It is currently Thu Mar 28, 2024 2:50 pm



Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: Barnevernet krever bidrag fra oss foreldrene
PostPosted: Wed Jul 20, 2011 8:58 pm 
Offline

Joined: Fri Mar 19, 2010 8:18 am
Posts: 29
Location: kristiansand
I dag fikk vi brev fra NAV i Oslo om bidrag for de barna som barnevernet i Kristiansand har kidnappet fordi Kristiansand kommune krever det på vei av Bufetat.

Hva skal man gjøre mot en sånn etat?

Mannen min får pensjon for over 13 tusen i måneden før skatt og ingen annen inntekt.
Så skal de trekke av det.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnevernet krever bidrag fra oss foreldrene
PostPosted: Thu Jul 21, 2011 8:16 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
dung svalland wrote:
I dag fikk vi brev fra NAV i Oslo om bidrag for de barna som barnevernet i Kristiansand har kidnappet fordi Kristiansand kommune krever det på vei av Bufetat.

Hva skal man gjøre mot en sånn etat?

Mannen min får pensjon for over 13 tusen i måneden før skatt og ingen annen inntekt.
Så skal de trekke av det.


Hvor mye krever de?

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnevernet krever bidrag fra oss foreldrene
PostPosted: Fri Jul 22, 2011 11:09 am 
Offline

Joined: Fri Mar 19, 2010 8:18 am
Posts: 29
Location: kristiansand
De krever at mannen min skulle levere inn lønnslippene fra pensjon og selvangivelsen siste år og Peer Danefeld, lederen i Bufetat i Kristiansand opplyste at mannen min hadde oppsparte midler.

De har han brukt opp fordi han ikke ville være med på Navs trellopplegg i 4 år. Han hadde vært med på det i 5 år før det igjen og de nektet å gi ham uføretrygd.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnevernet krever bidrag fra oss foreldrene
PostPosted: Fri Jul 22, 2011 11:42 am 
Offline

Joined: Fri Mar 19, 2010 8:18 am
Posts: 29
Location: kristiansand
Jeg glemte å fortelle at mannen min har fått tidlig pensjon siden 01.01.2011, den nye ordningen med redusert pensjon når man går av før tiden. Han er 64 år nå.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnevernet krever bidrag fra oss foreldrene
PostPosted: Fri Jul 22, 2011 6:18 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
dung svalland wrote:
De krever at mannen min skulle levere inn lønnslippene fra pensjon og selvangivelsen siste år og Peer Danefeld, lederen i Bufetat i Kristiansand opplyste at mannen min hadde oppsparte midler.

De har han brukt opp fordi han ikke ville være med på Navs trellopplegg i 4 år. Han hadde vært med på det i 5 år før det igjen og de nektet å gi ham uføretrygd.


Såvidt jeg vet, har de ikke lov til å røre formue. De kan således ikke ta av din manns oppsparte midler. De kan kun kutte i eventuell sosialhjelp dersom familien har oppsparte midler.

Er det Nav eller Buf-etat som krever at mannen din skal levere inn lønnslipper fra pensjon?

Først så tar de barnetrygd og så krever de at man skal betale bidrag, også. Utrolig. Gi oss heller barna tilbake, så kan vi finansiere oppveksten deres selv. Da kan samfunnet spare milliarder som idag går til "fosterforeldre" rundt om i landet.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnevernet krever bidrag fra oss foreldrene
PostPosted: Sat Jul 23, 2011 11:29 am 
Offline

Joined: Fri Mar 19, 2010 8:18 am
Posts: 29
Location: kristiansand
Det er Nav som krever at mannen min skal levere inn lønnslippene fra pensjon men det var Bufetat ved Peer Danefeld som leverte inn krav gjennom Kristiansand kommune fordi han hater oss, familiene offentlige tjenestemenn tar barn fra

Men som de sår skal de høste, mange ganger mer også økonomisk.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnevernet krever bidrag fra oss foreldrene
PostPosted: Sun Jul 24, 2011 7:46 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
NAV er innkrever administativt, hvis man ikke betaler blir det Namsmannen.

Det går an å klage på det med bidrag:

Med ulike begrunnelser, det er betimelig å begrunne det med at det er gjort et tvangsvedtak, det er kommunen som har tatt barna, omsorgsretten en ellers ville hatt er ufrivillg tatt fra en.

En annen grunn er økonomi men de er hensynsløse ift hvilke utgifter en har, det går på inntekt, men hvis de prøver seg på selvangivelsen for i fjor og i forfjor, legge fram reelle inntekter, antall hjemmeboende barn (men det har man neppe har man hatt med barnevern å gjøre) eller medforsørgelse for samboers barn (under atten år).

Dernest hvis en ikke vinner fram, kreve at det "bidrag" (til kommunen!!!!/BUF) skal gå direkte til barna - direkte inn på en bankkonto i barnas navn som fosterhelvete gjerne kan disponere men med utførlig regnskap som de har plikt å levere barnevernet med kopi til pappan som gir barna sine penger.

Denne i siste kapittel, passer ikke inn i systemet i hele tatt, det er "kverulering", men som kan tydeliggjøre hvilke overgrep som begås mot fosterbarn.

Bidrag skal gå til barna, ikke til kommunen. Med å klage som det siste vinner en ganske sikkert ikke fram, det en vinner ved det er å bidra til å synliggjøre overgrep mot foreldre barnevernet har frarøvet barna, og særlig hvor kynisk BUF behandler dem.

For foreldre bidrar selvsagt med hvert øre de har til overs til barna sine, så sant de får anledning til det! Men de bidrar ikke gjerne med tvang, til menneskehandelindustrien.

Så skal kommunen ikke bare kidnappe barn fra foreldre å skille dem ad, men de skal stjele foreldres mulighet til å støtte barna sine økonomisk . Det er vel kjent at rike fosterhandlere, blir veldig fattig når det gjelder hva deres legdbarn skal ha.

BUF gjør dette for å ydmyke foreldre, få dem til å føle seg ytterlige verdiløse, la deg ikke knekke!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]