It is currently Tue Mar 19, 2024 9:01 am



Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: Tilbake i barnevernets hender!!! Det tar aldri slutt..
PostPosted: Sat Aug 27, 2011 1:08 pm 
Offline

Joined: Thu Oct 26, 2006 5:02 pm
Posts: 30
Location: OSLO
Hei Igjen!

Nå har jeg tilbringt livet mitt i barnevernets hender siden jeg var under 18år, også skal begge barna mine gå igjennom det samme som jeg måtte, vi har hatt noen opphold der de har latt meg være, vet ikke om jeg skal kalle det en liten pause fra dem?
Men nå føler jeg meg virkelig krenket og umyndiggjort, henter siste delen av mappen min igår og da har plutselig barnevernet hentet ut hele legejournalen min om meg og barna mine, jeg fikk helt sjokk og føler meg helt utenfor, nå begynner jeg og få litt nok av barnevernet, hele sykehistorien min journalen min i detaljer har de greid og skaffe fra lege og helsesøster bak min rygg, de har aldri nevnt noe om dette...
Nå føler jeg meg virkelig klar til å saksøke dem for at de grafser i hele mitt liv.. Føler de eier og har alt på meg..
Nå trenger jeg virkelig alle mennesker som har kjennskap til å hjelpe meg til og finne ut av hva jeg skal gjøre..
Jeg trodde de hadde taushetsplikt og jeg trodde det var noe som het personvern?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Hva skal man gjøre, man blir jo psykisk syk av alt dette..
PostPosted: Sat Aug 27, 2011 7:48 pm 
Offline

Joined: Thu Oct 26, 2006 5:02 pm
Posts: 30
Location: OSLO
Jeg leser og leser har sikkert 1000 dokumenter fra barnevernet, fra fylkesnemda til og ha vunnet etter nesten 2år, så tvang om hjelpetiltak, men den ble henlagt pågrunn av at de hadde saken i 8måneder oppe noe som ikke er lov.. Så kom de inn igjen, for å hjelpe meg de syntes synd på meg siden jeg var alene med to barn, jeg argumenterte med at jeg trengte ingen hjelp så advokaten min truet med at vi saksøker dere vist dere ikke lar henne være nå.. Så henla de den saken også uten noen grunn... Så har sønnen min fått et stort atferdsproblem som barnevernet mener er omsorgssvikt, men de har ingenting på meg som beviser det, jeg har veldig mange mennesker rundt meg som ikke skjønner noen ting lenger de heller jeg kan ikke noe for at sønnen min muligens har ADHD eller ADD, det er i mange tilfeller arvelig nesten 70 prosent.. i 2009 ved hjelp av barnehagens samarbeid fikk de inn av barnehagen to bekymringsmeldinger som handler om seksuell atferd fra sønnen min to meldinger som de er 23 dagers mellom rom med, de hadde hatt kontakt med barnevernet i 9måneder å planlagt denne meldingen sammen, men alt var basert på løgn og de ble avslørt av bydelen, men ingenting skjedde.. Nå har jeg fått nok, jeg er helt utslitt av alt dette tullet.. Det sjokkerer meg bare mer og mer hvordan de planlegger og ta barna mine i fra meg selv om det snart har gått seks år nå.. De gir seg ikke, de skal plage og forfølge meg enda, møter, tlf osv osv..


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hva skal man gjøre, man blir jo psykisk syk av alt dette
PostPosted: Sun Aug 28, 2011 10:54 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
hege wrote:
Det sjokkerer meg bare mer og mer hvordan de planlegger og ta barna.


Leste noen av dine innlegg da du var nitten hadde du en klokketro på at stod man bare nok på, vant man over barnevernet.


(januar 2007)
Quote:
er jo bare 19år og har greid det så alle kan vist de virkelig vil..
.

(januar 2007)
Quote:
M.H. Skånland skrev: Nei, der tar du dessverre feil, hvis du tror det bare er om å gjøre å virkelig kjempe hardt og aldri gi seg. Jeg kjenner en god del barnevernofre personlig som har kjempet som løver og fortsatt gjør det, men som ikke har vunnet frem. – I tillegg til at du har vært modig og flink, har du vært heldig. Ikke glem det, er du snill, når du gir støtte og vennskap til andre. Det at de ikke har vunnet frem, betyr ikke nødvendigvis at de har kjempet mindre eller dårligere enn du.

Hilsen Marianne


(januar 2007): Du svarte:
Quote:
dessverre men jg mener ikke at jg tar feil der.... jg snakka md barnevernet sa akkurat hva jg mente,.... jg har vært heldig fordi jg har fått mere styrke,og kjørte beintøft tilbake mot barnevernet og begynte og si mitt,...


Står du ved hva du sa i 2007 ? Formuleringen din høres som om hvis en bare kjører "beintøft" tilbake mot barnevernet og begynner å si sitt, .. Det oppleves nedvurderende og krenkende for andre - som kjenner sannheten (jmfr. Marianne Skånland) og hun ber deg ta litt hensyn.

Når du har såpass lite respekt for andre, er det vanskelig å hjelpe. Om du blir psykisk syk velger du selv, tren, sov om natta, forsøk å prate om andre ting, spis sunt, vær ute i frisk luft, kos deg med ungene dine. Alle som utsettes for barnevernet opplever dette: De må bevisst bygge styrke for å overleve forfølgelsene.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hva skal man gjøre, man blir jo psykisk syk av alt dette
PostPosted: Sun Aug 28, 2011 1:02 pm 
Offline

Joined: Thu Oct 26, 2006 5:02 pm
Posts: 30
Location: OSLO
athene wrote:
hege wrote:
Det sjokkerer meg bare mer og mer hvordan de planlegger og ta barna.


Leste noen av dine innlegg da du var nitten hadde du en klokketro på at stod man bare nok på, vant man over barnevernet.


(januar 2007)
Quote:
er jo bare 19år og har greid det så alle kan vist de virkelig vil..
.

(januar 2007)
Quote:
M.H. Skånland skrev: Nei, der tar du dessverre feil, hvis du tror det bare er om å gjøre å virkelig kjempe hardt og aldri gi seg. Jeg kjenner en god del barnevernofre personlig som har kjempet som løver og fortsatt gjør det, men som ikke har vunnet frem. – I tillegg til at du har vært modig og flink, har du vært heldig. Ikke glem det, er du snill, når du gir støtte og vennskap til andre. Det at de ikke har vunnet frem, betyr ikke nødvendigvis at de har kjempet mindre eller dårligere enn du.

Hilsen Marianne


(januar 2007): Du svarte:
Quote:
dessverre men jg mener ikke at jg tar feil der.... jg snakka md barnevernet sa akkurat hva jg mente,.... jg har vært heldig fordi jg har fått mere styrke,og kjørte beintøft tilbake mot barnevernet og begynte og si mitt,...


Står du ved hva du sa i 2007 ? Formuleringen din høres som om hvis en bare kjører "beintøft" tilbake mot barnevernet og begynner å si sitt, .. Det oppleves nedvurderende og krenkende for andre - som kjenner sannheten (jmfr. Marianne Skånland) og hun ber deg ta litt hensyn.

Når du har såpass lite respekt for andre, er det vanskelig å hjelpe. Om du blir psykisk syk velger du selv, tren, sov om natta, forsøk å prate om andre ting, spis sunt, vær ute i frisk luft, kos deg med ungene dine. Alle som utsettes for barnevernet opplever dette: De må bevisst bygge styrke for å overleve forfølgelsene.




Jeg har jo ikke lite respekt for andre, men jeg hadde min mening der og da ja, skal jeg dømmes for det.. Jeg har også hjulpet og gitt min erfaring videre til andre som har kjempet og stått ved dem sin side... Jeg viser hensyn etter så mange år så var jeg ekstremt glad og vist det er vondt for andre å høre så beklager jeg for det, jeg var en veeeldig ung mor som dessverre måtte oppleve en Krig/ Kamp... Selvfølgelig har jeg empati med andre som har opplevd verre saker og ingenting har hjulpet, men jeg var veldig glad over å være så ung og ikke hadde noen peiling.. Det var en seier for meg den gangen som jeg alltid kommer til å huske..
Ingen tvil om at når man leser papirer fra barnevernet referater, undersøkelses papirene at man blir helt fra seg og at man føler seg på en eller annen måte syk.. Jeg har bevist alt mitt til alle instanser.. Du er kanskje mer erfaren enn jeg er, men jeg føler med alle som blir et offer for barnevernet for det er en av de tyngste tingene, der man blir gransket fra topp til tå selv om alt tyder på at du er en god mor så dikter de opp og sier det ene etter det andre..


Men en ting er sikkert man må stå på man kan ikke gi seg selv om de er i bilde, man må gi alt uansett, det er en jobb det også i seg selv..
Jeg var alenemor og bare 17år når jeg fikk mitt første barn så det var vel en årsak til at jeg ikke var en god mor..


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hva skal man gjøre, man blir jo psykisk syk av alt dette
PostPosted: Sun Aug 28, 2011 1:04 pm 
Offline

Joined: Thu Oct 26, 2006 5:02 pm
Posts: 30
Location: OSLO
athene wrote:
hege wrote:
Det sjokkerer meg bare mer og mer hvordan de planlegger og ta barna.


Leste noen av dine innlegg da du var nitten hadde du en klokketro på at stod man bare nok på, vant man over barnevernet.


(januar 2007)
Quote:
er jo bare 19år og har greid det så alle kan vist de virkelig vil..
.

(januar 2007)
Quote:
M.H. Skånland skrev: Nei, der tar du dessverre feil, hvis du tror det bare er om å gjøre å virkelig kjempe hardt og aldri gi seg. Jeg kjenner en god del barnevernofre personlig som har kjempet som løver og fortsatt gjør det, men som ikke har vunnet frem. – I tillegg til at du har vært modig og flink, har du vært heldig. Ikke glem det, er du snill, når du gir støtte og vennskap til andre. Det at de ikke har vunnet frem, betyr ikke nødvendigvis at de har kjempet mindre eller dårligere enn du.

Hilsen Marianne


(januar 2007): Du svarte:
Quote:
dessverre men jg mener ikke at jg tar feil der.... jg snakka md barnevernet sa akkurat hva jg mente,.... jg har vært heldig fordi jg har fått mere styrke,og kjørte beintøft tilbake mot barnevernet og begynte og si mitt,...


Står du ved hva du sa i 2007 ? Formuleringen din høres som om hvis en bare kjører "beintøft" tilbake mot barnevernet og begynner å si sitt, .. Det oppleves nedvurderende og krenkende for andre - som kjenner sannheten (jmfr. Marianne Skånland) og hun ber deg ta litt hensyn.

Når du har såpass lite respekt for andre, er det vanskelig å hjelpe. Om du blir psykisk syk velger du selv, tren, sov om natta, forsøk å prate om andre ting, spis sunt, vær ute i frisk luft, kos deg med ungene dine. Alle som utsettes for barnevernet opplever dette: De må bevisst bygge styrke for å overleve forfølgelsene.




Jeg har jo ikke lite respekt for andre, men jeg hadde min mening der og da ja, skal jeg dømmes for det.. Jeg har også hjulpet og gitt min erfaring videre til andre som har kjempet og stått ved dem sin side... Jeg viser hensyn etter så mange år så var jeg ekstremt glad og vist det er vondt for andre å høre så beklager jeg for det, jeg var en veeeldig ung mor som dessverre måtte oppleve en Krig/ Kamp... Selvfølgelig har jeg empati med andre som har opplevd verre saker og ingenting har hjulpet, men jeg var veldig glad over å være så ung og ikke hadde noen peiling.. Det var en seier for meg den gangen som jeg alltid kommer til å huske..
Ingen tvil om at når man leser papirer fra barnevernet referater, undersøkelses papirene at man blir helt fra seg og at man føler seg på en eller annen måte syk.. Jeg har bevist alt mitt til alle instanser.. Du er kanskje mer erfaren enn jeg er, men jeg føler med alle som blir et offer for barnevernet for det er en av de tyngste tingene, der man blir gransket fra topp til tå selv om alt tyder på at du er en god mor så dikter de opp og sier det ene etter det andre..


Men en ting er sikkert man må stå på man kan ikke gi seg selv om de er i bilde, man må gi alt uansett, det er en jobb det også i seg selv..
Jeg var alenemor og bare 17år når jeg fikk mitt første barn så det var vel en årsak til at jeg ikke var en god mor..



Jeg står ved det jeg har sagt, etter 2år fikk jeg nyte og leve livet med min sønn som var drømmen fra begynnelsen av... Jeg krenker ikke andre eller noe og det var heller ikke meningen, men jeg var redd i begynnelsen for barnevernet for alt, skjønte egentlig ikke da hvordan de jobbet eller hvorfor de gjorde som de gjorde..
Men hvorfor skal dere dømme meg for det?
jeg har fått betydelig mer erfaring jeg også etter noen år, når jeg første gang skrev her inne så var jeg knappe blitt 18år..
Tiden har gått og jeg føler med alle som opplever og nesten bli umyndiggjort for ikke å ha gjort noe annet enn å være der for barna mine og vise de trygghet, kjærlighet og omsorg.. Men tenk litt på alder og når jeg posta gleden første gang her inne da var jeg i glede og var stolt av meg selv.. For meg den gang hjalp det å stå på og tilslutt si alt og hva jeg mente til barnevernet.. Jeg innhentet veldig mange mennesker som hadde erfaring og som hjalp meg til og vinne saken, spesielt forus de hjalp meg enormt mye uten dem hadde jeg ikke greid noenting, fordi jeg var et barn når jeg fikk barn...
Fram til den dagen så har jeg hele tiden jobbet for mennesker som også trenger støtte til saker de har kommet opp i, og ikke mist så håper jeg fortsatt en dag på at alt arbeide jeg har lagt i barnevernet etter første sak skal nå ut til spesielt unge mødre som føler seg umyndiggjort fordi de velger å føde barnet sitt og er gode mødre.. Og en viktig ting som jeg føler unge mødre har i dag er at uansett hva man gjør møter man hele tiden du er en veldig ung mor, alle kan være en ung mor uansett alder...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hva skal man gjøre, man blir jo psykisk syk av alt dette
PostPosted: Sun Aug 28, 2011 11:59 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
He-he ja du var ung og da vet en alt,..

Men nå er du i en situasjon der du trenger råd eller hjelp for hvordan du skal beholde barna dine, du er klar over at barnevernet nileser her inne? Pass deg for hva du sier. De skjelver ved tanken på foreldre utveksler erfaringer, blir sterkere, foreldre står ikke lenger alene, det er en trussel for makten de tar over mennesker.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Tilbake i barnevernets hender!!! Det tar aldri slutt..
PostPosted: Mon Aug 29, 2011 1:00 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Dette har på en eller annen måte vert behandlet av legetilsynet tidligere. Konklusjonen ble at leger skal IKKE bare utlevere journaler til det såkalte barnevernet. Barnefjernerne har ikke kompetanse til dette. Legene skal derfor komme med en beskrivelse av situasjonen.

Klage på dette går til:
    Legetilsynet
    Datatilsynet
    Fylkesmann

Når de er blitt kritisert av disse, så er det en eller annen form for anmeldelse man forsøker ta dem med. Da legger man denne kritikken med som beviser for overgrepet.

Fører ikke dette frem, så er det mulig å sende klage til menneskerettighetsdomstolen i Strasbourg. FOR dette ER menneskerettighetsbrudd.

Omtrent slik tror jeg det ligger an.

MEN: Jussen er det andre som er bedre med her på forumet.

PS: Viktig at også lege og helsestasjon klages inn for helsetilsynet. Går det an å bruke pasientombudet mot vanlige leger? Eller er det kun sykehus?
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Tilbake i barnevernets hender!!! Det tar aldri slutt..
PostPosted: Mon Aug 29, 2011 8:36 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Enig med Arild Holta, det er viktig og riktig å klage på denne formen for brudd på taushetsplikten som helsepersonell er underlagt. Send klage til Helsetilsynet, som har tilsynsansvar for barnevern og helsetjenesten. Det bør også klages til Statens Helsetilsyn og Datatilsynet.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Tilbake i barnevernets hender!!! Det tar aldri slutt..
PostPosted: Mon Aug 29, 2011 9:59 am 
Offline

Joined: Thu Oct 26, 2006 5:02 pm
Posts: 30
Location: OSLO
Nina wrote:
Enig med Arild Holta, det er viktig og riktig å klage på denne formen for brudd på taushetsplikten som helsepersonell er underlagt. Send klage til Helsetilsynet, som har tilsynsansvar for barnevern og helsetjenesten. Det bør også klages til Statens Helsetilsyn og Datatilsynet.


ok, da skal jeg gjøre det..
I tilegg når jeg leser mine dokumenter dukker det opp andre sine dokumenter som bor i samme bydel som også har problemer med barnevernet..
Ja saken skal nok gå videre så klage skal jeg gjøre, lege er så personlig som det går ann.
I dag får jeg beskjed av barnevernet at det var nødvendig sånn er det..
Forstår ikke helt hvorfor barnevernet for lov å herje sånn rundt med familier, vet jo at de prøver å finne en grunn til å ta barna fra meg, de gir seg ikke etter 6år syns det er utrolig at de finner opp og dikter opp enda mer.. Blir de aldri slitne og hva er intressangt med å sitte å lese andres journal?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Tilbake i barnevernets hender!!! Det tar aldri slutt..
PostPosted: Mon Aug 29, 2011 1:42 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Quote:
I tilegg når jeg leser mine dokumenter dukker det opp andre sine dokumenter som bor i samme bydel som også har problemer med barnevernet..


Den delen hører hjemme i media. Det bør være fullt mulig å få media interessert i en slik sak. Det er skandale, også i media og hos barnefjernselskere. Det er utrolig uprofesjonelt.

De det gjelder bør få skriftlig beskjed om dette, med kopi til media. Dette bør også være en egen sak som sendes datatilsynet. Igjen med kopi til media. Gjerne både lokalavis og store aviser som f.eks VG.

Alt slikt er med på å svekke barnevernets sak og dermed indirekte styrke din sak. Da de fremstår som svært uprofesjonelle - også hos deres ellers så nyttige idioter i "systemet".
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Tilbake i barnevernets hender!!! Det tar aldri slutt..
PostPosted: Tue Aug 30, 2011 1:11 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
hege wrote:
Ja saken skal nok gå videre så klage skal jeg gjøre, lege er så personlig som det går ann.
I dag får jeg beskjed av barnevernet at det var nødvendig sånn er det..


Er ikke det mantraet til Anders Behring Breivik; at det var grusomt, men nødvendig?

Er noen kjent med om ABB har jobbet i "barnevernet"? Det der med grusomt/vondt, men nødvendig, høres veldig kjent ut.

Saksbehandlerne sier jo bestandig at det var helt nødvendig å ta barna fra foreldrene, enda de forstår så vondt det er. Vondt, men nødvendig. Mon tro det?

Jeg tror ikke det var så nødvendig det Anders Behring Brevik gjorde ute på Utøya. Jeg tror heller ikke de mange tusen tvangsplasseringer strengt tatt er særlige nødvendige for andre enn fosterpersonene som mottar hundretusener fra myndighetene for "jobben" med å oppdra andres barn.

Til slutt vil jeg si at det hadde vært mer passende med tittelen "Tilbake i barnevernets i klør". De varme omsorgshendene minner mer om spisse klør som borer seg inn i huden og river ofrene til blods. Og det er sant, overgrep fra "barnevernet" varer i generasjoner: de tar aldri slutt... dessverre.

Eneste mulighet for å få slutt på de offentlige overgrepene, er å reise ut av landet og bli der.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]