller kansje lage noe med perler eller papir. Noen ganger drar vi til sverige på senteret. Ungene får litt godt, jeg har alltid noe i skapet selv når de ikke skal komme. Dette vet jentene så de går og finner seg noe selv. Jentene drar da igjen kl 15.00. Mener bv og resten av disse inkompetente IDIOTENE at jeg skal gi jentene frokost,lunsj, middag og kveldsmat på 3 TIMER!!!!!????? En annen ting er jo at en hel dag består vel av litt fler timer enn 3??? Men om de hadde skrevet SANNHETEN, så hadde det jo ikke blitt så ille....
Hun la til at hun egentlig blir litt kvalm av det. Lillesøster E.M. har også fortalt om godteriet hos mamma, til en tredje lærer ved skolen. S.M. sa også til den ene læreren at mamma ville bli glad når hun og lillesøster flyttet til henne, for nå var det så urettferdig at de hadde bodd hos pappa så lenge, og sett mamma så lite.

Det virket viktig for S.M. å få delt dette med noen. Hun var alvorlig når hun snakket, og virket litt forvirret og usikker over informasjonen hun hadde.

Med hilsen Dagrun Gundersen
Rektor ved Hasla skole.

Quote:
Jeg legger ut dette for å vise alle hvor FARLIG dagen skolesystem er for bilogiske foreldre. Det at skolen bidrar i en barnefordelingssak som KUN omhandler om mor skal få vanlig samvær etter barne loven eller ikke, er meget bekymringsfullt da denne skolen ikke vet hvem mor er ei heller har de hatt noen kontakt med mor. Det samme gjelder resten av denne annsvarsgruppa. Ingen av de har noen som helst annen informasjon om mor enn det bv her på Eidskogen har gitt de og det far har informert de om. Det er helt tydelig at de ikke er interisert i å gjøre en god jobb, de er kun interisert i å tilfredstille bv....

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Bekymringsmelding fra rektor ved Hasla skole i Våler.
PostPosted: Mon Apr 25, 2011 10:06 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri May 14, 2010 9:41 pm
Posts: 179
Ifølge dette dokumentet -
http://www.regjeringen.no/upload/BLD/Ti ... nesten.pdf

-det handler om barnehager men gjelder sikkert også skoler - her står det at de ansatte kan oppmuntres til å se etter spesielle ting hos barnet hvis BV er i tvil om hva de skal gjøre. Og det er de jo ofte...

Det er dessverre ikke noe nytt at de ansatte i skoler og barnehager driver overvåkning for BV.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]