It is currently Thu Apr 18, 2024 11:31 pm



Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 

Har ettåringen godt av å tilbringe 8 timer daglig i barnehage med minimumsbemanning?
Ja, da blir de stimulert og skjermet fra foreldrenes skadelig påvirkning 0%  0%  [ 0 ]
Nei, de går glipp av kjærlighet og kan utvikle psykiske problemer 33%  33%  [ 5 ]
Ja, det beste for barna er å tilbringe mest mulig tid i barnehage 0%  0%  [ 0 ]
Nei, det beste for barna er å være hjemme med mor/far 20%  20%  [ 3 ]
Ja, uten et pedagogisk tilbud vil ikke barna lære å snakke norsk 0%  0%  [ 0 ]
Ja, det er bedre at barna er i barnehage enn i fosterhjem som følge av "barnevernets" inngripen 0%  0%  [ 0 ]
Nei, små barn har det best hjemme 47%  47%  [ 7 ]
Vet ikke 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 15
Author Message
 Post subject: Turte ikke sende ettåringen i barnehagen
PostPosted: Sat Aug 30, 2008 8:58 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Tør du virkelig å sende ettåringen din i barnehage? Det gjorde ikke Simen Tveitereid (36) og ble hjemme til sønnen var tre år.

I ÅR BÆRES 35 000 ettåringer inn i barnehagen. 30 000 av dem skal være der åtte timer daglig.

SIMEN TVEITEREID ER JOURNALIST og tobarnsfar. Det begynte med en stigende uro for å sende sønnen Thorvald fra seg før han kunne gå.

- Politikerne får folk til å tro at pedagoger er bedre til å ta vare på barna dine de første årene enn du selv er. Det er vanvittig, sier Tveitereid. Han mener hard statlig propaganda med god drahjelp fra mediene er årsaken til at foreldre sender fra seg ettåringene sine.


Kommentar: Forskning viser at det ikke er bra for små barn å tilbringe hele dagen i barnehage hvor det er lite nærhet, latter og kjærlighet. Det er et sosialt eksperiment som utprøves på våre barn. Resultatet vil ganske sikkert bli en økning i psykiske lidelser og mer å gjøre for det såkalte "barnevernet". Våre sosialistiske myndigheter roser heldagsbarnehager for småbarn opp i skyene. Pedagoger skal angivelig gjøre jobben med å passe barna mye bedre enn foreldrene selv makter. Hvert år pøses det ut milliarder av kroner for å holde barna utenfor hjemmet. Slik kan barna indoktrineres og observeres. Hensynet til barna teller overhodet ikke. Jo mindre kontakt barna har med foreldrene, jo bedre er det, mener den rød-grønne regjeringen.

Hver barnehageplass subsidieres med 120 000 kroner årlig. Tenk om foreldrene kunne ha mottatt disse pengene isteden og vært hjemme og passet egne barn! Det ville vært bedre for barna, og de frigjorte pedagogene kunne tatt andre jobber det var mer bruk for. Årsaken til at Jens & Co. ikke ønsker denne løsningen er at de da mister muligheten til å indoktrine barna til å bli gode sosialister og varme tilhengere av den såkalte "velferdsstaten". Regjeringen ønsker fremmedgjorte barn som "trenger hjelp", gjerne fra vugge til grav.

Hvis barna fikk lov til å være hjemme sammen med mor eller far (personlig mener jeg mor er best egnet når barna er små), ville det vært langt mindre behov for "tjenester" som "barnevern". Men da ville Fagforbundet som arbeider for trygge arbeidsplasser for sine medlemmer, gitt Jens en kraftig overhaling og tatt fra ham jobben som statsminister. Da ville Jens blitt lei seg fordi han og kona ikke kunne flytte inn i den nybygde statsministerboligen til 100 millioner kroner. Dette har de gledet seg til i flere år. Derfor må du fortsette å sende barna dine fra deg før de kan gå og før de har utviklet et sprog. Hensynet til Jensemann og frua og alle de trygge, offentlige arbeidsplassene veier tyngst. Så får vi heller leve med at barna utvikler psykiske problemer og at det er akutt mangel på billig arbeidskraft her i landet.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Aug 30, 2008 1:54 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Plakat: Det er OGSÅ skadevirkninger med barnehager



http://spre.r-b-v.net/barnehager-1.pdf
Image

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 11, 2008 3:40 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Bra skrevet, agrippa. Ettåringer har ingen ting i barnehage å gjøre. Jeg er så enig i mye av det du skriver. Og plakaten til Arild jeg kjenner igjen - som jeg har hengt - opp er bra. Ettåringer har det best hjemme.

Større barn har det og best hjemme. Om et større barn lekte en time i hytt å pine i en barnehage eller park, det er noe annet. Hva gjorde det vel om noen barn hoppet over gjerde å lekte ei lita stund med apparatene. Det er bare kult. Har prøvd det sjøl som barn, sammens med noen andre barn. Helt til vi fikk beskjed om å gå. Men da var jeg syv år, gikk halv skoledag.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 12, 2008 7:50 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Vi trenger ikke gå lenger tilbake enn 1970 tallet, før det var helt vanlig at far jobbet og mor tok seg av barna og huset. Da var "alle" barn hjemme hele dagen untagen ved skoletid. Jeg kjente ingen som gikk i barnehage og sfo var et ukjent ord.

Så kom utbyggelsen og med den "blokkebarna", slike som vi i dag kaller "nøkkelbarn". Barna til foreldre som begge jobbet, slik at di skulle ha råd til å betale den nye flotte leiligheten. Barna til foreldre med karrierebehov. Di satte karrieren forran barna. Barna hadde di ikke tid til.

Det ble etter hvert dannet 2 gjenger. Vi "barna" og "blokkebarna". "Blokkebarna" var en hard gjeng. Vi "barna" prøvde flere ganger å bli orntli kjent med disse "blokkebarna", men det var nytteløst. Å atter et nytt ord ble kjent for oss "barna". Mobbing.

Jeg ser jo i dag at disse "blokkebarna" hadde det vanskelig og var sjalu på oss som hadde mor hjemme hele dagen.

Siden den gang har utbyggelsen fortsatt. Antall "blokkebarn" øket og barnehage og sfo ble vanligere. Å vi "barna" forsvant mer og mer.

Nå er det sjeldent du finner oss "barna". For "blokkebarna" har overtatt den offentlige sektor. Å der fortsetter di sin mobbing og trakkasering av oss "barna"

Mange av disse "blokkebarna" jobber nå i barnevernindustrien. Å vi "barna" skal elimineres helt.

Finner du noen av oss "barna" lekende i gaten nå, så er det garantert at vi straks blir rapportert til disse "blokkebarna" slik at disse kan ta affære straks.

Det blir kallt "omsorgssvikt" og da må "barna" straks "omplasseres" til "barnas beste".

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 12, 2008 2:17 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Liv Marit Bakke wrote:
Barna til foreldre som begge jobbet, slik at di skulle ha råd til å betale den nye flotte leiligheten. Barna til foreldre med karrierebehov. Di satte karrieren forran barna. Barna hadde di ikke tid til.


Det var på den tiden rødstrømpene og 68-erne fikk makt i samfunnet. Da ble folk opplært med at det var riktig, og at man ikke kunne forvirklige seg uten å være i lønnsarbeid.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 13, 2008 6:54 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Det er rett trist å se så lite barn leke i gatene nå mot før. Det var liksom unger overalt før. Noen gikk i barnehage. Mor mi sa alltid at barnehagebarn var så frekke og slemme. Di hadde jo ikke foreldre hjemme som tok seg av di. Foreldrene skulle jo jobbe ute. Vi fant alltids på noe som barn. Kjedet oss sjelden. Vi snakket iblant om di stakkars barna som satt i fengsel, og fengsel det var barnehagen. Inngjerdet der måtte di være uten mor og far. Det var no godt å ha foreldran når vi hadde ramla og slått oss ute. Det kjentes viktig for oss at foreldran visste det.

I barnehage får først foreldran vite det etterpå. Og når barna trenger trøst, er ikke mor og far der. Eller i det minste en av dem.

Vi har en fæl kultur. Påstanden om at barn trenger jevnaldra barn å leke med er bare vrøvl. Barn leker sammen uansett alder. Søsken leker sammen kjempegodt. Glemmer aldri fra min barndom hvor vi var åtte søsken. Vi lekte godt i hop hele hurven.

Det som vi merket oss var at andre barn, i det da typiske tobarnsideologien, syns vi var så heldige som var så mange søsken. Som lekte godt i hop.

Mange barn ville ikke gå heim fra oss om kveldene fordi det var så artig å leke sammens med den ungskokken vi var. Foreldrene måtte til slutt komme å hente di.

Småbarn syns det er kjempemorsomt å leke med eldre søsken. Da var vi topp heldig når di store var med på leken.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 13, 2008 7:21 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Det man og meker seg i kontakt med helsestasoner ol: Det er at di ivrig spør etter om barn har noen andre barn å leke med. Di snakker som om di ikke regner søsken for andre barn å leke med, noe jeg har merket all tid jeg har hatt barn. Nå har våre barn hatt andre barn å leke med, men søsken er og kjempemesssig å leke med - og kanskje bedre.
Og *hehhehehe* barn tar ingen skade om di bare hadde hatt søsken å leke med.

Dette FJERNSTYRTE SAMFUNNET MADE IN HELL MOT FAMILIEN KAN JEG IKKE FORDRA. Du er en heldig gris om du har mange søsken. Alltid noen å leke med. Legg til at man i Mosjøen har noen høl i hue politivedtekter hvor barn ikke skal få leke i sentumsområder etter klokka sex. Tror det jalt syvåringer. Under den alder. Helt høl i hodet da mange barn bor i sentum. Vi bor fem min unna det lille sentum vi har. Foreldre kan jo bestemme at en syvåring får være ute å leke noe lengre da, men man risikerer i kontrollsamfunnet å bli meldt til fjern av barna. SYKT.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 13, 2008 7:28 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Sant det dere skriver.

Den gang lekte alle barna sammen. Vi var en stor gjeng med både gutter og jenter. I alle aldere. Vi som var eldst passet på di yngre. Å hvis noen slo seg, så var det inn til mor å få plaster på såret om det var for stort og ikke sluttet å blø av seg selv.

Skremmende hvordan barnas miljø har forandret seg fra den gang, til nå. Det er tross alt kun 30 år siden jeg var 12.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 13, 2008 8:24 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Turid Holta wrote:
(...)
Mange barn ville ikke gå heim fra oss om kveldene fordi det var så artig å leke sammens med den ungskokken vi var. Foreldrene måtte til slutt komme å hente di.
(...)


Hjemme i min mors barndomshjem, var det slik. Et enebarn som var på besøk i den ti-barnsfamilien utbrøt begeistret: - Jeg angrer at jeg ikke ble født her!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 14, 2008 12:44 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Barn soner i barnehage og på sfo mens foreldran jobber.

Før da vi var barn var det det store jubelet hver gang det var sommer ferie fra skolen. Nå går barn på sfo nesten hele sommer ferien med unntak av feriene til mor og far. Stakkars barn som må sone på sfo og i barnehage. At di ikke kan få en sommer en gang ifra det der skolehuset. Legger ut i det vide å brede og hjernevasker betalende foreldre om hvor bra dette her er. Stakkars barn. Di vet snart ikke hva en heim er og vi har vel begynt å se resultatet av det.

Resultat av skilsmisser begynner man vel og å se håper jeg. Stakkars forvirra barn. Hvor mange sett foreldre har de vel snart ikke. Og søstra til søstra mi-syndromet er og vanlig. Stakkars slektsforskere.

Barn som er mye sammens med sine foreldre blir godt og naturlig stimulert. Man treng liksom ikke ha en rød pedagogisk klosse for å lære barna fargen rød. Vi klatra i trær, drog på veveriet og fikk gratis tøy til oppheng av kjempehengkøyer.

Ingen hadde det så gøy som vi som ikke sonet i fengsel i barnehage. Fantasien var livlig og god på oss barn. Vi lekte utmeket uten at pedagoger skulle fortelle oss hvordan vi skulle leke.

Vi har en helt syk kultur.Barn presses inn i alvedens barnehage skole sfo være med på tusen ting.Skilsmisser i økende grad.Barn har flere foreldrepar di skifter mellom .hvem er far hvem er mor , søstra til søstra mi osv.Stakkars barn.Midt oppi alt dette kaoset av et ødlagt familie samhold og liv kultur .Så ser vi økende problem hos barn er det rart di lever jo i et kaos ,uten et nomalt familieliv.Diagnosejegerne er på plass til å diagnoseeeeeeeeeere barn som reagerer på ødlagt familieliv. barn som reagerer på institusjonslivet og soning på sfo , di skal diagnoseres.Barn trenger mor og far ens egen heim .ikke fosterfander fordi det er faktisk viktig for barn at det er nettop foreldrene somtar seg av dem.Ofte i mitt liv får jeg høre tror du at du er den eneste som kan ta seg av dine barn.Folk er hjernevaska med at det er ikke så nøje hvem som passer barna helst pedagoger, For barn er det nøje at det er mamma og pappa. Kanskje ikke for bedreviterne.Det er naturstridig alt dette tullet vi har i dette samfunnet ,det er naturlig at barn vil reagere på det.

Man kan bare slå opp i ei lærebok ipsykologi ,pedagogiskfag barnefjernsfag osv .Så vet man hva disse av staten er blitt hjernevasket til å tro.Rene religion.Sekt .Tenke sjøl det kan di ikke .sier du noe til en såkalt bedreviter i styre å stell vet du hva du vil få til svar etter mange års erfaring med hvordan disse som er matet med statens lære tenker.Svært mange har sjøl gått i barnehage di stiller egne barn i soningskøen til å få plass i barnhagen .sfo, di er hysteriske etter å bygge flere soningsplasser til barna sine.Hjem og familie driter di i.Alt di spør barn om er KE DU GJÆR EDU MÆ PÅ NO ;GÅR DU PÅ SFO : GÅR DU I BARNE HAGEN :DI E SÅ HJERNEVASKA MED BARNEHAGE DRITEN AT DI TAR DET MEST SOM EN SELFØLGE AT BARN GÅR DER ; Å SPØR OFTE BARN KE DU GJOR I BARNEHAGEN IDAG DÅ:DI TENKER IKKE LENGER FAMILIE : SAMFUNNET ER ØDLAGT

Det er et trist syn uten lekende barn i gatene . Barn soner som kjent i barnehager å på sfo .Før så man svært ofte sparke rekker med barn . barn som hadde laget morsom ola bil .Om barn kommer ien olabil i dag er det helt vanlig at politiet stopper å inspiserer hva det er barna kjører med. det er å sjelden å se barn bygge hytte i trær no man så ofte før . Barn soner på sfo .Sommerferie det luktet av herlige glade dager uten skolemas og lekser timer å fag rekke og rad .sove litt extra lenge uten å bli dradd opp av senga.barn får ikke ta den tid di trenger om morgenen kose seg gjerne i timevis ,med hva di måtte trives med .Et stress mas å kav uten like ei sinnsyk plaging av barn som hemses hit å dit .Helst vil di kose seg heime, med mor og far.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 14, 2008 1:20 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Man skal ikke ta barna fra alene forsørgere fordet. Ikke fra noen barn treng sine foreldre. Barnefjern gjør bare alt værre. Å hjelpe mennesker er det jo ikke kultur for i dette kultur skada samfunnet. Og barn og søsken i alle aldre leker svært godt sammen. Det beste som finns for barn er mange søsken å det å ha søsken å leke med.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 14, 2008 1:48 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Turid Holta wrote:
Man treng liksom ikke ha en rød pedagogisk klosse for å lære barna fargen rød. Vi klatra i trær, drog på veveriet og fikk gratis tøy til oppheng av kjempehengkøyer.

Ingen hadde det så gøy som vi


- og de var skikkelig svære, jeg tror de største jeg var med på holdt mer enn 10 unger, og man kunne tvinne seg fast inni de slik at man kunne svinge hele runden i en stor bue uten å falle ut :D


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 14, 2008 7:09 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Bjørn Erik wrote:
Turid Holta wrote:
Man treng liksom ikke ha en rød pedagogisk klosse for å lære barna fargen rød. Vi klatra i trær, drog på veveriet og fikk gratis tøy til oppheng av kjempehengkøyer.

Ingen hadde det så gøy som vi


- og de var skikkelig svære, jeg tror de største jeg var med på holdt mer enn 10 unger, og man kunne tvinne seg fast inni de slik at man kunne svinge hele runden i en stor bue uten å falle ut :D


Uten EU-godkjent sand under, som i dagens barnehager...

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]