It is currently Fri Apr 19, 2024 8:41 am



Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Bør syke barn sendes i barnehagen?
Ja, de friskner fort til 0%  0%  [ 0 ]
Nei, syke barn må holdes hjemme, både av hensyn til seg selv og til andre barn 100%  100%  [ 9 ]
Ja, dersom foreldrene har planlagt å jobbe overtid den dagen 0%  0%  [ 0 ]
Ja, dersom foreldrene har brukt opp fridagene 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 9
Author Message
 Post subject: Sender syke barn i barnehage
PostPosted: Sun Mar 04, 2007 4:11 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Tall fra Statistisk sentralbyrå fra 2005 viser atfire av ti foreldre ikke tar seg fri på grunn av syke barnselv om mor og far har rett på ti sykedager hver. En telefonrunde Dagbladet har foretatt til flere barnehager i de største byene i Norge, gir en klar tilbakemelding: Barnehageansatte over hele landet forteller om foreldre som lyver om barnas helse og dumper febersyke barn i barnehagen på vei til jobb.

Kommentar: Myndighetene propaganda om at barnehagene er barnas paradis har ført til at foreldrene sender syke barn i barnehagen. Hostende, snørrete og feberhete blir barna overlatt til barnehagepersonalet mens foreldrene haster av gårde til jobben. Kanskje er foreldrene redde for å bli meldt til barnevernet dersom barna er for mye syke eller de har brukt opp fridagene sine. Uansett så kan det synes som om foreldrene er blitt avhengige av barnehagen, selv når barna er syke. Å plassere et sykt barn i barnehage, er neppe til barnets beste. Det syke barnet vil smitte andre barn og selv lide unødig fordi det blir tatt ut i kulden istedenfor å ligge hjemme i sengen og hvile.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Mar 04, 2007 5:37 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Barnehagetanter er utdannet spåkjerringer. Når de føler at foreldrene har gitt barn febernedsettende på morgenen, så er det slik.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Fakta
PostPosted: Thu May 24, 2007 6:41 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Tue May 22, 2007 9:48 am
Posts: 82
Det er faktisks sant at foreldrene sender syke barn i barnehage...I hvert fall til meg som er dagmamma.

I min kontrakt står det utrykkelig: er barna syke, skal de være hjemme og ha en symtomfri dag før de kommer til meg. Men nei, de fleste kommer med barna uansett...og jeg må ringe de og be de hente barnet sitt.

Foreldrene sier også: Han kastet opp i dag tidlig, men det ser ut som om det har gått over nå...Så løper de avgårde og hiver den slappe og grinete ungen sin til meg...og der står jeg med 3 andre, friske barn som skal ha sin oppmerksomhet av meg.

Det er absolutt ingen i Norge som har så dårlig råd at de MÅ på jobben når ungen er syk. Det vet jeg som 4 barnsmor og har levd for 23 kr. dagen!

_________________
Munnkurver er kun for å beskytte andre enn barna - Løvetannbarna knekker ikke!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu May 24, 2007 8:53 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Mange foreldre opplever et stort press fra arbeidsgiver når det gjelder dette. Min søster ble så presset at da hennes datter var syk, måtte hun ta henne med seg på jobb - og la henne ligge på gulvet under skrivebordet på et teppe - som en annen hund.

Arbeidsgiver tilbød også å betale barnevakt slik at hun være disponibel utenfor ordinær arbeidstid.

dette er en direkte konsekvens av at bl. a. overgangsstønadsordningen ble innskjerpet - fra ti til tre år.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Sykt barn
PostPosted: Thu May 24, 2007 8:57 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Det er ikke ubegrenset hvor mange ganger foreldre kan være hjemme med sykt barn. Dermed er foreldre av og til nødt til å levere et sykt barn i barnehage. Det er en av de negative virkningene av at begge foreldre skal være i jobb istedenfor at den ene er hjemme og passer barna.

Overgangsstønaden ble høyst sannsynlig kuttet for å tvinge flere eneforsørgere til å levere barna i barnehagen. Det er jo et politisk mål at alle barn skal i barnehage.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]