It is currently Fri Apr 19, 2024 5:31 am



Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
 Post subject: Mari Rege kommer med et subjektivt angrep på foreldrene
PostPosted: Fri Sep 12, 2008 12:59 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Mari Rege sitt subjektive angrep på foreldrene


Kilde

Her har vi en artikkelforfatter som vil svekke barnetrygden og gi mer til skole og barnehage. Årsaken er at foreldre med dårlig inntekt får barn som klarer seg tilsvarende.

Om folk sliter med lite penger, så skal de altså få enda mindre penger. Stat og kommune skal ta over barna.

Som om ikke dette var ille nok, så utelukker vedkommende totalt arv som kilde for problemer. I hennes forestillingsverden, er barn kun produkter av foreldrenes egenskaper. Slikt er fanatisme i en tid hvor foreldre har rekordlite med sin barn å gjøre.

I virklighetens verden er det for lengst dokumentert at barn arver egenskaper foreldrene har. Det ligger i genene.

Det er også en naturlig rettighet at barn får vokse opp sammen med foreldre, og blir preget av deres tenkning. At dette ikke gir det resultatet makt menneskene ønsker, forteller mer om maktpakket, enn om familien.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Sep 12, 2008 7:33 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Sosial eller genetisk arv - det som er interessant er den tankegangen som ligger bak. Nemlig familien som begrensende faktor i forhold til konkurransen om å bli mest mulig "vellykket" i dagens samfunn.

Darwin er blitt flyttet fra biologien til sosiologien - der det ikke finnes interessekonflikter lenger, bare sosial ulikhet.

Hvordan de skal kunne oppnå full sosial likhet er meg en gåte, men tanken er vel at dersom alle gjennomgår nøyaktig samme oppvekst så vil alle ha nøyaktig de samme forutsetningene for å "lykkes" i issamfunnet.

Samfunnsvitenskapene har den spesifikke egenskapen at når deres prosjekter viser seg å ha alvorlige mangler, vurderer de aldri om det er prosjektet det er noe galt med. Nei da, da må det være menneskene det er noe galt med.

Tenk om vi forholdt oss til fysikk på samme måte!

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Sep 12, 2008 8:46 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
Hva har NOVA med sammfunnsvitenskap å gjøre???


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Sep 12, 2008 11:22 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Anne Brit Raaen wrote:
Sosial eller genetisk arv - det som er interessant er den tankegangen som ligger bak.
(...)


Ser problemstillingen og en del konsekvenser og mulige konsekvenser.

MITT baktanke er imidlertid at VIRKELIGHETEN gir her familien et joker: Det kan dokumenteres at den "sosiale modellen" om barn som sosiale produkt, kan dokumenteres å være gal. Den er helt foreldet.

Tone Hauglum wrote:
Hva har NOVA med sammfunnsvitenskap å gjøre???


Ja, si det.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Sep 13, 2008 11:52 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
NOVA = Norsk institutt for forskning om oppvekst, velferd og aldring

Dette er såkalt samfunnsvitenskap så vidt meg bekjent.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Sep 13, 2008 12:04 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Arild skrev:

Quote:
Det kan dokumenteres at den "sosiale modellen" om barn som sosiale produkt, kan dokumenteres å være gal. Den er helt foreldet.


Ja, det er den nok. Men like fullt er det slik at den påviste "arvbarheten" av sosial ulikhet blir brukt til å holde familien "ansvarlig". Slik jeg ser det har dette skiftet fra genetisk til sosial forklaring ikke endret INNHOLDET i ideologien. Fattige foreldre er en potensiell trussel og må derfor kontrolleres.

Eugenikk har alltid tilhørt politikken og dens vitenskapelige alibi - samfunnsfagene. I denne settingen er vi alle bare laboratorierotter i deres forsøk på å skape verden i sitt bilde.
At dette bildet er blitt plantet der av utdanningsystemet forstår de selvfølgelig ikke.

Det forstår bare de som har opplevd den motvekten som familie og "nærmiljø" gir. Og disse blir skjelden sosiale klatrere - slik forskerne og politikerne er.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Sep 13, 2008 1:12 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
Anne Brit Raaen wrote:
NOVA = Norsk institutt for forskning om oppvekst, velferd og aldring

Dette er såkalt samfunnsvitenskap så vidt meg bekjent.


Ikke la deg lure av hva bokstavene står for, se litt på hvilken type "forskere" de har.

Var ikke det der den "grøsselige gode" "forskeren" Kari Killen hodt til, selve guruen i barnemisshandling.
NOVA mener at det trengs mere barnevern og bedre "kvalitet" i barne"vernet" etc.
Det er disse "forskerene" som sitter å klør seg i hode og lurer på hvorfor det er så høy selvmordsrate blant individer som blir utsatt for "barne"vern. De klarer faktisk ikke å forstå at barn og foreldre blir syke av å bli utsatt for løgner, terror, trusler, frihetsberøvelse, omtalt i stygge negative personbeskrivelser etc.. Det er disse fjolsene som sitter og skal liksom analysere kommunens kostra blankett nr. 15.

Det som kommer fra NOVA skal du ta med en klype salt.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Sep 13, 2008 1:14 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Anne Brit Raaen wrote:
Arild skrev:

Quote:
Det kan dokumenteres at den "sosiale modellen" om barn som sosiale produkt, kan dokumenteres å være gal. Den er helt foreldet.


Ja, det er den nok. Men like fullt er det slik at den påviste "arvbarheten" av sosial ulikhet blir brukt til å holde familien "ansvarlig". Slik jeg ser det har dette skiftet fra genetisk til sosial forklaring ikke endret INNHOLDET i ideologien. Fattige foreldre er en potensiell trussel og må derfor kontrolleres.

Eugenikk har alltid tilhørt politikken og dens vitenskapelige alibi - samfunnsfagene. I denne settingen er vi alle bare laboratorierotter i deres forsøk på å skape verden i sitt bilde.
(...)


Ser absolutt grunnen til å advare mot hvordan herskerne bruker det.

Det er som med biler. De kan brukes til å kjøre på folk. Hadde det vert maktens primære anliggende, så hadde vi nok advart mot bilbruk.

Anne Brit Raaen wrote:
(...)
...såkalt samfunnsvitenskap så vidt meg bekjent.


Ja, poenget var vel "såkalt..."

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Sep 14, 2008 9:51 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Anne Brit Raaen wrote:
Hvordan de skal kunne oppnå full sosial likhet er meg en gåte, men tanken er vel at dersom alle gjennomgår nøyaktig samme oppvekst så vil alle ha nøyaktig de samme forutsetningene for å "lykkes" i issamfunnet.


Hm.... så intensjonen er at alle skal ha di samme forutsettninger for å komme seg opp på samme hylle i livet.... hm...

med andre ord... det er f.ex. ikke bra nok å vokse opp hos en mor som er vaskekjerring og en far som er fabrikkarbeider.
Derfor må barnet omplasseres til en familie som er høyere på strå.
En familie som aldri selv har tatt i en vaskeklut i sitt liv og som heller aldri har besøkt gulvet på fabrikken.
Å intensjonen er da at dette barnet også aldri skal vite hva en vaskeklut er eller hva som egentlig er fabrikkens kjerne.
Jeg undres hvem som skal vaske for di da? og hvem som skal produsere allt disse trenger for å kunne leve sån høyt på strå?

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Mari Rege kommer med et subjektivt angrep på foreldrene
PostPosted: Sun Sep 14, 2008 10:33 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Arild Holta wrote:

Mari Rege sitt subjektive angrep på foreldrene


Kilde


Quote:
Barn fra familier med lav inntekt har større tendens til overvekt, er i gjennomsnitt lavere, har flere fraværsdager på skolen og har oftere kontakt med barnevernet og barne- og ungdomspsykiatrien.


Overvekt kan skyldes så mangt.

Et av dem er disse First prise produktene som har kommet i butikken di senere år. Les innholdsfortegnelsen på pakken og jamnfør med et tilsvarende dyrere produkt og du får se hvor mye fett og sukker det er i disse produktene i stedet for næring. Folk med dårlig råd har lett for å ta First prise produkter fordi dette produktet letter på familiens trange økonomi.

I gjennomsnitt lavere høyde.

Nyere forskning har vist at det ikke er kun en gren oppad fra apene. Denne grenen er nå delt opp i flere grener. Vi var altså flere raser som forskerne mener er utdødd. Men er det slik? Kansje vi har blandet oss med årene. Eller har vi? kansje vi fortsatt er ulike raser som lever side om side.

Se på dyrene... hvor mange raser er det der som blander seg med andre raser? ingen. Hvis ikke mennesket tukler med naturen for å få det til.

Slik er det nok også med menneskerasene. Di fleste velger seg en partner som ligner dem selv, har di samme egenskapene, di samme trekkene og kjemien må stemme. Vi velger ubevist di som tilhører den samme rasen som oss selv.

Den rasen jeg selv og mine barn tilhører har altså kortere vekst og lavere inntekt og er dermed mer utsatt for andre rasers forsøk på å utslette oss.

Den rasen jeg tilhører har beina godt plantet på jorda. Vi er heller ikke så kravstore. Bare vi har tak over hodet, mat på bordet og en glad familie, så er vi fornøyd. Den rasen jeg tilhører liker også å omgås med dyr. Den rasen jeg tilhører bryr seg om andres vel og ve.

har flere fraværsdager på skolen

Den rasen jeg tilhører er utsatt for mobbing fra den andre rasen. Vi er ikke som dem.

har oftere kontakt med barnevernet og barne- og ungdomspsykiatrien.

derfor er vi også mer utsatt for mobbing fra barnevernet og barne- og ungdomspsykiatrien som tilhører den andre rasen hvis oppgave er å utslette oss. Vi er alle kjøttetere. Se på di andre kjøtteterne i naturen. Er det for mange innenfor det samme området, så er det den sterkeste rasen som utsletter den andre.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Sep 20, 2008 12:08 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
Jeg tok meg litt tid til å lese deler av artikkelen, i prinsippet leser jeg sjeldent ting som kommer fra NOVA, da det er etter min mening i det store og det hele er bare fjols som sitter der. I likhet med alt som kommer fra NOVA var også denne artikkelen bare vrøvl.
Familiene var oftere i kontakt med "barnevernet"???
Det er vel mer snakk om familier som ble utsatt for barnevernet.
Det forklarer dårlig helse og alt det som følger med konstant trakasering, trusler etc...
Som vanlig ble de referert til amrikanske tilstander, nå tror jeg ikke disse skrulle personene av NOVA har kjennskap til Joseph Stiglitz som har påpekt de amrikanske-tilstandene og hvorfor det er slik.
Den type lavtstående individer som Stiglitz er nok ubetydelig i NOVAs sammenheng, tja riktig nok har vel Stiglitz en Nobelpris i økonomi, men hvorfor høre på han da vil jo NOVA få sin undergang.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Sep 20, 2008 9:02 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Liv Marit Bakke skrev:

Quote:
med andre ord... det er f.ex. ikke bra nok å vokse opp hos en mor som er vaskekjerring og en far som er fabrikkarbeider.


Tanken er at skolen skal kompensere for de mangler som utfra statistikken er antatt å finnes i slike hjem (som mitt).

Sosial mobilitet er stikkordet - mulighten til å klatre (og falle) i det sosiale hierarkiet.

Dette skal ertstatte den gamle klassekampen ved å individualisere den. Så da blir det en samfunnsoppgave å "hjelpe" de som ikke ser ut til å klare det på egen hånd.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Sep 30, 2008 9:25 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Det er morsomt å lese dere er så flinke alle sammen å skrive , må vaske noen klær det er nok av dem Lykke til .


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 04, 2008 9:42 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Mange barn blir ølagt av skolen og lærerne sånn er det bar e. Uforstandige lærere mobb til lærer mobb til elev Skoler uten vegger mellom rom er jo så populært , men barna klager ofte på at det er mye bråk å umulig å konsen trer seg . Skolen ser heller ikke til vøært enkelt barns behov ,Gym er sfor mange en plage , ikke nok med det er det jo så at lærere av motsatt kjømnn har gym å går inni garderober til barna ,Skolen er en pest å en plage det er det ,Geng med barnevern angivere er det å


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]