It is currently Fri Apr 26, 2024 2:50 pm



Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
 Post subject: barnevernet i malvik tok min 6 år gammel gutt
PostPosted: Mon Sep 25, 2006 10:17 pm 
Offline

Joined: Mon Sep 25, 2006 10:02 pm
Posts: 23
Location: malvik
min 6 år gammel gutt som er født me en svulst på hjernen er tatt fra meg pga at barnevernet sier jeg er ei dåli mor. han som er 6 er født i 2000 å er følt opp av barneklinikken i trondheim har alle på min sin side i denne saken till å me helsesøstra i kommun. familien min har ikke hatt noe me barnevernet å gjort på over 2 år, hvordan de behandler folk er at vi mennesker er dyr. barnevernsleder guri mørseth må man passe seg for for hun eier ikke kompetanse te å vurdere i så viktie saker. det er enkelte folk som aldri har skulla jobbet i barnevernet. jeg har en gutt på 2 år å venter no et nytt barn om 4 uker. hvordan kan man si at han er ei dåli mor for et barn å ikke det andre?????? hvordan kan et barnevern ta et barn ut av hjemmet når man aldri har vert hjem til familien????

_________________
siv ramberg


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Sep 25, 2006 10:34 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Det såkalte barnevernet er en overgrepsinstitusjon og bryr seg like lite om lov, som om rett og galt.

Det er tusenvis som sitter sjokkerte og desillusjonerte tilbake. Forestillingen er at Norge ikke er slik.

Norge er slik. Barnevernslederen er en overgriper.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: barnevernet i malvik tok min 6 år gammel gutt
PostPosted: Tue Sep 26, 2006 7:14 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:52 am
Posts: 203
siva06 wrote:
min 6 år gammel gutt som er født me en svulst på hjernen er tatt fra meg pga at barnevernet sier jeg er ei dåli mor.han som er 6 er født i 2000 å er følt opp av barneklinikken i trondheim har alle på min sin side i denne saken till å me helsesøstra i kommun.familien min har ikke hatt noe me barnevernet å gjort på over 2 år,hvordan de behandler folk er at vi mennesker er dyr.barnevernsleder guri mørseth må man passe seg for for hun eier ikke kompetanse te å vurdere i så viktie saker.det er enkelte folk som aldri har skulla jobbet i barnevernet.jeg har en gutt på 2 år å venter no et nytt barn om 4 uker.hvordan kan man si at han er ei dåli mor for et barn å ikke det andre??????hvordan kan et barnevern ta et barn ut av hjemmet når man aldri har vert hjem til familien????


Jeg reagerer litt på at du hadde kontakt for ca 2 år siden. Ikke svar her, men var det samme utgangspunkt? Om det er tilfelle ser det for meg ut som en klassisk sak. De vant ikke den gangen og nå som du venter nytt barn, er du maksimalt lett å manipulere!

Stå på og ikke gi deg! Håper du har barnas far med på laget og at han akkurat nå kan ta det størtste løftet slik at du får mest mulig ro fram til den lille kommer.

At du så langt har fått beholde det andre barnet er for at du skal holde deg på matta og ikke gjøre noen utfall for "da kan vi jo ta det også" At du er dårlig mor for den som er syk, er bare de vanlig frasene de begrunner slike saker med når de egentlig ikke har så mye å fare med eller de ser at de har trått feil :evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Sep 27, 2006 1:11 am 
Offline

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:57 am
Posts: 36
Har det vert fylkesnemnd med i bildet? De bruker jo være enige med barnefjernskontoret. Saken stiller seg veldig forskjellig juridisk sett, om det kun er det såkalte barnevernet som stikker av med barn.

_________________
"Dem som aldri har gjort en feil har aldri prøvd noe nytt." (Einstein)
Fyrifora er stadig pappa i nye situasjoner.
Fariseiske "barnevernere" har glemt sine feil.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: barnevernet i malvik tok min 6 år gammel gutt
PostPosted: Wed Sep 27, 2006 1:18 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
siva06 wrote:
...hvordan kan man si at han er ei dåli mor for et barn å ikke det andre??????...


Det er vanlig at det såkalte barnevernet snur på dette spørsmålet.

De sier: Hvordan kan hun klare med de andre, når hun ikke klarte med den første?

Slik oppkonstruerer de problemstillinger som ikke finnes. Det ene liksombeviset gir det neste liksombeviset.

Har du en dårlig advokat, så for all del bytt. Det er kjempeforskjell på advokatene. Spesielt i barnevernsaker.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Sep 27, 2006 7:01 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Siva06 spør hvordan barnevernet kan mene at hun er en dårlig mor for ett barn når hun er god nok for et annet. Svarene ovenfor beskriver riktig hvordan barnevernet ofte driver på.

Men barnevernet har også enda en variant av et resonnement: Det hender at de påstår at forskjellige barn trenger høyst forskjellige typer foreldre. Da kan man høre dem hevde at en forelder kan være utmerket for noen av sine barn men ubrukbar for andre av sine barn.

De påstår da også naturligvis at barnevernet selv er så godt utdannet til å vurdere dette, og at det berettiger dem til å ta de barna som foreldrene etter deres syn "ikke klarer", eller "ikke har etablert tilknytning til" eller "ikke ser behovene hos". Det kan være nok at et barn er trassig, mens søsknene ikke er det, eller at et barn er sykt, mens søsknene er friske, eller at foreldrene er syke og har mye å gjøre med å klare dagliglivet med flere barn. Galt er det ifølge barnevernet hvis foreldrene får hjelp av besteforeldrene til den praktiske omsorgen for barna.

På den annen side anfører barnevernet, hvis det passer i deres planer, at det også er galt hvis et barn er enebarn, da vil barnevernet at barnet skal i fosterhjem hvor det heter seg at barnet vil "få søsken". Og galt er det også hvis besteforeldrene er døde eller ikke kan hjelpe i det daglige, da heter det seg at familien har "for lite nettverk".

Kjære Siva, du forstår vel at alt dette barnevernet sier er løgn og fanteri? Det har ingenting med virkeligheten å gjøre, ingen ting å gjøre med kjærligheten mellom foreldre og barn, ingen ting å gjøre med hva som er godt for barn. Barnevernet ønsker dessverre å herje i familier og ta barn, og ikke noe av det de sier er ekte.

Hilsen
Marianne
  


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 09, 2006 7:59 pm 
Offline

Joined: Mon Oct 09, 2006 7:42 pm
Posts: 2
Location: trondheim
Ja lille siva,da er det i gang.Dette vi har ventet på lenge nå.
Du har vært,og er sterkere enn noen annen jeg noen gang har,og kommer til å møte i løpet av mitt liv.
Så utrolig mye usannheter og trakkasering du har måttet tåle i mange år,enda så står du oppreist.Det er beundringsverdig,og som storesøstra di beundrer jeg deg mer enn du aner :)
Dette må bare gå en vei,og det er din!!
Jeg håper det sanne får komme fram denne gangen,og jeg håper det sitter folk med hodet på rette plassen som skal avgjøre nå.
Jeg er mildt sagt sjokkert over hvordan barnevernet i dette landet har lov til å jobbe,trakkasere,true og provosere.Og når du da skal forsvare deg,kan bv sitte å bestemme om hvem som skal få lov til å snakke for deg.
Jeg lurer sånn siva mi,lurer på hvorfor vi i familien din ikke kan få være tilstede under saken din.jeg tror ikke bvlederen i malvik takler å se at du faktisk har en stoor familie i ryggen,som du kan søke hjelp hos :D
Lykke til,gla i dere alle 4(snart 5)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 09, 2006 8:37 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Da foreslår jeg at dere familien til Siva allikevel møter opp og sier at dere vil inn. Hvis det blir nektet, skal dere sitte utenfor rettslokalet og vente. Utstyr Siva med båndopptaker, snakk med henne i pausen og skriv ned alt hun husker, publisér det på internett.

Skriv om saken, slik som familien Antonsen i Fredrikstad skriver om sin sak (se "Fredrikstadsaken" på www.barnasrett.no).

Prøv gjerne å få inn innlegg i aviser også, men de fleste aviser er for feige til å skrive ordentlig om barnevernssakene.

For all del: IKKE la dere innbille av egen advokat eller av godtfolk at det er best for saken hvis dere holder den hemmelig for ikke å irritere retten. Det er FEIL. Det eneste som har mulighet for å få slutt på den galskapen barnevernet er, er offentliggjøring og offentlig støtte – det at det VISES at offeret har støtte og at så mange som mulig får vite hva som foregår og hvem de gjøkene er som driver med forfølgelsene.

Det betyr iallfall all verden for den som blir torturert og trakassert av barnevernet at familie og/eller venner møter opp og stirrer de fryktelige barnevernerne i senk.

Lykke til fra oss på forumet.

Hilsen
Marianne Skånland
  


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 26, 2006 12:30 pm 
Offline

Joined: Mon Oct 09, 2006 7:42 pm
Posts: 2
Location: trondheim
Hjelp!
Siva tapte i tingretten!jeg forstår det ikke,alt talte til hennes fordel.Enda klarer d forbaskede barnevernet i malvik å vinne fram med usannheter som er hentet fra deres egen frie fantasi!!!!!
Så sitter jeg her og må se på at søsteren min blir fullstendig ødelagt,det er så umenneskelig at jeg kan ikke få sagt det.
Hva skal vi nå gjøre for å hjelpe???Hele familien stiller opp,og vi er mange!!!!!!!!!!!!!
Tar imot tips om hjelp med stooor takk


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 26, 2006 12:53 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Det finnes lover/ordninger for å gi foreldre tilsynsrett. I tillegg skal f.eks besteforeldre også kunne få treffe ungen. Det er selvsagt viktig at flest mulig i familien fra første stund krever å treffe barnet. Det kan hindre barnet å bli helt avskåret fra slekten.

Folk tror at vi i Norge har et fungerende rettsvesen. Det er veldig mange som får oppleve det motsatte.

Redaktører og journalister journalister synes det er helt ok. De tenker at noen justismord er nødvendig for å redde flere barn. Hvilke barn som skal reddes synes de barnevernet er rette til å bedømme. 70% av dem vil også fortsette å bygge ut offentlig sektor. Barnevernet er da et, for dem, viktig tiltak. Derfor gidder de ikke skrive om foreldre og barn som får ødelagt sine liv.

Dommerne er nyttige idioter for det såkalte barnevernet. Med den opplæringen/feilinformasjonen det norske folk sitter på, så tror de det ikke før de får se det.

Politikerne er noen fjols, som tenker i samme baner.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 26, 2006 2:06 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
Kjære Storesøss.

Du skjønner vel nå etter hvert at det ikke er noe å forstå?

Du, og hele familien, må snarest komme dere ut av den tankegangen at man vinner mot barnevernet i retten hvis man har alle argumentene, alle vitnene, all sannheten, som er sakens realiteter.

Jeg sier så ofte til barnevernsofre at de må slutte å kaste bort tiden på å lete etter noen "løsning" i rettsapparatet eller i samtale med barnevernet eller ved å få gode vitner til å stille opp. Bruk isteden tiden på å lese om hvordan sakene er.

Men det vil barnevernsofrene ikke. Når jeg sier dette, blir de derfor trompete og overlegne og henvender seg heller til venner eller "eksperter", som kommer med snusfornuft om hvor storartet Norge er. Derfor er barnevernsofrene uforberedt og lar seg narre av advokaten, eller av godtfolk som sier at "Du kan da skjønne at ...". Men rettferdighet og humanitet er ikke noe den norske stat forærer oss. Det må vinnes i stadig kamp, hvor man stadig er på vakt og søker informasjon om virkeligheten.

Det er bortkastet tid å gjennomgå rettssaken og hele barnevernssaken igjen og igjen. Svaret på hvorfor det gikk sånn ligger ikke der. Det ligger ikke i noen "feil", ikke i den individuelle barnevernsarbeider eller barnevernssjef, ikke i uheldig(e) dommer(e). Alt det dere opplever, er standard, det er flere tusen mennesker i Norge som har opplevet og opplever akkurat det samme og som langtfra er dårligere foreldre enn din søster og langtfra dårligere familie enn alle dere. Svaret ligger i at barnevernet er en milliard-industri, og at hele systemet for lengst gjennomsyrer også rettsapparatet og den jevne nordmanns oppfatninger.

Bruk nå tid på å lese. Hvis dere skal kunne være noen konstruktiv støtte for din søster, må dere sette dere ordentlig inn i hva barnevernet i Norge (og andre land) er. Begynn på http://www.barnasrett.no . Bestill de bøkene som står i høyre kolonne på forsiden, les i alle meny-seksjonene. Start for eksempel med Else Sommers bok "Er kommunen min mor?" (i seksjonen Litteratur), Sverre Kvilhaugs "Barnevernets livsløgn" (i seksjonen Artikkelsamling, avdeling "Artikler som BarnasRett publiserer selv"), og alle sakene i seksjon Enkeltsaker.

Les disse artiklene og utredningene. Dere må bruke et par timer til det hver eneste dag i lang tid fremover hvis dere skal bli kvitt deres forestillinger om hvordan Norge er og begynne å forstå hvordan det virkelig er.

Og så får dere ta utskrifter av noen av artiklene, og hjelpe til å spre dem til alle, både venner og ukjente. Og sette opp plakater om hvor folk kan lese info om barnevernet. I Nordfjord går en bestefar (i en familie som lyktes i å få datter og barnebarn ut av landet før det ble fylkesnevndssak, men som allikevel ikke svikter oss nå når deres egne barnebarn er reddet) rundt og setter opp plakat (http://www.barnasrett.no/diverse/les_om_barnevern.pdf) på oppslagstavler og lyktestolper og fergeleier og tvers overfor barnevernskontoret. Når barnevernerne river dem ned, setter han opp nye. I Bergen og flere andre steder setter folk opp lapper, f.eks på kjøpesentre (http://www.barnasrett.no/gruppen/vi_har_dannet.htm). Noen skriver leserinnlegg til sine lokalaviser eller prøver seg på større aviser.

Jeg har både tro på at det er viktig å bruke tid på å fortelle enkelt-mennesker om hva barnevernet gjør av skadeverk, og jeg tror at det er en av de få tingene vi kan gjøre i den nåværende situasjonen, som er så forferdelig for mange tusen barn og foreldre.

Hilsen
Marianne Haslev Skånland
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Last edited by MH Skånland on Thu Oct 26, 2006 3:45 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 26, 2006 3:30 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
MH Skånland wrote:
...Les disse artiklene og utredningene. Dere må bruke et par timer til det hver eneste dag i lang tid fremover hvis dere skal bli kvitt deres forestillinger om hvordan Norge er og begynne å forstå hvordan det virkelig er...


Det er den tragiske virklighet. Man lærer at ting er på en måte. Så blir man ødelagt av at virkligheten viser seg å være en helt annen.

Det er derfor vi er en mengde mennesker som går til frontalangrep på råtne dommer/dommere, psykolog-svindlere som tjener seg rike på å skrive dritt om de som blir overfalt av barnevernet.

Barnefjernskontorene dikter og tolker vilt. Denne perverterte kreativiteten er liksom-bevis i fylkesnemnd og (u)rettsvesenet generelt.

Ingen har stilt disse ordentlig til ansvar. Ukulturen har utviklet over mange ti-år. Nå er dette skjulte Norge pill råttent.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]