It is currently Fri Apr 19, 2024 1:10 am



Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Tvang
PostPosted: Mon Oct 09, 2006 5:50 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg lurer på om bv hadde lov til å tvinge meg til å sterilisere meg? Dette gjorde de for 3 år siden. De truet meg med at om jeg ikke gjorde det ble ungene mine tatt. 1 år senere tok de ungene alikevell, da var jeg plutselig psykisk syk. Jeg vet jeg er en god mor og kunne godt tengt meg flere barn nå da jeg er godt gift og min ektemann ikke har noen barn. Dette er nå umulig da jeg gikk med på sterilisering, de begynte å presse meg like etter at den yngste ble født. Det var en vanskelig fødsel og jeg var naturligvis nedbrutt. Idag angrer jeg på at jeg lot meg prese men nå er det for sent, desverre. :cry:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 09, 2006 5:54 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Dette er en viktig og opprørende opplysning, Annette. Du er ikke den eneste. Når det gjelder tvangssteriliseringen av f.eks sigøynere og opposisjonelle utført av nazistene, og for 50 år siden og mer i Virginia i USA, så er alle nordmenn så dydig opptatt av å fordømme det. Men selv driver Norge på som før.

Tvangssteriliseringer har vært særdeles utbredt i de nordiske land.

Jeg vil gjerne ta med videre innlegget ditt og opplysningen i det.


Marianne
  
  


Top
 Profile  
 
 Post subject: Tvang
PostPosted: Mon Oct 09, 2006 7:15 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Det er helt greit for meg. Kan det gjøre at den praksisen slutter er jeg kjempeglad. Det føltes som et kjempestort overgrep og det smerter meg mye ennå i dag. Jeg tror at voldtekts ofre føler det på noe samme måten, jeg har ikke klart å prate om det før nå. Dere er de første som får høre om dette, så krenkende og sårt er det for meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 09, 2006 9:33 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 10:08 am
Posts: 124
Det er både grotesk og ulovlig at bv tvang deg til sterillisering.
Finn en god advokat og meld de ansvarlige til politiet.
Selv om de ikke tvang deg fysisk så tvang de deg psykisk under trusselen
om å ta ifra deg barna.Dette kan umulig ha hatt noe med dine barns "beste" å gjøre for de tok jo ifra deg barna allikevel.
Det du har opplevd er et soleklart bevis på at bv ønsker å renske samfunnet for mennesker som de finner uverdige til å ha barn.
Mottok du trusselen skriftelig eller fremsatte de den muntlig?
Dersom du har skriftelig dokumentasjon tror jeg det kan være lettere
å nå frem med anmeldelse.( NB: politiet er bvs håndlangere ,men ikke gi opp dersom saken blir henlagt .Klag den videre høyere i systemet.Eventuelt kan du gå til privat søksmål dersom den ikke når frem) I tillegg burde du prøve å gjøre overgrepet kjent i media.

_________________
Charlotte Marie Eriksen


Top
 Profile  
 
 Post subject: tvang
PostPosted: Tue Oct 10, 2006 11:50 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg har desverre ikke noe dokumentasjon, truselen ble satt frem muntlig. Det jeg har er bevis for hvem som betalte egenandelen på steriliseringen, det var bv. Kansje det holder som bevis? Jeg vet ikke. Å annmelde vedkommende er det ikke noe vits i her i komunen, hun har desverre allt for mye makt og vi har et lennmannskontor fullt av feige passifister. Jeg vet dette da jeg har annmeldt et innbrudd hos meg, jeg tok vedkommende på fersk gjerning og saken ble hennlagt på grunn av bevisets stilling. Jeg er bygdas sorte får, det har bv ordnet, på grunn av at jeg klagde til fylkesmannen på bv. Jeg tror den eneste veien jeg kan gå for å få litt oppreisning er media, desverre. Men jeg vet ikke hvordan man gjør det. Jeg har ligget våken i hele natt og tengt på dette. Dette er jo noe jeg av smerte har fortrengt i 2 år.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: tvang
PostPosted: Tue Oct 10, 2006 6:45 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Annette Olsen wrote:
Jeg har desverre ikke noe dokumentasjon, truselen ble satt frem muntlig.


Dessverre er det ofte slik at barnevernerne kommer med sine mer eller mindre fordekte trusler kun muntlig. Dette gjøres sikkert helt bevisst, for de er nok klar over at det de driver med er helt på kanten av loven. Det er jo i realiteten utpresning å true med at barna vil bli tatt dersom en mor ikke aksepterer å sterilisere seg. Jeg er imidlertid ikke overrasket over at barnevernet bruker trusler, for det har jeg selv opplevd. Det er likevel svært alvorlig å presse en barselskvinne til å sterilisere seg. Det er nesten ufattelig at slikt kan skje i Norge anno 2006, men det viser at barnevernet er en voldsorganisasjon som bruker tøffe metoder mot sine anholdte. Amnesty International burde interessere seg for det norske barnevernet.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 10, 2006 7:00 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Ganske riktig, det burde Amnesty. Men isteden har de sosialarbeidere av den kjente typen ansatt hos seg.

  


Top
 Profile  
 
 Post subject: tvang
PostPosted: Wed Oct 11, 2006 9:56 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg er helt overveldet av støtten jeg får her, det må jeg få si. Mange takk. Det får meg til å bli litt tøffere, på en slik måte at jeg lurer på og reise til et annet lennsmannskontor og annmelde bv for at de gjorde dette mot meg. Det hadde jo vært "moro" og teste denne saken i rettsystemet. Men vi får se, jeg har uansett ikke energi til det akkurat nå. Det og starte en lokal gruppe for bv ofre er det som tar min tid nå, for at andre ikke skal føle seg sånn som det jeg har følt før jeg fant disse sidene deres og barnas rett siden. Takk igjen for støtten.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: tvang
PostPosted: Wed Oct 11, 2006 4:13 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Annette Olsen wrote:
Jeg er helt overveldet av støtten jeg får her, det må jeg få si. Mange takk. Det får meg til å bli litt tøffere, på en slik måte at jeg lurer på og reise til et annet lennsmannskontor og annmelde bv for at de gjorde dette mot meg. Det hadde jo vært "moro" og teste denne saken i rettsystemet. Men vi får se, jeg har uansett ikke energi til det akkurat nå. Det og starte en lokal gruppe for bv ofre er det som tar min tid nå, for at andre ikke skal føle seg sånn som det jeg har følt før jeg fant disse sidene deres og barnas rett siden. Takk igjen for støtten.


Jeg tror at en grunn at til at mange kaver inn overfor barnevernets urimelige og groteske krav er at de føler seg veldig svake ovenfor maktmenneskene i barnevernet, som er en offentlig organisasjon som liksom skal hjelpe de svake. Derfor er det viktig at folk får øynene opp for at "barnevernet" de facto er en statlig og kommunal voldsgruppe med kyniske og perverterte ansatte. Det er ikke foreldrene og barna det er noe galt med - det er de ansatte i barnevernet som er degenererte. Det er ikke - til tross for at kvinner som Kari Killen og hennes mange likesinnete insisterer på det - normalt å kidnappe andres barn for så å plassere dem hos venner og bekjente. Barnevernet driver en kriminell virksomhet om den aldri så meget er hjemlet i norsk lov. Lover som gir offentlige ansatte skurker rett til å trakassere lovlydige borgere, er terror-lover. Disse lovene legaliserer kidnapping av barn, og barnevernerne krever stadig utvidete fullmakter. Snart kommer de til å kreve å få vurdere hvem som har rett til å leve. De kommer til å eksekutere drap under henvisning til at de "hjelper" ulykkelige mennesker som "ønsker" å dø. Det vil bli kalt "hjelp til en verdig avslutning" eller noe annet sludder.

De perverterte barnevernerne elsker nemlig ord som "verdig", men det er ikke spesielt verdig å bli presset til selvmord eller sterilisering. Det er svært uverdig. All tvang er uverdig. Barnevernerne vil ha oss til å tro at det er verdig å bli tvunget til å blottlegge sitt privatliv overfor totalt fremmede mennesker. De lyver så de tror det selv eller de er hjernevasket av barnevernguruen Kari Killens fantastiske hypoteser.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: tvang
PostPosted: Wed Oct 11, 2006 6:32 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Ja, den argumentasjonen "verdig" har jeg fått slengt i trynet mange ganger av disse såkaldte barnevernerne. Makan til idiotiske meninger har jeg aldrig hørt ifra vettuge folk, men ifra disse fanatikerne i bv har det kommet mange ganger. Det gjør det så mye mer viktig å komme ut til den vettuge delen av befolkningen så de får vite at de ikke er så lite verdige som disse i bv vil ha det til. Jeg har bestemt meg, kan min historie gjøre nytte og la folk få føle at det ikke er de det er noe galt med men at det er fanatikerne i bv som er riv røskende gale, så skal alle som vil høre få den. Det er en lite verdig historie for bv sin del og det er helt greit for meg :twisted:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Hei Anette
PostPosted: Fri Oct 13, 2006 11:34 am 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Jeg fikk vondt inni meg da jeg leste innlegget ditt, og jeg kjente meg igjen i følelsen av avmakt overfor myndigheter som håner og behandler mennesket som et utkrutt de skal eliminere fra den Norske befolkning. Selv be jeg systematisk angrepet. Jeg var psykisk ustabil, narkoman og satanist og det var til det beste for min sønn om jeg tok selvmord, jeg burde tenke på min sønns beste og ofre meg. Dette er beskyldninger som ikke har noen forankring i virkeligheten.

Selv har også jeg nettopp kommet ut av skapet og bestemt meg for å våge å fortelle min historie. Kaskje kan dethjelpe andre i samme situasjon, og kan jeg ved å fotrtelle min egen historie forhindre et selvmord har det nytteverdi.

Utover det har jeg lenge tenkt på om ikke det vil være en fordel å få levert samlet inn saker med overgrep fra barnevern til europeisk menneskerettsdomstolen i europa. Det er tross alt de mest basale menneskerettigheter du blir nektet i en slik situasjon som du beskriver over. Ikke vil man bare stå sterkere sammen, men likhetstrekk og de samme personer vil komme lettere frem i et samlet gruppesøksmål. Ikke minst vil man innad i gruppen kunne støtte hverandre.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 13, 2006 12:12 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Det er viktige mål å kunne gå i flokk til menneskerettighetsdomstol.

Uten å ha spesielt peiling, så forstår jeg det slik at en norsk representant i den domstolen selv har vert kommuneadvokat og dermed med all sannsynlighet deltatt aktivt i norske menneskerettighetsbrudd. Det betyr ikke at man taper. Imidlertid er det naturlig å forvente at det er vanskligere å vinne med tidligere kommuneadvokater i en menneskerettighetsdomstol. Slikt undergraver domstolens integritet og tilliten til respektive.

Imidlertid er det nok likevel mulig å vinne. Spesielt om man går på samlet.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Tvang
PostPosted: Fri Oct 13, 2006 1:38 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg må si meg enig i at det får større gjennomslagskraft at vi er fler som går til menneskerettsdomstolen, så det er noe vi burde tenke nøye på og jobbe aktivt med. det er så viktig å få belyst disse overgrepene for da kan ikke norske myndigheter sette seg på sin høye hest og liksom se ned på andre land. Det er jo ikke det spor bedre her enn andre steder i verden, og det må frem!


Top
 Profile  
 
 Post subject: gruppesøksmål
PostPosted: Fri Oct 13, 2006 7:55 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
I forbindelse med bokprosjektet, tror jeg man vil kunne få mye av denne innsikten. Her vil man se metode barnevern benytter i større perspektiv, både i fohold til navn på sakskyndige, fylkesnemddommere og barnevernsfolk som går igjen, og grunnlag de benytter. Så vidt jeg forstår er bokprosjektet nettopp basert på historier fra virkeligheten.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: tvang til sterilisering/abort
PostPosted: Sat Nov 11, 2006 10:13 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Nov 04, 2006 12:12 pm
Posts: 80
det hadde värt intresant å vite hvor mange som blir tvunget til dette.selv fikk jeg beskjed om at tok jeg ikke abort kom de med politiet å hentet min da 5 år gamle sönn.jeg fikk velge hvem jeg ville ha.dette har jeg hört flere som har måttet gå med på.både sterilisering å abort.hvorfor tvinge et menneske til slike ting,når de likevel pröver ta barna senere?er sikker på at hadde man fått frem sakene til barnevernet å sjekket ville man funnet utrolig mange slike saker.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]