It is currently Tue Apr 23, 2024 10:24 am



Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: samvær
PostPosted: Mon Nov 13, 2006 2:30 pm 
Offline

Joined: Mon Sep 25, 2006 10:02 pm
Posts: 23
Location: malvik
kan noen fortelle meg hva det minste samværet som det går ann å få me sitt barn????

_________________
siv ramberg


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 13, 2006 2:57 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Dessverre kan barnevernet avskjære samvær helt, eller gi en bare et par timer i året.

Dette er en av de mest groteske urimelighetene.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: samvær
PostPosted: Sun Nov 19, 2006 1:14 am 
Offline

Joined: Tue Oct 17, 2006 12:35 pm
Posts: 2
Location: Follo
Er du riktig uheldig kan de gå for minste kravet som er 6 ganger i året med 4 timer tilsyn!!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 19, 2006 6:52 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Minstekrav?
Skulle gjerne hatt en link eller dokumentasjon for at det finnes noe minstemengde.

Barnevernet agerer som om det ikke finnes noen minstemengde. Så mange kunne trengt å vite mer om respektive.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Samvær
PostPosted: Sun Nov 19, 2006 10:34 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg fikk beskjed av bv i nannestad at det ville gi meg det mindste de kunne gi meg i samvær med min sønn og det var 4 ganger i året a 3 timer. Om de skulle gå lavere enn det måtte det bli at gutten ikke så meg i det heletatt var beskjeden. Hvor bv tar dette ifra har jeg ikke klart å få noen dokumentasjon på, men det er vel bare noe det har diktet opp som vanlig. Vet ikke om dette er til noen hjelp, men jeg gjengir det bv i nannestad ga meg beskjed om.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject: samvär
PostPosted: Sun Nov 19, 2006 10:46 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Nov 04, 2006 12:12 pm
Posts: 80
kan ikke fatte å begripe hva de holder på med?
enkelte får mere samvär selv om de bruker stoff,eller går fra babyer,samt slår barna.mens andre mister barna nesten helt uten at de gjör noe galt.finnes det ingen rettslige retninglinjer for hva som skal til.hvorfor denne store forskjellen?er det trynefaktoren eller at andre tör svare for seg,kanskje begge?noen som vet hvor man finner retningslinjene isåfall?på en språkmåte som vanlige forstår.husk bare å spill inn samtalene,så man har bevis som holder.
GJÖR BARNEVERNET TIL EN IKKE EKSITERENDE ETAT..
Til å med mordere har bedre rettssikkerhet enn foreldre,da man må bevise at de har gjort det de anklages for.Mens til foreldre er det nok at barnevernet sier i retten at de tror noe er galt. :?: :?: :evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 19, 2006 10:59 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Det går på trynefaktor i mitt tilfelle ivertfall. Det faktum at jeg tør å stille spørsmål ved bv og stille de spørsmål rett opp i "trynet" på de. Det var den dagen jeg åpnet "kjeften" at ungene ble tatt, og jeg stemplet som psykisk syk. Før den tid var det år med undersøkelser, som egentlig skulle vert over på 3 mnd. men de klarte ikke finne noe å sette fingeren på før jeg satte fingeren på den elendige jobben bv gjorde, da var det sliutt på allt, for da var jeg plutselig farlig og meget psykisk syk. Siden den gangen (2år) har ungene fått ett tilnermet minimums samvær, jeg fikk 2 ganger ekstra i året for da følte de seg så snille, 6 ganger i året a 3 timer. Kjempesnille, ikke sant? :twisted: :twisted: Og ungene er jo sååå glade for denne ordningen. :?

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 19, 2006 11:34 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Jeg tror det er typisk at folk som sitter i fengsel, eller på annen måte er "under kontroll" som gjør at de ikke kan flykte med barna, forlange barna tilbake eller faktisk gjør det, de får gjerne mer utstrakt samvær. Det er de foreldrene som ikke kan avskrives av barnevernet, og i særlig grad de som barna viser klart at de vil hjem til, som barnevernet gjør sitt ytterste for å drive vekk. Det har funnets saker hvor en forelder fikk 2 timers samvær i året.

Det har altså ikke med hensynet til barn og foreldre som er glad i hverandre å gjøre hvor mye samvær man får, det har å gjøre med at barnevernet vil bryte båndene mellom dem og ha total kontroll selv.

De sjeldne samværene er naturligvis tortur for både foreldre og barn. I en grotesk sak i Sverige (Paulsen-Medalen saken, se Barnefängelser? I Sverige? av Siv Westerberg) sa den yngste sønnen (han som ikke var handikappet, og som kunne uttrykke hva han ville) til slutt at han ikke ville at moren skulle komme mer, for det var uutholdelig skrekkelig når hun måtte gå igjen. Han ville heller ha det trist og prøve å gjøre seg følelsesløs inntil han kunne komme fri og reise tilbake til henne.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]