It is currently Thu Mar 28, 2024 6:42 pm



Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
 Post subject: 16 år med barnevernsforfølgelse
PostPosted: Sat Oct 07, 2006 11:36 pm 
Offline
User avatar

Joined: Fri Oct 06, 2006 1:15 pm
Posts: 2
(Flyttet av admin. 16 år med barnevernsforfølgelse er grove menneskerettighetsbrudd.)

Jeg er ny her inne.og fant tilfeldig hvis dette forumet.
Jeg skriver kansje innlegget på feil plass.men ...jeg har ei datter på snart 17 år.og grunnet sjalusi ,.rykter og ny eks til min eks som jugde .ringte og sendte bekymringsmeldinger og fikk med seg fler til dette.Da jeg flyttet og giftet meg...men min eks ogf hans samboer ...lagde bråk..mest hun.som ville ta min datter fra meg.pga sjalusi...
så har jeg da hatt bvtj på nakken i 16år. I fjor gikk det så langt grunnet hun har diagnose adhd og jeg har kjempet mot systemet.bvtj,skolen
i alle år skulle hun i fosterhjem .jeg resignerte og sa selv i fra for besøkshjem kunne jo ikke skaffes. De hjalp oss ikke i det hele tatt.
Jeg er hjemmeværende er gift med en god mann jeg har ei datter til med.
vi har hatt et sant helvete med barnevernet i alle 14 årene vi har bodd her vi bor nå.saken ble oversent.m.m.
Men kort sagt rettsak i fjor ..jeg gikk imot de og vant.
Men de betaler nå skolegangen til min datter og hun går på internat.
De er nå igang med å skulle ha henne i besøkshjem uten vår tillatelse grunnet at hun har så lang vei hjem...Jeg har kontaktet den advokaten som hjalp oss sist. for nå er det virkelig nok.
Jeg vil ikke ha noe mer av dette overformynderiet.vi har ikke kunnet gjort noe med frihet på år og dag føler jeg.
Så nå er det bare å ta igjen .jeg har kjempet hele oppveksten til mine barn...grunnet sjalusoi og rykter og løgner.
Alt dette har de basert seg på gjennom en årrekke. og jeg har vel hatt 8-9 forskjellige kuratorer tilsammen. og da må¨de jo redde mine stakkars barn.
selv er jeg ett hjemmemenneske .vi har dyr .jeg healer og hjelper de jeg kan men jeg har ikke status som rik og mektig å da må vi angripes.
ville bare få ut litt agressjon over hele systemet.
Jeg har ingen gode erfaringer med barnevern.ppt eller andre.selv om jeg har prøvd å vende godsiden til.
Jeg er så møkklei telefoner og saksbehandlere .latterlige konklusjoner på meg og min familie og alt som blir pålagt oss.møter ..og ja nå er det nok.. :twisted:

_________________
Sometimes Angels fall
but love will never die


Top
 Profile  
 
 Post subject: Forfulgt
PostPosted: Wed Oct 25, 2006 1:01 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Hei

Jeg forstår deg så godt og jeg forstår din frustrasjon og maktesløshet mot et arrogant maktapparat som terroriser de menesker de setter seg for å ta barn fra. Det er godt du er gift og at dere er to som står sammen mot dette. Når man står helt alene føler enn seg til sist helt makteløs. Selv måtte jeg gi opp og ta vare på meg selv og egen helse. Jeg mistet min aller kjæreste sønn til mine foreldre som nå er fosterforeldre for ham og de har oppnåd å ødelegge all kontakt mellom oss to.

Jeg oppfordrer deg å bli ved å kjempe for din og din families rett til å være sammen og hold kontakt med den advokat som hjalp deg sist, da barnevern sjelden slutter å terrorisere de utvalgte familer selv om det ligger dom i saken deres.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 25, 2006 5:05 pm 
Offline
User avatar

Joined: Fri Oct 06, 2006 1:15 pm
Posts: 2
Tusen takk.ja det hele startet da jeg var alene mor med min eldste datter.
men jeg er glad jeg ikke står alene lenger og har en fornuftig og ordentlig god mann.
jeg ser du har hatt det vondt også. og ønsker deg alt det beste i livet ditt framover..Det har du sannelig fortjent.stå på
og vær stolt av deg selv og den du er uansett.klem :wink:

_________________
Sometimes Angels fall
but love will never die


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 25, 2006 5:38 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Vår eldste var 2-3 år når det begynte. Barnevernsforfølgelsen har pågått helt til nå nylig. Nå nærmer vår eldste datter seg 21.

Vi har imidlertid vert heldige og sluppet tiltak og stjeling av ungene. De har forsøkt alt, men vi hadde flaks og fikk fagfolkene på vår side.

Barnefjernskontorene er belemret med så store idioter at de ikke finner ut om foreldre er brukbare om de så bruker flere ti-år. Det er utrolig.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: forfölgelse i eget hjemland
PostPosted: Sat Nov 11, 2006 11:06 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Nov 04, 2006 12:12 pm
Posts: 80
tanker man gjör seg....man hörer jo om flyktninger som får opphold i norge pga forfölgelse i eget hjemland.hvordan har det seg at statlige organer som bv kan drive ren forfölgelse over tiår?jeg vet at i mitt tilfelle har det värt det.og antagelig i mange andre saker här inne.selv om jeg også vet tilfeller der bv hadde behövds.men i de tilfellene så går de ikke inn,selv om det blir rapportert.,hadde selv mange uheldige opplevelser som barn,å har det mål at dette skulle barna mine slippe.men det hjelper ikke skjerme barna når det er staten du må skjerme dem mot.de kommer å går som de vil.som min sönn sa,da han fikk höre at det på nytt skal bli intensiv observasjon i hjemmet,sitat å neeiiii kjäm däm igjen å ska studer oss som om vi er skadedyr,hvorfor skjer dette oss.vi har det jo bra.helvetes heksa..jeg er sur når däm kjam altså.sitat slutt.måtte ta å prate med ham da om at det å väre sur ville väre verre for oss.men hva kan man gjöre når en blir rett å slett forfulgt i eget hjemland over flere år...det er jo psykisk terror.både barn og voksne blir slitne av sånt...


Last edited by m.paulsen on Fri Nov 17, 2006 9:26 am, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 11, 2006 11:28 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Befring-utredningen og andre utredninger har vist at de barna som ble "reddet" bort fra sine foreldre, gikk fra asken til ilden. Vanskjøtsel, mishandling, vold, seksuelle overgrep osv. går igjen i utallige saker fra barnevernbarns liv under den offentlige "omsorgen". Langt de fleste tidligere barnevernsbarn er blitt uføretrygdet som en direkte følge av plasseringen borte fra familien og forholdene som ble tilbudt der. Barnevernsbarn har også ekstrem høy frekvens når det gjelder tidlig død.

Det jeg vil si er: Ved å akseptere at barnevernet burde grepet inn overfor noen barn, så gir man barnevernet aksept. Man aksepterer at de skal være der, at de skal sprenge familier, at de skal utrede og pine folk osv. Men man ønsker at de skal gå løs på noen andre enn en selv. Jeg tror ikke vi kan få gjort noe med barnevernet før vi tar fullstendig avstand fra deres virke. De er skadevoldere uansett hvem de går løs på.

Jeg tilbakeviser imidlertid ikke at foreldre kan ha "mangler" og problemer, men barnevernet er enda verre! I den grad et samfunn skal legge seg borti familiers interne liv, så må det være for å gi støtte. Med mindre vi snakker om strafferettssaker hvor den skyldige faktisk må fjernes.


Top
 Profile  
 
 Post subject: svar nina
PostPosted: Sat Nov 11, 2006 11:49 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Nov 04, 2006 12:12 pm
Posts: 80
for å oppklare uklarheter som kan misforstås.jeg er ikke for barnevernslovene,heller unner jeg ikke min verste fiende å gå gjennom det jeg har.samtidig angående flyktninger i norge så er jeg ikke imot det heller,kjenner flere som sliter med bv,kanskje en ide å gi dem fölgende advarsel,du slipper krig men kan miste barna dine.velkommen til norge..men samtidig kan jeg si,jeg er ikke blind,jeg vet barn som har det forferdelig,til og med spurte en gutt meg om hjelp,han var 12 så jeg ga han noen tlfnr der han kunne spörre om hva han kunne gjöre,.samt at min sönn sa til sin venn (da han bröt sammen hos oss etter at hans mor slo ham foran oss)lån mamman min du hun er snill.gutten satt på fanget mitt å skrek.jeg å flere naboer satt ute i sola da vi så dette å hörte gutten rope at han håpet bussen kjörte på moren.det var da jeg hentet ham inn.det er disse barna som trenger hjelp av et eller annet slag.men morens mor var i bv så selv om det var flere som meldte dette så ble det så disse barna ikke fikk hjelp.men ha det klart at jeg mener BARNEVERNET gjör mere skade enn nytte å önsker ikke at det skal skje med noen andre.å vet dere jeg er uföretrygdet etter skader som jeg fikk under barndommen både fysiske å psykiske så jeg vet at barnevernet ikke fungerer da de var inne i min sak.problemet var at ingen spurte meg hvorfor jeg var vanskelig.det er ikke bestandig på grunn av foreldre et barn har det vondt,selv om bv synes det er lettere å ta foreldre enn å finne riktig grunn.


Last edited by m.paulsen on Fri Nov 17, 2006 9:41 am, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 11, 2006 12:32 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
   

1)
De fleste barn har av og til sagt til sine foreldre: "Jeg hater deg. Jeg håper musene spiser opp nesen din og at du dauer." Du har ikke røntgen-øyne og kan ikke vite sannheten om situasjonen, eller om familien generelt.

2)
Alle mulige instanser som varter opp med telefonnumre hvor barn kan ringe og "få hjelp", samarbeider med barnevernet.

3)
Våre dommer over andre mennesker som vi tror ikke er gode foreldre, er ikke tema på dette forumet.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Velkommen til Norge
PostPosted: Sat Nov 11, 2006 12:42 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
may wrote:
du slipper krig men kan miste barna dine.velkommen til norge..


Denne advarselen bør Arild sette som overskrift på temaet for barnevernet og innvandrere!

Det er nok mange innvandrere som skulle ønske de aldri hadde satt sin fot i barneverndiktaturet Norge.

Ellers er jeg enig med deg i at mange (noen ?) barn ikke har det optimalt, men, som Nina skriver, barnevernet er langt verre.

Mennesker er av og til (ofte ?) onde mot hverandre. Staten kan ikke gripe inn mot alt, kun straffbare handlinger. Det er vondt å bli meldt til barnevernet som hevnaksjon, også. Barnevernet fører bare til mer lidelse enn det som finnes fra før.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Dette er en fin tråd,
PostPosted: Sat Nov 11, 2006 2:49 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Dette er en veldig fin tråd,

og jeg vil benytte anledningen til å si unnskyld.

Unnskyld for at jeg den gang var av samme mening som alle de andre. Om at vi trenger barnevernet. Det var ikke før jeg selv ble fanget at det gikk opp for meg at vi ikke trenger barnevernet.

Nå har jeg lest og lest, forskningsrapporter og bøker, og forstått så uendelig mye mer. Og i løpet av de 8-9 årene som har gått, siden bv inntok livet mitt, har jeg forandret mening. Vel, det tok i grunnen ikke så lang tid før jeg forstod at alt annet er bedre enn barnevernet.

(Vel, den nedenfornevnte boken med mange flere, hadde jeg lenge før bv entret livet mitt, og det var derfor jeg følte meg så trygg på de. Jeg trodde at de kunne og visste alt, og kunne hjelpe meg, men ville ikke - men der tok jeg sannelig feil...)

Er det noen som har hørt om "Løvetannbarna" for eksempel? Barn som vokser opp under fæle kår, men som likevel utmerker seg og blir kjempesterk? Hvor er forskningen hen, forresten?

Sarte sjeler kan gjerne tro at de hadde fått det så mye bedre i bv, istedet for å bli banket opp av foreldrene... - men det hadde ikke tålt overgangen, og det hjelper bare så ufattelig lite likevel ...

-Fordi at det er foreldene de ønsker kjærlighet ifra og ønsker skal forstå dem. Men, det finnes alternative måter å gjøre ting på. FOR:

DET GÅR NEMLIG FINT ANN Å VISE FORELDRE EN BEDRE MÅTE Å VÆRE FORELDRE PÅ - UTEN Å FJERNE BARNA FRA FAMILIEN.

Du vet, jeg og bøker altså, men, resten av denne modellen står beskrevet i Familien og hvordan leve med den, av John Cleese og Robin Skynner. Den sier alt. Og jeg skal ikke si mer. Bortsett fra at de har den på biblioteket.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Last edited by Mona Lygre on Sat Nov 11, 2006 3:08 pm, edited 7 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 11, 2006 2:55 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Nov 04, 2006 12:12 pm
Posts: 80
MH Skånland wrote:


1)
De fleste barn har av og til sagt til sine foreldre: "Jeg hater deg. Jeg håper musene spiser opp nesen din og at du dauer." Du har ikke røntgen-øyne og kan ikke vite sannheten om situasjonen, eller om familien generelt.

2)
Alle mulige instanser som varter opp med telefonnumre hvor barn kan ringe og "få hjelp", samarbeider med barnevernet.

3)
Våre dommer over andre mennesker som vi tror ikke er gode foreldre, er ikke tema på dette forumet.

1) enig,det sier også min sönn når han ikke får viljen sin.menjeg trengte ikke röntgen briller da jeg visste altfor mye,da dette også skjedde hjemme til meg. 2)ang tlfnr jeg ga ut så var det til den anonyme hjelpetlf for barn.dette takket han for etterpå da det hjalp ham.han bor enda hjemme..3)har ikke dömt noen,heller aldri meldt noen til bv.å det var heller ikke temaet i mitt innlegg


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 11, 2006 3:26 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
MH Skånland wrote:
   
De fleste barn har av og til sagt til sine foreldre: "Jeg hater deg. Jeg håper musene spiser opp nesen din og at du dauer." Du har ikke røntgen-øyne og kan ikke vite sannheten om situasjonen, eller om familien generelt.


Først, hva sier du til den stilige "q u o t e n" da Marianne? Tusen, tusen, hjertelig takk for hjelpen!!!

Men, det var det da:

Min store, skjønne, herlige, kjærlige, morsomme, forståelsesfulle, gutt, Andreas, forsøkte å banke meg opp midt på Torgalmenningen da han var 10 år. Jeg var gravid i femte måned, og måtte parere slagene hans.

Vi skulle kjøpe en PlayStation-maskin, men de var utsolgt i akkurat den butikken som hadde de på tilbud. De skulle få inn nye dagen etterpå. Men Andreas insisterte på at vi skulle kjøpe en maskin i en annen butikk som kostet 200,- kr. mer. Men, han hadde akkurat fått 200,- kr. ekstra av meg til en kabel. Dermed ble han forbanna sur og gikk løs på meg. Til slutt måtte jeg legge ham bakken og sa at jeg ikke fant meg i en sånn behandling av ham.

Denne episoden førte uheldigvis til at barnevernet ble koblet inn i saken, fordi at et forbaskade anonymt kvinnemenneske leverte inn en helvetes "bekymringsmelding" på meg.

Hun så kun avsluttningsscenen, mens jeg derimot hadde ingen som kunne vitne for meg på at Andreas hadde angrepet meg, og at jeg var nødt til å beskytte meg og mitt ufødte barn.

Denne historien skal også frem i lyset selvfølgelig, på bloggen min, den heter "Førsteinntrykket - en forbrytelse". Og jeg leser korrekturen på den nå...

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: "Bekymringsmelding" fra fremmede
PostPosted: Sat Nov 11, 2006 6:31 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Mona Lygre wrote:
Denne episoden førte uheldigvis til at barnevernet ble koblet inn i saken, fordi at et forbaskade anonymt kvinnemenneske leverte inn en helvetes "bekymringsmelding" på meg.


Hvordan klarte kvinnen å få tak i navnet ditt slik at hun kunne melde deg? :shock:

Hadde du visst konsekvensene så hadde du vel gladelig lagt ut de 200 kronene ekstra.

Jeg hadde tatt barnet og løpt...

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: "Bekymringsmelding" fra fremmede
PostPosted: Fri Apr 11, 2008 4:03 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen

agrippa wrote:
Mona Lygre wrote:
Denne episoden førte uheldigvis til at barnevernet ble koblet inn i saken, fordi at et forbaskade anonymt kvinnemenneske leverte inn en helvetes "bekymringsmelding" på meg.


Hvordan klarte kvinnen å få tak i navnet ditt slik at hun kunne melde deg? :shock:

Hadde du visst konsekvensene så hadde du vel gladelig lagt ut de 200 kronene ekstra.

Jeg hadde tatt barnet og løpt...


Ja, det har du pinadø rett i - jeg skulle jo selvfølgelig ha latt være "å sette grenser" for guttongen og punget ut... da hadde jeg kanskje muligens fått hatt ungene mine, og de hadde fått vokse opp med hverandre.

På den annen side, har jeg jo fått utrettet mye i mellomtiden.

Hvorfor butikkdamen fikk nyss i meg og meldte meg? Jo, fordi at jeg stakk innom butikken der hun jobbet dagen etterpå, bare for å være hyggelig og si ifra om at alt var vel med oss. Da denne butikkdamen truet med å anmelde meg, sa jeg at det måtte hun bare gjøre, for de hadde mitt navn og adresse på politistasjonen. Og dermed så fikk jeg den stygge bekymringsmeldingen på meg som ekle, sleipe psykolog Svein Magnar Hansen bruker i sin åpningstale mot meg i sin frekke sakkyndige vurdering.

Jeg håper de begge to gremmer livet av seg, og tenker som så i sitt stille sinn at de nok skulle ha besinnet seg adskillelige hakk den gangen...

Kall meg akkurat hva du vil, sånt fnyser jeg av, men jeg blir forbanna sint når utenforstående mennesker forsøker å ødelegg for meg og mine barn.

TRY ME!!! o0o0 (Jeg har lært det uttrykket av Andreas.)

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]